Tony Hawk's Pro Skater HD Recenze Tony Hawk's Pro Skater HD

Tony Hawk's Pro Skater HD

Maggot

Maggot

20. 9. 2012 22:36 12

Říká se, že satisfakce je dokonalou smrtí touhy. Když se sny naplní, nemusí za každou cenu přinést pouze harmonické pocity. Stejně tak je to s HD předělávkou legendární Tony Hawk’s Pro Skater, která zpopularizovala skateboarding i v těch zemích, kde si lidé pod pojmem extrémní sport ještě nedávno představovali krmení sousedovic rotvajlera přes plot. Activision svůj plán splnil do puntíku, dodal nám starou dobrou hratelnost v lehce přepracovaném grafickém kabátku a s několika dnes již nezbytným prvky navíc. Proč to ale nestačí na to, abychom z Tony Hawk’s Pro Skater HD vyletěli na Mars? Jak známo, sentiment a senilita k sobě mají až příliš blízko.

Na křídlech jestřába

A skutečně, studio Robomondo připravilo unikátní kombinaci legendárních úrovní prvních dvou THPS her, přidalo klasické úkoly, dokonale zachovalo arkádovou, leč nestárnoucí hratelnost a celou hromádku prvků přikrylo modernějším kabátkem. Jak fanoušci potvrdí, stačilo by, kdyby tvůrci první dvě hry převedli do vysokého rozlišení. Výsledek je tedy takový, že se veteráni budou cítit jako ryba ve vodě, zatímco nováčci mohou ochutnat část toho, jak kvalitní historie skutečně byla. Zaskáčete si na U-rampách v hangáru, přizabijete se na dlouhých schodištích ve škole, přejedete několik bezdomovců na pláži ve Venice, celkově na vás tedy čeká celkem 7 vybraných úrovní.

Pravda, není to mnoho, zvláště v kontrastu s kariérou jako takovou, kde vybrané úkoly (maximální skóre, sbírání harampádí a později i elitní Projective cíle) splníte vcelku rychle. O to více se THPS HD zdá v základu jako titul určený pouze k vydělávání, jelikož po jeho vydání bylo oznámeno hned několik DLC balíčků, které budou hru rozšiřovat novými skate parky. Ačkoliv byl technický základ posílen a grafická podoba úrovní vyzdvižena novými texturami a obecně přepracována, hra působí prázdně, možná až příliš jednoduše na dnešní dobu. Největší podíl na tom má relativně jednoduchý a prázdný design úrovní. Což ovšem ve výsledku nelze považovat za faktografickou chybu, jako spíše za zradu vlastního podvědomí.

Návrat z minulosti...

Strategické prvky v podobě vylepšování postav jsou přítomny, za získané prachy nakupujete nová prkna a speciální triky, největším klenotem Tony Hawk’s Pro Skater HD je ale právě krystalicky čistá arkádová hratelnost, která si na nic nehraje. Jen skvěle dokazuje, že aktuální simulace typu Skate skutečně nejsou to jediné, co může reprezentovat svět prken, broušení zábradlí a poskakování mezi rampami. Ona svoboda totiž spočívá v tom, že si zkrátka vyrazíte a prozkoumáváte úrovně. Pocit uspokojení vám přináší dobře provedené triky, brutální komba a prakticky bezbariérové ovládání postav, kterým bohužel schází jakákoliv osobnost. Vývojáři do hry bohužel nezačlenili možnost tvorby vlastního skejťáka, která, byť by nepřinesla příliš významnou změnu, přispívá k alespoň malému vtažení do centra děje… který zde v podstatě není.

Když se ale řekne arkáda, je to arkáda, to se hře upřít skutečně nemůže, i kdybyste na koule padali! A že padat budete. Bohužel budete padat i pod textury, občas se zaseknete mezi zábradlím a budete nuceni restartovat. Jednoduchost trikového systému ve výsledku ale jen pozitivně přispívá dynamické a fluidní hratelnosti, a to jak v režimu kariéry, tak ve volných módech a multiplayeru. I přesto všechno je potřeba k Tony Hawk’s Pro Skater HD přistupovat přinejmenším opatrně, zejména díky nekorektně vysoké ceně, kterou si pravděpodobně ospravedlní je opravdu náruživí fanoušci. K tomu si připočtěte chybami prolezlý engine, jehož následkem se občas objevíte například vysoko na nebi, či hluboko pod zemí.

Teorie odřeného nosu

Kampaň a volnou jízdu naštěstí doprovází i zbrusu nový mód Big Head Elimination, v němž musíte řetězením triků zamezit tomu, aby vám praskla hlava. Ta virtuální, reálná je velká až dost. Online módy jsou pak vykoupením pro všechny hráče, kterým chybí sociální prvky, veškeré nadšení jde ovšem do kopru po zjištění, že vývojáři do hry nezačlenili něco tak základního, jako je multiplayer na rozdělené obrazovce. Možná vycházeli z myšlenky, že podobná forma hraní je přežitkem, v případě THPS HD jde o klíčový prvek, na kterém spousta z nás vyrůstala. Co je ale tím hlavním důkazem toho, že jde o povedenou konverzi?

Je to soundtrack, do kterého se bohužel dostala jen část písní z druhé hry. Nemusíte ovšem smutnit, celkový výběr je namixován perfektně, směsice punk rocku, hard rocku a klasické experimentální vlny funguje skvěle, bohužel jen do momentu, než si uvědomíte, že je Tony Hawk’s Pro Skater HD ve skutečnosti relativně prázdná hra, která se může i těm opravdu nadšeným fanouškům okoukat extrémně rychle. Chybí bohužel i legendární editor úrovní, který se do hry nejspíše dostane časem, opět formou DLC. Je to neštěstí, jelikož víte, že vás hra baví, dnes je ovšem zastaralá, jelikož se až na některé prvky skutečně jedná o port v měřítku 1:1.

Že engine hry občas zavrávorá, to jsme schopní pochopit. Že hra působí poněkud prázdně je po tak dlouhé době normální. Když ale tvůrci ořezávají hru a očividně ji připravují na budoucí rozšiřování drahými balíčky, to už fér není, zvláště v případě značky, která má šanci na oživení právě návratem k retru. Tony Hawk’s Pro Skater HD je perfektní koupí pro chorobné nostalgiky, kteří se nebojí investovat část svých vzpomínek do remaku hry, jejíž existence je přímo podmíněná budoucí podporou.

Tony Hawk's Pro Skater HD

THPS HD budete jako veteráni milovat. Otázkou ovšem je, za jak dlouho se ty krásné vzpomínky změní na hořkosladkou pachuť v ústech.