Tyranny: Bastard’s Wound Recenze Tyranny: Bastard’s Wound

Tyranny: Bastard’s Wound

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

2. 10. 2017 16:15 3
Reklama

Loňské Tyranny bylo velké překvapení, které ukázalo, že “izometrické RPG” nemusí být pouze odkaz na rozmáchlé a výpravné hry studia Black Isle. Kompaktní, znovuhratelné, originální - to všechno vystihovalo jedno z nejlepších RPG poslední doby, které však spoustu svých hráčů pobouřilo ustřiženým koncem. Proto se do nevyhnutelného rozšíření vkládaly velké naděje. Čekali jsme prostě něco, co nezasloužený cliffhanger pořádně dokončí. Jenže DLC Bastard’s Wound takovou roli neplní, ba co hůř, samo o sobě za moc nestojí.

Název Bastard’s Wound odkazuje na novou lokaci, která se na mapě herního světa objeví. Náš Fatebinder dostane tajemný dopis, který jej žádá o pomoc v utajené osadě, která vyrostla v rozbořených Oldwalls nedaleko severního Bastard City. Zde žijí bok po boku utečenci z řad Disfavorské armády i Scarlet Chorusu, Tidecastři, Forge-Boundi, Sageové, Beastwomen, zkrátka všichni, kteří se chtěli schovat před problémy na povrchu. Nicméně ani zde není o napětí nouze. Osadu před lety ohrozila tajemná nemoc pocházející z vody vytékající ze zdí. Nejprve léčbu obstaral zdejší Tidecaster Wagstaff, ale příprava čisté vody trvala dlouho, a tak se do hry vložil Jaspos, vůdce magických kovářů Forge-Boundů a připravil účinný filtrační systém. Mezi oběma muži vznikla rivalita, kterou dokázala potlačit jen Reef-Talon, Beastwoman, která se díky svému léčivému dotyku stala de facto benevolentní vládkyní Bastard’s Woundu. Když však vyšlo najevo, že lidé vyléčení dotykem Reef-Talon nedokážou spát a postupně ztrácejí příčetnost, utekla chlupatá léčitelka v hanbě do hlubin Oldwalls a v osadě se začalo dělat dusno.

NÁSILNICKÁ ARCHEOLOGIE

Do toho přicházíme my, Fatebinder. Osud Bastard’s Woundu leží v našich rukách doslova od samotného začátku, neboť Kyros lidem zakázala vstup do Oldwalls a rozhodneme-li se dodržovat její vůli, můžeme zdejší obyvatele odsoudit k trestu nejvyššímu. Je to tak, skutečně lze prostě celý Bastard’s Wound vyvraždit, získat achievement a mít problém z krku, což ocení ti největší padouši ze všech. Jinak ale můžeme najít způsob, jak osadu tolerovat a rozhodnout se, jak zdejší problémy vyřešit. Spíše než pádné argumenty pro uchopení moci mají Jaspos s Wagstaffem kostlivce ve skříni a zdá se, že jeden je horší než druhý. Snad kdyby někdo šel hlouběji do dungeonu pod osadou a Reef-Talon dokázal přemluvit k návratu, mohlo by se předejít masakru mezi rozdělenými obyvateli.

Průzkumem třípatrového dungeonu pod Bastard’s Wound strávíme nejvíce času. Mapy jsou plné zastrčených mostů a zavřených dveří, které je třeba nejprve aktivovat magickými klíči. V průběhu hodin se však tento mechanismus opakuje až příliš často a zkoušení různých klíčů na magické zámky začne otravovat. Podobně to dopadne s několika teleporty, které vedou skrz různé oblasti všech pater dungeonu, a snadno se dá splést který teleport kam vede. O něco lepší je luštění a následná interpretace podivných nákresů na stěnách, které odkazují na zapomenutou historii Oldwalls, Beastwomen a démonických Bane. A samozřejmě se pořád jedná o Tyranny, takže dojde i na časté boje s démony, příznivci Jaspose a Wagstaffa, kteří chtějí Reef-Talon najít a zabít, a také na ne vždy mírumilovné střety s pomatenými lidmi, co měsíce nespali a které do hlubin přitáhlo něco nevysvětlitelného.

SUPER KAMARÁDI

Bohužel celé zhruba pětihodinové nahánění Reef-Talon a vyřešení ústředního problému není z pohledu scénáře úplně zajímavé a působí jako by patřilo do jiného, horšího RPG. Chybí mu zajímavý zvrat a něco, co by narušilo průhledné schéma akcí a následků. Od hry, která v základu přišla se super příběhem jako byl ten Graven Asheho a jeho dcery, bych prostě čekal více. Naštěstí to jakž takž zachraňují sidequesty od obyvatel Bastard’s Wound, kterých je celkem dost a byť vás zavedou do vcelku nezajímavých lokací, věci často nejsou takové, jak se zpočátku zdají a opět lze vše vyřešit různými způsoby s různými následky. To Tyranny prostě jde.

Hodí se tedy obměňovat skupinku a zkoušet mluvit se zástupci rozdílných frakcí s relevantním parťákem.

Asi zcela nejlepší a nejzajímavější jsou však nové questové linie spojené s vašimi parťáky. Většinou odhalí něco z jejich historie, případně rozvinou jejich příběh. Barik se rozhodne, že by rád sundal své brnění, Lantry se setká s někým ze své minulosti a Verse se dostane na stopu vrahů svých sester ve zbrani. I ostatní si přijdou na své, Sirin například může dostat něco nového na hlavu, a díky zastoupení snad všech možných frakcí v podzemní komunitě Bastard’s Woundu mají všichni parťáci více možností se spontánně zapojit do různých konverzací a třeba i pomoci. Hodí se tedy obměňovat skupinku a zkoušet mluvit se zástupci rozdílných frakcí s relevantním parťákem. Naneštěstí tomu moc nenahrává vzdálenost Bastard’s Wound od nejbližší věže, takže buď budete pořád cestovat tam a zpět, nebo se na to prostě vykašlete.

ZBYDE JEN NEPŘÍJEMNÁ PACHUŤ

Ve výsledku je toho dobrého na DLC Bastard’s Wound poměrně málo. Obsah DLC by se měl hrát v druhém aktu, ale tam má uloženou pozici téměř rok po vydání základní hry asi málokdo. Pro lidi se savem na konci hry je cesta do Oldwalls prostě příliš lehká a nenabízí žádné artefakty nebo jinou použitelnou odměnu. Něco jiného pak Bastard’s Wound představuje těm lidem, kteří Tyranny chtějí rozehrát znovu nebo až teď poprvé. Zahrát si Tyranny bych samozřejmě doporučoval všem, avšak ani z tohoto hlediska není DLC žádnou povinností. Příběh sám o sobě je uzavřenou epizodou a těžko na něj někdo bude po dohrání vzpomínat. Rozšíření druhého aktu je zcela zbytečné, hra totiž potřebuje nafouknout v jiných oblastech.

To nejlepší na Bastard’s Wound je tedy sekundární obsah - questy a nové vybavení pro parťáky a milé poznatky z ústředního dungeonu, které rozšiřují lore hry. Jenže bez toho se opravdu dá přežít. Tyranny by si zasloužilo lepší přídavek, který by se navíc mohl věnovat třetímu aktu. I přesto, že DLC stojí “jen” 15 eur, tohle není přídavek, který potřebujete okamžitě vlastnit.

Tyranny: Bastard’s Wound
Linux Linux
Windows PC
Apple Mac

Verdikt

Nejlepší RPG loňského roku si zasloužilo lepší rozšíření než zbytečnou a převážně mdlou výpravu do podzemí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama