The Wolf Among Us - Ep. 5 Recenze The Wolf Among Us - Ep. 5

The Wolf Among Us - Ep. 5

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

14. 7. 2014 12:29 4

Tohle si bude Fabletown pamatovat. Příběh Bigbyho Wolfa, šerifa pohádkového města, v němž spolu žijí kouzelné postavy z dětských knížek, dospěl v páté epizodě první řady do svého konce. A bez jakékoliv nadsázky můžeme říci, že přesně takhle jsme si ho představovali. Časová a emocionální investice vložená do předchozích čtyř dílů se v dramatickém finále jednoznačně zúročila. Má to jen jednu jedinou chybu – poslední díl je tak dobrý, jaký si ho uděláte svými rozhodnutími z dřívějška.Po opakovaném hraní z jiné uložené pozice a s cynickým Bigbym namísto cholerického dobráka se ukázalo, že ačkoliv jsou všechny dějové zvraty na svém místě, zážitek nemusí být tak intenzivní, jako při odlišném způsobu rozhodování v konverzacích. Jedno je však jisté – co se narace příběhu týče, šlape ve svých kvalitách na paty i zdánlivě nedostižné jedničce a okamžitě se budete dožadovat nášupu. Teď hned. A ideálně celou druhou sezónu hned zítra. Proč?

KONEC JAKSEPATŘÍ

Předně je to téma. Fantasy noirová detektivka, ve které pohádkové postavy nabývají lidských podob a vlastností se mohla stát velmi jednoduše fraškou. To, že se nesmějete, když spolu velmi vážně mluví dvoumetrový šerif a metrová žába, lze jednoznačně přičíst skvělému filmovému cítění při výběru scén a úžasnému scénáři a kvality obou veličin nepolevují ani v páté epizodě. Dojde na „standardní“ vypjaté scény, definitivní rozuzlení (téměř) všeho, kolem čeho se vznášely otazníky a ti z vás, kdo si stěžovali na nedostatek akce v předchozích dílech, si zde užijí opravdu velkého počtu hratelných momentů.

Jedná se o mimořádně důstojné završení série The Wolf Among Us.

Ano, dojde i na dlouho slibovaný souboj s jedním z vašich úhlavních nepřátel, který má několik fází a ačkoliv jste v The Wolf Among Us už viděli hodně, dovede vás stále překvapit. Stejně jako fakt, že ačkoliv se klasická hláška - Někdo si toto rozhodnutí bude pamatovat - objevuje poměrně často, ne vždy to znamená, že si daná postava ponese následky do budoucna. Velmi často si místo ní totiž můžete dosadit sami sebe, kterak vás vývojáři nenásilně, ale přesto vědomě nutí, abyste si danou situaci osobně zapamatovali coby hráč.

Nejlepší na celé sérii je ale to, že ačkoliv hrajete za postavy, jejichž morální profil by se dal odvodit od jejich rolí z pohádek, většinou není nic tak daleko od pravdy. I hlavní hrdina, Bigby Wolf, neboli zlý vlk z pohádky o Karkulce, by měl být teoreticky záporákem – ve světě Fabletownu však mezi jeho vlastnosti patří spíše odvaha, udatnost a cit pro správnou věc, byť ne vždy prosazované těmi nejsprávnějšími prostředky.

The Wolf Among Us - Ep. 5

Zbytek si dotváříte hraním příběhu sami a finální zúčtování, kdy se veškeré vaše akce napříč pěti epizodami promítnou nejen v podobě, ale i vyznění závěrečné pasáže, může (dle vašich voleb) buď vyznít lehce do prázdna, nebo naopak poskytnout plné uspokojení. Jedná se každopádně o mimořádně důstojné završení série The Wolf Among Us, která možná nepůsobí na první pohled tak automaticky přitažlivě, jako „konkurenční“ The Walking Dead, ale dovede hráče zaháčkovat tak nepravděpodobnými prvky, že jednoznačně stojí za vyzkoušení.

The Wolf Among Us - Ep. 5

Perfektní završení celé (ne)pohádkové série, které sice spoléhá na hráčovy volby z předchozích dílů, ale velmi důstojně zakončuje netradiční příběh.