Tiger Woods PGA Tour 07 Recenze Tiger Woods PGA Tour 2007

Tiger Woods PGA Tour 2007

Ondřej Malý

Ondřej Malý

13. 4. 2007 22:50

Ostatně sporty tohoto typu jsou pro Wii jako dělané. Pokud jsme občas nadávali u golfu Wii Sports na podivné odpaly a nesmyslnou nemožnost kontrolovat jejich sílu, pak u Tigera Woodse se lidem z EA Sports podařilo ovládnout wiimote takřka dokonale. I díky tomu je Tiger Woods na Wii tím nejlepším golfem, co jsem v životě hrál. Máchání ovladačem ve vzduchu je pochopitelně o tisíc procent lepší zábava, než mačkání tlačítek myši či gamepadu. Jen kdyby to patování zvládli trochu lépe...

Ovládání je na první pohled skvělé...

Začněme ale od začátku – Tiger Woods velmi dobře využívá wiimote. Můžete pomocí stisku tlačítka A kontrolovat, kam odpalujete, a pomocí B pohybovat kruhem, kam odpálený míček v ideálním případě spadne. Pokud hrajete se svým vlastním vygenerovaným golfistou začátečníkem, samozřejmě nemůžete počítat s takovou přesností jako v případě samotného velkého Tigera, takže kruh, kam odpalujete, je příslušně větší. Pro odpálení stačí držet wiimote stejně jako golfovou hůl a mávnout jím příslušně ve vzduchu.

... ale po chvíli hraní se ukážou i trable

Tiger Woods PGA Tour 2007
Není ale všechno bez problémů. Ovládání je skoro stoprocentní, bohužel s důrazem na slovo „skoro“. V prvních několika hodinách hraní budete naprosto jistě frustrováni tím, že do míčku můžete jenom praštit, nebo do něj jen jemně ťuknout, ale skoro nic mezi tím. Není vůbec jednoduché míček odpálit jen tak na poloviční sílu, navíc na obrazovce není vůbec zobrazeno, jakou silou odpalujete před skutečným odpalem (teprve potom uvidíte příslušné procento). Dá se to ale časem naučit, i když na greenu budete při patování asi i po několika hodinách hraní stále nejistí, protože právě finální údery hra zrovna dobře nezvládá.

Navíc pokud stisknete B, čímž začínáte odpalovat, a potom například přenesete váhu z jedné nohy na druhou nebo se nějak nečekaně pohnete, může se stát, že ovladač vyhodnotí váš pohyb jako odpal a míček potom letí tam, kam nechcete. Nemůžete se ani spolehnout na animaci ve hře, protože na rozdíl od Wii Sports, kde vcelku hbitě postavička reaguje na jakýkoli pohyb wiimote, se v Tigerovi podle pohybu panáka řídit nemůžete. Upřímně řečeno, v tomto musím zkritizovat tutorial, protože autoři se zjevně nijak zvlášť se separátní výukou golfového odpalu na Wii nedělali – přitom je z pochopitelných důvodů ovládání oproti jiným verzím složitější.

Ovládání je docela dobré, ale nakonec vám určitě potrvá docela dlouho, než ho zvládnete na sto procent a budete hrát ve virtuálním golfu tak dobře, jako Tiger Woods v tom skutečném.

Budete lepší než Tiger?

Tiger Woods PGA Tour 2007
Tiger Woods nabízí jednadvacet hřišť, skutečných i fiktivních, a stejný počet profesionálních hráčů, kteří s vámi budou soupeřit (případně za něž můžete hrát v režimu rychlé hry). K dispozici je i mnoho různých režimů, mezi kterými bych rád vypíchl „one-ball“. V něm hrajete vy i soupeř se stejným míčkem a klíčem je protivníkovi zahrát míček tak, aby neměl snadný úder směrem k jamce, tedy zahnat ho mimo green či do písku. Proti počítači to je samozřejmě poloviční zábava oproti tomu, když one-ball hrajete s kamarády.

Samozřejmě kromě reálných hráčů je možné (a žádoucí) vytvořit si vlastního panáka, kterého budete po hřištích prohánět. EA Sports dovedlo tento systém k naprosté dokonalosti a vytvoření vlastního golfového „Mii“ je prací na několik desítek minut, než se proklikáte všemi různými volbami a možnostmi. Odměnou vám může být golfista (či golfistka), který jako by vám z oka vypadl.

Ach ta grafika...

Tiger Woods PGA Tour 2007
Tiger Woods zrovna neexceluje v grafickém zpracování. Porovnání výkonu s Xboxem 360 nebo PS3 Wii samozřejmě nesnese, ale při pohledu na grafiku je jasné, že autoři to v tomto případě trochu odflákli a stáváme se svědky toho, že některé prvky byly zcela jistě přímo překopírované z verze pro PlayStation 2. Vodu uměl lépe už GameCube a v Tigerovi je zvláště odpudivě vypadající, domy vypadají ještě odporněji než v starém Flashpointu, a to už je co říct. Grafika je tak asi jedinou částí hry, kde můžeme mít opravdu velké námitky. Zkrátka u podobných titulů, které vycházejí na různé platformy v jeden okamžik, se musejí dělat kompromisy a v tomto případě to odskákalo právě vizuální zpracování.

Celkově vzato je tento ročník Tigera Woodse na Wii kvalitní, i když graficky pochopitelně nedosahuje HD kvalit téže hry na konkurenční next-gen konzole. Pokud se podíváte na nepřeberné množství herních módů a slušné množství hřišť, může vám Tiger Woods vydržet na pěkně dlouhou dobu, což se také do výsledného skóre musí počítat. Bezpochyby se ale vývojáři do příští verze naučí lépe zvládat ovládání konzole a hlavní vady této verze vychytají. Do té doby bude ale Tiger Woods 07 jedním z nejlepších golfů, které se na nintendí krabičku objevily.

Tiger Woods PGA Tour 07
Xbox Xbox

Tiger Woods na Wii je určitě velmi dobrá hra se zajímavým ovládáním. Stejně jako ostatní „wii-hry“ vás donutí vstát ze židle a hýbat se – a i to se počítá.

Díky wii ovládání je Tiger Woods 07 na tuto konzoli asi nejblíže realistickému golfu, jak jen hra může být – i když samozřejmě skutečný pobyt na greenu nenahradí. Pokud máte tento typ her rádi a máte konzoli od Nintenda doma, není důvod si Tigera nepořídit.
Ovládání mohli autoři ještě trochu propracovat, i když u takového multiplatformního titulu je jasné, že s některými věcmi se vývojáři prostě nemohou dlouho piplat. Grafika také mohla být lepší