Recenzovaná verze: PlayStation 4
28. březen 2019 20:10 / David Rozsíval / Recenze / Diskuze (4)

20925539
Ottawaman napsal 23. 6. 2019 v 14.45

Já jsem spokojený, jak to skončilo.
SPOILER!
Prvotní šok nakonec byl zažehnán, a může mě těšit, že Clem se bude prát každý den o život. Ano, bylo to trochu přitažené za vlasy, kdy Lee v prvním díle přišel o ruku, ale i tak se přece držel dlouhou dobu, tady ta amputace přišla hodně rychle, věřím, že by to bylo možné. Jinak jak píše Endys22, poslední díl byl hodně o AJovi, Clem moc prostoru nedostala a to byla škoda. Jak píše Syca, sice nevlastním PSko tak dlouhou dobu (asi 3 roky), ale přesně tuším pasáže, které myslí, po máchnutí sekerou AJem a pak škola, kdy se Clem najednou objevila živá, tak jsem to měl já.. Za mě celá série rozhodně stojí za to ji zahrát a ne jen jednou, kritiku moc nechápu, ale za mě obrovské díky, že jsem mohl prožít s Clem neuvěřitelné dobrodružství, příběh a jak píše autor článku, Clem, uvidíme se na druhé straně..

Editováno: 23. 06. 2019 v 14.47

20920002
Souleater325 napsal 29. 3. 2019 v 05.20

Tak a jeto za náma. Hra která vlastně nebyla hrou. Tyhle interaktivní filmy by měli mít svou kategorii.

20854147
Syca napsal 29. 3. 2019 v 00.01

Endys22: Já teda během poslední epizody brečel hned dvakrát. A to se většinou držím, ale po těch sedmi letech se mi to prostě nepodařilo.

Editováno: 29. 03. 2019 v 00.02

20922717
Endys22 napsal 28. 3. 2019 v 22.44

Hezky napsané. Souhlasím se spousty body. Také jsem to zmiňoval na steamu. Že za mě je final season ten vizuálně nejhezčí díl, ale přesto ten nejslabší. Čekal jsem dojemnější konec. Čekal jsem, že budou z toho chtít doopravdy udělat něco srdcervoucího. Něco, co by překonalo pověstně LiS (u kterého mi neukápla ani slza). Při konci jsem jen dokázal myslet na to, jaké byly krásné začátky hry. Když Clementine byla ještě malé, vystrašené dítě, které doufalo, že brzy spatří svou maminku. A tak naslouchala radám Leeho. V posledním díle mi připadalo, že nešlo ani tak o Clem, jako spíše o AJ. A to mě asi zklamalo nejvíce na tomto díle. Málo prostředí. Když si vybavím, co vše jsme viděli v prvních třech dílech. Kolik míst jsme procestovali... Tak co jsme viděli zde? Doslova téměř nic, a to mne vytočilo. Vše se odehrávalo pouze na pozemku a okolí školy, díl měl velice krátké epizody, které se vlekly zbytečnými konverzacemi. Joo, celou sérii bych doporučil. Ale každopádně každý musí počítat s tím, že to nebude takové, jaké to bylo na počátku. Očekával jsem, že Clem zemře. Popravdě jsem v to i doufal. Zní to sice divně, že jsem si přál její smrt. Ale je tomu tak, protože když zakončení série, tak s pořádným dojákem. Kde by Clem umírala a u toho si povídala s Leem. A to je další věc, která mě mrzela. Doopravdy jsem očekával v poslední části, že uvidíme naposledy Leeho. Moc jsem si přál ho naposledy vidět. Nebo ještě lépe, kdybychom na konci viděli úsměv s nataženýma rukama všech postav, které zemřeli. Jako byl například Keny s jeho rodinou.
SPOILER!
Neočekával jsem, že Clem skončí jako krypl s useklou končetinou. Jakmile byla pokousána, říkal jsem si, že je jistě po ní. Přeci jen, když tak zavzpomínáme do prvního dílu série, kde Lee byl pokousán do ruky a následně si ji nechal uříznout. Tak i přesto podlehl nákaze. Tak co jiného mi asi mělo přijít na mysl, než to, že je Clem stejně nahraná i kdyby si tu nohu usekla. Ledaže by Lee učinil pozdě. Jenže Clem byla už ve fázi, kdy doopravdy šlo vidět, jak je smířená se svou smrtí. Že se její tělo mění, bledne. A stejně to holka přežije? Doopravdy? A jak se z té stodoly dostala ven? Pochybuji, že ji malý AJ odtáhl přes tu hordu chodců, která tam na ně číhala. I kdyby ji pokryl krví z mrtvoly, tak jak učinil sám. Pochybuji, že by ji doopravdy utáhl. No je tu kolem dost nezodpovězených otázek. Když Clem dále žije, je jen otázkou času, co se jí může přihodit. Bojuje celý život. To neskončí tím, že se zamknou v lese v areálu školy. Pro mne je to stále neuzavřený příběh, když ji nechali na živu.
Všechny díly včetně New Frontier, který dost vidím kritizován se mi doopravdy líbily. Popravdě nechápu proč schytal kritiku. Za mě je to vizuálně pěkný díl, který má hezké lokace a zajímavý příběh, do kterého se nám připlete i Clementine se svými dospívajícími se problémy. Je to jen detail, ale přesto je pěkné vidět, jak se její tělo mění. Když píši zrovna o New frontier, tak bych chtěl dodat, že to další pro mě nevyřešená věc. Doufal jsem tak trochu, že se vrátí a dá se třeba dohromady s Gabem, který k ní choval city a ona něco cítila k němu. Ale bohužel. To to pro mě dělá tak akorád trochu zbytečný díl i přesto, že jsem si ho užil. Pár pasáží, kde jsme sice viděli Clem. Ale ty úmrtí a ty postavy totálně odepsali. A to se mi nelíbí.

Editováno: 28. 03. 2019 v 22.50

The Walking Dead: The Final Season

• Výrobce: Telltale Games