The Wolf Among Us - Ep. 2 Recenze The Wolf Among Us - Episode 2

The Wolf Among Us - Episode 2

Dan Kremser

Dan Kremser

11. 2. 2014 23:00 2

Dlouhé čtyři měsíce trvalo Telltale Games vydání druhé epizody adventurní adaptace komiksové ságy Fables. Tak dlouhé čekání za to ale rozhodně nestálo! Tvůrci si toho totiž v posledních měsících naložili opravdu požehnaně a velký zlý šerif Bigby to odskákal daleko více než malinká Clementine. Herní svět se začíná ve dvojce The Wolf Among Us podezřele smrskávat jen na dvě, možná tři lokace a epická freska ze života Mýtů se téměř vytrácí. Takhle jsme si tedy tuhle sérii po parádní úvodní epizodě rozhodně nepředstavovali!

KOMORNĚJŠÍ A NUDNĚJŠÍ

Za všechno může nepochopitelná změna příběhového ladění, kde se jakási snaha ještě trochu inovovat skvěle fungující celek naprosto míjí účinkem. Možná si ještě vzpomínáte na recenzi první epizody, kde jsme chválili unikátní vykreslení zajímavého a v mnoha ohledech neuvěřitelně krutého světa Mýtů. Celý tenhle efektní kolorit ztroskotaných pohádkových postav nyní házejí tvůrci v případě druhé epizody nazvané Smoke and Mirrors takříkajíc do koše. Samozřejmě, ne že by celá hra jen tak změnila kulisy, důraz na rozsáhlejší celek se však vytrácí a tvůrci se soustředí především na Bigbyho osobní život a vražedné řádění nabírající na obrátkách.

Místo sledování širších souvislostí se tedy vydáte na psychologický výlet do Bigbyho mysli a autoři zjevně chtějí, abyste si neustále pokládali jedinou otázku - jak daleko je Bigby ochoten zajít? Bití, vyhrožování, nebo ještě něco horšího? Co třeba vražda? Ano, scénář opravdu přesouvá veškerou pozornost na našeho vlčího kamaráda, a pokud vám není tato postava s lehce surovějšími metodami blízká, pak budete mít problém! Prakticky nic jiného totiž za tu chabou hodinku hraní nedostanete. Možná snad ještě zamyšlení se nad tím, zda se může vlk změnit prostřednictvím pomalounku vzkvétající lásky...

Díky této změně v příběhovém ladění si tedy užijete daleko ucelenější a svým způsobem komornější vyprávění, avšak troufáme si říct, že tím celý The Wolf Among Us ztrácí na atraktivitě. Z neuvěřitelně nápaditého příběhu plného sociálních problémů a bizarních situací se totiž stává... no... pouhopouhá detektivka. Sice špinavá a drastická, ale pořád hodně tuctová, navíc s odhalením totožnosti vraha už na konci druhé epizody. Nechceme nikoho podezřívat, ale skoro to vypadá, jako kdyby autoři pokládali druhou epizodu jen za udržovací díl a narychlo připravili s použitím co nejméně prostředků překlenovací kousek skládačky. A nebojíme se říci, že zdaleka nejzajímavější je až závěrečná ukázka z třetího pokračování, což není zrovna nejlichotivější.

UPOVÍDANÁ PRECIZNOST

Na další epizodu se proto hodně těšíme, a to nejen kvůli příběhu. Ta aktuální je totiž prakticky čisté konverzační drama, které vytěsňuje akci až na úplný okraj dění a být tahle epizoda ještě delší, možná by se dostavil i pocit nudy. Za celou dobu hraní narazíte pouze na jednu jedinou bitku a jedno interaktivní rozbíjení nočního klubu. Na druhou stranu se ale musí nechat, že je to pořád audiovizuálně vytříbený zážitek, který umí čarovat neuvěřitelným způsobem i díky atmosféře. Tady všechna čest, protože Bigby ani jedinkrát nezakopnul byť jen o náznak technických nedodělků. Telltale Games už očividně zvládli svoji tovární linku rozběhnout na sto procent a nic jim nebrání v tom, aby plodili jednu hru za druhou.

Z neuvěřitelně nápaditého příběhu plného sociálních problémů a bizarních situací se totiž stává pouhopouhá detektivka.

I přesto je ale Smoke and Mirrors spíše experimentem, který se nepovedl a cestou, jež by se Bigby rozhodně neměl ubírat! Konečně se sice došlo do bodu, kdy začíná příběh nabírat grády, ale zase by to chtělo rozvíjet herní svět a přestat prožívat vlčí krizi středního věku. Jedině tak si totiž může udržet série jistou laťku kvality a zábavnosti i pro příště. Vůbec si totiž nejsme jistí, zda bychom chtěli zažít další epizodu vyplněnou pouze konverzačními pasážemi. V případě začátku druhé řady The Walking Dead tvůrci trefili poměr akce a vyprávění naprosto přesně a měli by se toho držet. Minimálně co se týká třetího Bigbyho dobrodružství.

The Wolf Among Us - Ep. 2

Na hodně solidním technickém základě se tentokráte autorům nepodařilo úplně naplnit očekávání a druhá epizoda za parádním začátkem značně zaostává. Je o dost kratší, zapomíná klást důraz na zajímavý herní svět a až příliš zabředává do dialogů a voleb.