Tom Clancy's The Division 2: Warlords of New York Recenze Tom Clancy's The Division 2: Warlords of New York

Tom Clancy's The Division 2: Warlords of New York

Jan Bors

Jan Bors

25. 6. 2020 10:15 1
Reklama

Není téměř příhodnější doba pro hraní apokalyptických her, jako právě nyní. Všichni bychom tedy raději, aby taková doba nebyla a nebo byla řeč spíše o deštivém pozdně podzimním večeru, to je jasné. Nicméně, žijeme v době pandemie a zažít takový propršený den, se bohužel v dnešní době jen tak nepoštěstí. Je tak třeba virtuálně vycestovat.

V Division 2 totiž dynamické počasí ordinuje déšť poměrně často a to především ve svém velkém rozšíření Warlords of New York. Vracíme se do města, kde se odehrával první díl, a především na místo, které než naplno vypuklo jaro, zdecimoval hurikán. Pro obyvatele velkého Jablka to není nic moc, ale je to super zasazení pro hráče. Kulisy pro atmosféru “co kdyby” jako vyšité.

Všude narazíte na nová svědectví, osobní příběhy a záznamy toho, co se tady od zimy všechno stalo.

Prostředí jako takové je hlavním lákadlem recenzovaného DLC. New York je prostě extrémně fotogenický a oproti Washingtonu také poněkud vyšší. Mrakodrapy, kam oko dohlédne, a spolu s nimi všudypřítomný zmar z totálně nezvládnuté epidemie, následných násilných událostí a živelné pohromy. Otázkou ale je, zda-li samotná změna prostředí stačí a přináší-li s sebou i něco navíc.

WHATCHA GONNA DO WHEN THEY COME FOR YOU!

Předně je třeba říct, že změna prostředí nebyla vůbec na škodu a návrat do staré známé lokace dával i tak trochu logiku. Na scénu se vrací staří známí Rikers a Cleaners. Tedy dvě frakce, které dominovaly v prvním dílu. Spolu s nimi pak přichází ke slovu Aaron Keener, tedy postava, kterou jste mohli potkat už v hlavním městě USA v jedné z vedlejších misích. Sběhlý agent, který má svůj vlastní šílený plán, který mu pomáhají právě obě zmíněné frakce, za pomoci dalších rogue agentů z první várky, naplnit. Nezní to takhle možná nic moc, ale příběhové pozadí vlastně není vůbec špatné a lore jako takový má Divize vcelku zdařilý.

Rozhodně je v rámci světa uvěřitelný a v dnešní době možná až depresivně přesvědčivý. Za vším hledej člověka a není tomu jinak ani tady. Hledání jest také hlavní náplní vaší návštěvy, respektive pronásledování právě Aarona Keenera a jeho čtyř nejsilnějších spolubojovníků, kteří si rozdělili spodní Manhattan poté, co úspěšně zaútočili na hlavní bázi agentů Divize a velkou část jich povraždili. Do toho chystají novou biologickou zbraň a možná je vše ještě mnohem složitější, tak jako obvykle.

To už ale budete muset zjistit sami, a to ať už ve skvělých hlavních i vedlejších misích, tak při samotném průzkumu města a jednotlivých lokací. Všude totiž narazíte na nová svědectví, osobní příběhy a záznamy toho, co se tady od zimy všechno stalo. Jasně, hlavní náplň hry leží jinde, ale právě průzkum a objevování světa, to je něco, co má tahle hra zvládnuté velmi dobře, třeba pro hráče samotáře.

TO NEJLEPŠÍ Z CELÉ SÉRIE

Samozřejmě jde ale hlavně o loot, cover-and-shoot a kombinaci schopností, zbraní a ideálně i party přátel. Tam je samozřejmě hra nejsilnější a s datadiskem se takový pocit jen umocňuje. Mise jsou totiž dle mého názoru mnohem lépe udělány, mají nějaký osobitý charakter i zasazení a budete se do nich rádi vracet. Na první průchod mi v podstatě všechny vyrazily dech a zábavné byly i souboje s bossy, tedy jednotlivými poručíky nebo chcete-li veliteli. Tedy až na závěrečný souboj, který mi přišel hodně odfláknutý v porovnání s těmi předchozími. I když je pravda, že tento pocit mám spíše ze závěrečného souboje, než z mise jako celku.

Nudit se bude každý, kdo od datadisku čeká kromě lepšího téhož i něco nového.

Všechny příběhové mise mají totiž spád, to je takové krédo celého datadisku. Moc se nezdržovat, běžet dál, rychlý souboj tady, rychlejší támhle. Teď na tuhle misi, která má tempo Usaina Bolta a zase dál. A přitom nejde o krátké mise. Jen prostě fungují, pořád vás tlačí dopředu a závěrečné souboje se sběhlými agenty jsou tím nejlepším, co v Divizi, jako sérii, kdy bylo.

STARONOVÉ FRAKCE

Rikers a Cleaners jsou frakce, které zbyly v New Yorku, po událostech v prvním dílu. Oba hlavní gangy sice přišly o své velitele, ale ti byli nahrazeni právě sběhlými agenty, kteří spadají pod hlavního záporáka Aarona Keenera. Zatímco Rikers jsou vlastně jen obyčejní gangsteři a oproti všem ostatním jsou dost o ničem, tak Cleaners jsou chodící pochodně. Užijete si s nimi mnohem více zábavy a doslova výbušné akce. Jak je to pak s LMB? No, nechte se překvapit. Vše do sebe krásně logicky zapadá.

Tito agenti totiž nejsou jen klasickými houbami na náboje, ale jejich zdolání má trochu víc strategický charakter. Jednotliví bossové ukazují možnosti nových gadgetů a nebojí se je použít. Je třeba ale myslet na to, že po prvním dohrání a zvyšování obtížnosti se “houboidní” směr hry nevytratil. Naopak, je to stále element, který kromě všeobecně vyšší síly nepřátel zůstává a nutí hráče vytvářet co možná nejsilnější build.

Hra vás tak vlastně s novou náplní nenutí měnit strategie a nepřidává v zásadě nic nového. Kromě nutnosti přeskočit na level 40 a dohrát základní příběhovou linii. Jak ukázala už základní dvojka, ta pravá hra totiž přichází až po prvním dohrání. Do hry přibyly dnes velmi populární sezony, komunitní obsah a výzvy, často související s nějakou časovou soutěží o nejrychlejší zvládnutou misi atp., takže pokud ten svět máte rádi a baví vás, nebudete se pravděpodobně nikdy nudit.

HERNĚ PŘI STARÉM

Kdo se ale nudit bude, bude každý, kdo od datadisku čeká kromě lepšího téhož, i něco nového. Jako skutečně nového, nemyslím tím, nové gadgety, které s hratelností nijak zásadně nehýbou. Na mysl mi přišlo spíše nějaké nové typy úkolů a městských eventů. Nikoliv do puntíku to samé, co jsme mohli hrát už ve Washingtonu. Né, že by nebyla to samé stále dobré a nefungovalo, nicméně nějaká invence v rámci obsahových novinek by neškodila.

New York se totiž vcelku rychle prošlape. Herní oblast není nikterak ohromná a spousta eventů, pokud nepočítáme hlavní mise, se odehrává pocitově na stále stejných místech. V tom je Washington mnohem variabilnější. Různorodost nepřátel je také skoupá a kromě dvou nových běžných schopností, nepřináší nic nového ani v bojové části hry. Je tedy pravda, že nový jak plynová kapsa, kterou je třeba nejprve střelbou zapálit a asfaltový granát, jsou zábavnou novinkou, nicméně ta se propsala i do původní hry, stejně jako dalších pár drobností. New York je tak především expanze prostředí, takový oddych od totálně prochozeného D.C. a příchod obsahu v podobě sezón a úkolů, které v původní hře nikdy nebudou. Nic víc, nic míň, zabaleno do neskutečného vizuálního balení.

Herní oblast není nikterak ohromná a spousta eventů, pokud nepočítáme hlavní mise, se odehrává pocitově na stále stejných místech. V tom je Washington mnohem variabilnější.

Přesto jsem se opět opravdu skvěle bavil a všem fanouškům a hráčům druhého dílu bych DLC i za relativně vyšší cenu doporučil. Nejen, že je na čem pracovat (zvednutí levelu na 40), ale samozřejmě s tím přichází nové kusy zbraní, výbavy a tak dále, dokonce i s českou stopou. Nové mise jsou zábavné, některé i náročné a New York navíc hru výrazně obohacuje. První dohrání vám určitě zabere něco kolem 20+ hodin, což je také slušná porce zábavy. Pokud ale čekáte, že Warlords of New York přinesou nějakou zásadní změnu, kterou byste ve hře uvítali a nebo dokonce něčím takovým podmiňovali svůj nákup, klidně počkejte na nějaké slevy. Pro všechny ostatní povinnost. Zábavný obsah, nové nádherné prostředí a úžasná atmosféra, která se do dnešních dní, týdnů a možná měsíců, rozhodně více než hodí.

Tom Clancy's The Division 2: Warlords of New York
Xbox Xbox One
Windows PC
PlayStation PlayStation 4

Verdikt

Zdařilé DLC jedné z nejlepších kooperativních her současnosti. Jen je škoda, že přidává “pouze” kvantum starého známého obsahu, ale nepřichází s nějakými výraznými novinkami.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama