Totally Spies! Totally Party Recenze Totally Spies! Totally Party

Totally Spies! Totally Party

Matěj Habarta

Matěj Habarta

8. 1. 2008 23:42 7

Ve francouzském animovaném seriálu Totally Spies žijí tři hlavní hrdinky Sam Clover a Alex vcelku běžným životem. Dokud se ovšem zcela odnikud neobjeví další nebezpečný darebák se zajímavým nápadem ovládnout svět. Tajná špionážní organizace WOOHP (World Organization of Human Protection) si už dávno tyto tři slečny najala a určila jako své nejlepší agentky. A tak jim nezbyde nic jiného, než si vyslechnout Jerryho (šéf WOOHPu) brífink, začít po padouchovi pátrat, vypátrat jej, dát mu co proto a vysvětlit mu, že tohle se přece nedělá. A taky tedy zachránit svět. Na takovou akci jsou většinou dobře vybaveny nejrůznějšími gadgety, které se vždy ukážou být pro nadcházející prekérní situace jako ulité. Ano, seriál trpí značnou naivitou, ale to lze lehce chápat jako osobitý styl humoru a občas je to vlastně docela fajn satira. Jinak tomu nebude ani ve hře podle tohoto seriálu s podtitulem Totally Party.

Desková hra

Ve hře se však tyto události budou dít kapku jiným způsobem. Většinu času hraní totiž strávíte nad deskou s hracími políčky, která tvoří uzavřený útvar a vaše "figurka" se po nich podle hodu kostky pohybuje. Totally Party je opravdu z velké části hrou deskovou. Po hrací ploše pochopitelně neputujete sami, soupeřem vám bude právě zlosyn, jehož plány zrovna ohrožují celé lidstvo.Každá deska představuje jeden level a zároveň tedy souboj s jedním z celkového počtu deseti zločinců.

V horní části obrazovky můžeme vidět vaše (hrdinku si můžete mezi jednotlivými úrovněmi libovolně vybírat) a soupeřovo zdraví, stejně jako v každe klasické bojovce. Políček existuje několik druhů. Prvním z nich je políčko s obrázkem růžového PDA, na které když stoupnete, získáte jeden ze špionských gadgetů (například raketové boty, pomocí nichž přeskočíte cílové políčko, hvězdici, která ubere desetinu soupeřova zdraví, atd.), na něž máte v inventáři tři volná místa, a pokud se na něm zastaví soupeř, nestane se nic. Potom jsou zde dvě speciální políčka – jedno vaše, jedno soupeřovo – které nepříteli způsobí škodu a majiteli přidá na zdraví nebo na síle jeho min. Miny? Ale jistě, na konec jsem si nechal políčko ze všech nejdůležitější. Je označeno hvězdičkou a skrývá se pod ním minihra. Když minihru zdárně dokončíte, umístí se na danou pozici nášlapná mina. Podle toho, jak úspěšní v intermezzu budete, udělí hra vaší mině číselnou hodnotu, maximální možná je však 3. Každý stupeň znamená pro nepřítele, jenž na minu vstoupí, 10 procent celkového zdraví dolů – například trojka mu tedy odebere procent třicet. Když na vaši minu kostka pošle vás, navýšíte její hodnotu o jeden stupeň.

Kostka je prevít

Dlužno ovšem říci, že pokud vám kostka nepřeje a políčkům s hvězdou se vyhýbáte, stává se hra extrémně nudnou a frustrující záležitostí – zapříčiněno nekonečným blouděním stále dokola a ne zrovna krátkou prodlevou mezi animacemi (taktéž zdlouhavými) hodu kostky.

V případě, že máte to štěstí a kostka vás žene do miniher, to taky bohužel žádná výhra není. Některé jsou zábavné (možná jedna dvě), jiné moc lehké a jsou tu i takové, u nichž vůbec netušíte, co v nich dělat, jak je ovládat. K dispozici máte sice jen tři klávesy plus ty kurzorové, ale hra vás nedostatečně informuje, jak úkol provést. Nicméně, typů miniher je něco kolem desítky, další do celkových třiceti tří jsou už jen jejich variacemi. Jednou budete utíkat před partou zamilovaných šachistů, vzápětí pomocí raketového batůžku přistávat na střeše centrály WOOHP, poté uhýbat laserovým paprskům a nakonec třeba budete nakupovat oblečení (běda, jak do tašky vezmete něco, co už je dávno z módy!). Móda hraje u mladých dívek velice podstatnou roli, to znamená, že v Totally Party si všemožných oblečků, šatů a kostýmů užijete do sytosti. Vždyť už jedním z herních módů je dokonce přehlídka na molu. Ta spočívá ve stiskání šipek ve správný čas, tj. podobným stylem, jaký známe z tanečních her. Abyste ovšem měli co předvádět, za úspěchy v minihrách vás hra průběžně odměňuje čerstvými kousky do šatníku.

Barevná!

Je patrné, že autoři sice chtěli zachovat kresleného ducha původního seriálu a výrazná pestrobarevnost grafiky je v tomto směru fajn, zároveň ale herní Totally Spies působí vizuálně až neskutečně nevýrazně a mdle. S nudnou a pomalým směrem se ubírající hratelností to jistě není nejlepší kombinace. Pokud už se autoři rozhodli pro nudu, tak bychom prosili alespoň dobře vypadající nebo jinak smysly poutající nudu.

Bohužel, Totally Spies! Totally Party nemají takřka nic, čím by potenciálního hráče dokázaly zaujmout. Nudná hlavní desková část hry, zdlouhavé animace, nevýrazná prostředí miniher a jejich nevyvážená obtížnost... Snad jen ty barvičky by se dětem mohly líbit. A taky je to občas docela "prča".

Totally Spies! Totally Party

Pokud chcete, aby vás vaše děti měly i nadále rády, raději jim Totally Party nezkoušejte darovat. "Kdo si hraje, nezlobí", říká se sice – u tohoto titulu je však situace zcela opačná. Průměrně zpracovaná nuda na růžovém podnosu!

poměrně nápadité; pár svým způsobem vtipných a občas i celkem zábavných miniher
jedna velká nuda, založená na náhodném výsledku hodu kostky; často nevíte, co přesně dělat; nevýrazná grafika