They Are Billions

Recenzovaná verze: PC
29. červenec 2019 14:15 / Adam Zámečník / Recenze / Diskuze (6)

Související hra

20880283
Twice napsal 5. 8. 2019 v 12.12

Tak nějak se nemůžu zbavit pocitu, že hodnocení té kampaně hlavně uškodilo to, že hra samotná už byla obsahově hotová několik měsíců, tudíž každý znalý hráč už na začátku kampaně věděl co ho čeká a co mu je odepřeno. Vždyť to co se tu v recenzi vytýká They are billions, má snad každá strategie na trhu. Každá kampaň na začátku uměle reguluje možnosti a obsah hry a trvá to klidně i 10hodin, než se dostanete tam co vám skirmish nabídně hned od začátku.

To, že koření v podobě map s hrdinou za moc nestojí, to je věc druhá.

20845348
Lahva napsal 30. 7. 2019 v 22.42

Tak hrdinské mise? To je něco jako turret sekvence v BF kampaních.

20925623
mushka_3 napsal 30. 7. 2019 v 16.48

Popravdě moc nesouhlasím s recenzí stejně tak jak s názorem uživatel Moor8 :-)
Nutno předem podotknout, že jsem hru začal hrát teprv "teď", kdy vyšla s kampaní - zde jsem začínal. Nevytýkal bych hře, že je těžká, když tady je vícero úrovní nastavení obtížnosti. Není nutnost hrát všechny hry na hard :-) Ano, některé mise v kampaní jsou bez určitých technologii těžké, některé téměř nemožné...ale zase, takhle to bývá přece i v jiných hrách, jen to není až tak obvyklé u strategii, že člověk zjistí, že daný level v současné úrovní kterou má, neprojde. Za to bych na hru neútočil. Ano, je to sice zdlouhavější proces, kdy až na konci delší mapy zjistíte, že to prostě nepůjde, ale tak...je to strategie která využívá herní mechanizmy nám dobře známé z jiných her (kde je třeba rozvoj či levlování postavy) - tady to jen vidíme poprvé. Nemožnost ukládání mi vadila na počátku, ale postupem času to beru tak, že to do něco přidává, nikoli ubírá...hra je díky tomu napínavá a člověk se prostě musí pořád snažit. A i když vám určitý level nevyjde, nepodaří se, hrajete ho po druhé, je to pořád zábavné...můžete hrát rychleji, víte co kdy kde a ani takové opakování misí prostě není nuda. A postupné odemykání nových technologii? To mi dělalo hru zajímavou, snažil jsem se taktizovat, postupem času zjišťovat, která technologie by mi pomohla...a de fakto to doplňovalo celý herní zážitek. Pak je tady ono zasekávání jednotek, vlak, či hrdinské mise. Hele, že se tady pajduláci pohybují tak a tak, prostě beru, že to takhle v té hře je. Stačí pár misí, naučit se to, vzít to za své a beru to takhle jak to je. Koneckonců hra je díky těm čtverečkům kde můžete stavět, rozložená jako nějaká šachovnice, dokážu tedy pochopit, že i pajduláci při svém pochodu využívají taková pole. A vlak? V GTA taky neprojedete vlakem s autem, tak o čem je tady teď řeč? :))
Hrdinské mise nejsou sice žádné terno, ale zase...kolik jich tam je a zaberou vždy jen pár minut - to jsou pro mě takové bonusy, ne věci, za kterou bych měl strategii/tower defends hru shazovat. Za mě super hra. Možná je rozdíl, pokud nejdřív hrajete survival mod se vším všudy, pak až kampaň, ale tak...to by se taky jako mínus počítat přece nemělo ne? :-)

20844463
Moor8 napsal 30. 7. 2019 v 15.28

Kampaň mě taky docela zklamala.

1. Ty hrdinské mise jsou na jedno brdo a děsně zdlouhavé. Než to s tím chlápkem všechno vystřílíte, tak to trvá děsně dlouho a není to ani žádná pořádná výzva. Jen ho někam postavíte někam na kraj místnosti nebo za trubku a necháte se zombíky jednoho po druhém ploužit a on je odstřeluje. To je tak si zajít udělat čaj a vrátit se za 5 minut a stejně to ještě nebude mít vystřílené. To pak opakujete u každé místnosti. Když už máte oblast vyčištěnou, tak nastává úmorný pixelhunting. Kdyby aspoň šlo ty věci stisknutím nějaké klávesy zvýraznit.

2. Nudné mi přišly i ty Towerdefense mise. Tam na začátku umístíte zátarasy, rozmístíte vojáky a pak je minuty sledujete, jak se plouží zombie. Nějaké přesuny vojáků jsem dělal jen u první. Pak už stačilo na začátku rozmístit a jen bez nutnosti zásahu sledovat vývoj. Tam by to chtělo nějaké zvýšení rychlosti.

3. U hlavních, tedy budovatelských misí mě taky děsně štvalo, že nemám přístup ke všem technologiím. Možná by mi to nepřišlo, kdybych hrál jako první kampaň, ale jak jsem byl zvyklý z dřívějška, tak mě to dost iritovalo. Navíc, i když odehrajete všechny mise, tak to nedá dostatek výzkumných bodů k odemčení všech technologií. Čekal bych, že do poslední mise půjdu s full tech. Pak mi tam děsně vadil ten vlak. Když se stalo, že se domečky dostavěly těsně po jeho odjezdu, tak se muselo čekat celý den, než zase přijede a doveze kolonisty a následně pak začít s produkcí vojáků. Děsně zdlouhavé. Obzvlášť ve hře, kde člověk musí jet a každé zdržení je znát. Taky se mi stávalo, že jsem potřeboval rychle přesunout vojáky, ale zrovna projížděl vlak a oni se o něj zasekli. Díky tomu nedošli včas a osada padla. Jen zbytečná komplikace. No a v neposlední řadě mě vadila nemožnost ukládání. To bych nechal jen při nastavení nejvyšší obtížnosti. Když už si vymyslí takovou blbost, tak bych aspoň čekal dokonalou UI jednotek. Vojáci jsou blbější, než zombie. Ty se dokážou vyhnout jedna sobě, ale živí vojáci nikoliv. Občas se stane, že s rangerem chcete prokličkovat skupinou zombíků a on se o jednoho zasekne a není schopen udělat krok vedle, aby se mu vyhnul. Nebo když máte větší skupinu vojáků a pošlete je střílet, tak ti v prvních liniích se zastaví, jakmile jsou na dostřel, začnou střílet, ale všichni ostatní stepují na místě a snaží se dostat na místa těch v prvních liniích a nestřílejí. Až po pár vteřinách jim dojde, že jim ti před nima neuhnou, zastaví se a začnou střílet. Nebo když se část vojáků zasekne při přesunu o nějakou překážku, třeba výběžek lesa. Tohle jsou prostě chyby hry, které mohou hráči v nevhodný okamžik zlomit vaz a vývojáři ani nedají možnost ukládaní? WTF?! No a poslední opruz bylo, když byla podmínka vítězství vymlátit všechny zombíky n mapě. Často se stávalo, že po posledním útoku nějaký zůstal zaseklý za stromy nebo skálou a hledejte ho pak.

20809076
red-icius napsal 30. 7. 2019 v 10.00

catmeows: pak je otázka, jestli je problém, že na recenze se hry hrají jen aby se hrály (kolik hodin autor nahrál?) nebo jestli je problém, že hra nedokázala dostatečně vysvětlit svoje pravidla, aby i člověk, kterej si ji zahraje jednou (třeba na recenzi) ji dostatečně pochopil .. :)

20917754
catmeows napsal 29. 7. 2019 v 17.00

K obtížnosti - dlouho jsem si myslel to co autor recenze, dokud jsem se z frustrace nepodíval na jeden letsplay a došlo mi, že ignoruju hned několik strategií, které je třeba zvládnout, aby měl hráč v pozdějších úrovních šanci. Co je na kampani skvělé, že mapy jsou předpřipravené a odpadá závislost na vygenerované mapě, kdy to občas opravdu nešlo. Hrdinské mise jsou víceméně zbytečné. Nicméně se mi zdá, že autor přehlédl posbírané útržky novin, které lze prohlédnout mezi misemi a poskytují trochu vysvětlení jak se z utopie stalo postapo. Celkově hra není až tak těžká, ale nepromíjí chyby a mezi chyby se počítá i malá agresivita. Další problémem je poněkud neintuitivní UI, některé věci jsou nadesignované tak trochu přes ruku. S čím opravdu nesouhlasím, že kampaň není posun, osobně jsem kvůli kampani k They are Billions vrátil a nelituju.

They Are Billions

• Výrobce: Numantian Games
  • Vydavatel: Numantian Games