The Walking Dead: Survival Instinct Recenze The Walking Dead: Survival Instinct

The Walking Dead: Survival Instinct

Erik Omar

Erik Omar

1. 4. 2013 22:00 2

Při hraní The Walking Dead: Survival Instinct od studia Terminal Reality se nabízí otázka "Proč?!". Proč věc jako je Survival Instinct vůbec existuje? Proč se v AMC rozhodli poplivat svůj vlastní kult? Proč si borci z Terminal Reality rozepnuli punty u kalhot a bez váháni znásilnili milovanou značku? Proč, proč, proč?!

Jakožto fanoušci všeho spojeného s Walking Dead (včetně skvělé adventurní série od Telltale Games) jsme se na videoherní prequel seriálu docela těšili. O to víc, když jsme zjistili, že se bude jednat o akci s bratry Dixonovými v hlavních rolích. Žádný otravný Carl, promiskuitní Lori nebo do blba neustále hledící Rick, zkrátka jen Daryl a Merle - dva nejcharizmatičtější chlápci z celé TV show vrženi na počátek celé zombie apokalypsy. Krásně jsme si to malovali, dokud nevyšel první trailer. Ten všechny skalní fanoušky vyděsil víc než bulka v prsu. Vývojáři se sice dušovali, že nejsou ani zdaleka u konce vývoje, na screeny lepili "nereprezentuje výslednou podobu hry" a pro finální verzi slibovali posun; realita je však taková, že k žádnému posunu nebo zlepšení nedošlo.

Prohnilé až na kost

Survival Instinct vypadá naprosto příšerně a co hůř, naprosto příšerně se i hraje. V kůži sympaťáka Daryla Dixona jste svědkem začátku apokalypsy. Postupně přijdete o otce i strýce (to se stane během prvních deseti minut ve hře), načež narazíte na bráchu Merla, s kterým se posléze snažíte dostat do domnělého bezpečí napříč americkým středovýchodem. Pokud čekáte nějakou složitou a postupně se rozvíjející psychologii postav (která se zde přímo nabízí), zklameme vás. To, co tak mistrně zvládli borci z Telltale Games ve své adventuře, v Survival Instinct absolutně neexistuje. Osud postav vám bude ukradený a po celou dobu hraní neucítíte ani špetku citu (tedy až na permanentí nasrání).

Vývojáři by teď asi namítli, že dělali akční hru a ne freudovské drama. Dobrá, akce by tedy ze své podstaty mohla odsunout příběh na druhou kolej a alespoň nabídnout zábavnou hratelnost. I v této disciplíně však Survival Instinct naprosto selhává. Nic ve hře nemá svou tvář, objevují se zde prvky, které jakoby byly z jiné hry, všechno je odfláknuté a nakonec ani to zabíjení zombíku není zábavné, ale frustrující.

Dupající tichošlápek

Survival Instinct si dost často hraje na stealthovku, ovšem díky nevyzpytatelné umělé inteligenci živých mrtvých, ho jako stealthovku nejde hrát. Někdy totiž můžete zombíkovi dýchat pod nos a nevšimne si vás, jindy vás zase zmerčí na délku fotbalového hřiště. Nakonec tak v téměř každé misi skončíte sprintováním od bodu A k bodu B a zpátky.

Survival Instinct by se však neuchytil ani jako sprinterský simulátor. Stačí totiž aby vás chytl jeden zombík z hordy a zapne se neskutečně otravná minihra. V té musíte kmitajícím kursorem myši trefit hlavu nemrtvého, přičemž když tak učiníte, objeví se vám před obličejem další, další a další, dokud neumřete. Jen málokdy se totiž stane, abyste zabili všechny - po herních lokacích jich je jak máku. S tím souvisí i naprostá nefunkčnost střelných zbraní, jejichž použití končí téměř ve všech případech popisovanou nekroorgií (výstřel z malého revolveru přivolá snad i zombíky z dalšího levelu).

Fantasy přeživší

Naprostou zhovadilostí je nastavovaná kaše v podobě vedlejších misí. Na cestách mezi jednotlivými příběhovými misemi se vám totiž často stane, že dojde benzín (který potřebujete pro cestování na mapě), cesta bude zablokovaná nebo zkrátka uvidíte přeživšího. Právě to jsou momenty pro absolvování bokovek, v nichž vedle doplnění zásob čas od času získáte nového parťáka. Tito parťáci jsou však pouze zbytečnou ikonkou, kterou můžete před startem mise poslat hledat zásoby. Většinou však na svém tripu zemřou, což vás nějak pálit nebude. V příběhových cut-scénách se totiž tito "abstraktní" spolujezdci stejně neobjevují (což častokrát působí dost bizarně). Jde zkrátka o naprostou zbytečnost, která opět poukazuje na to, jak se do hry nastrkalo všechno a nic.

Povrchnost celé hry korunuje fakt, že pro zmíněné vedlejší mise existují jen několik málo designových variací, které se neustále opakují - pokaždé s náboji, kanystry benzínu i zombíky rozmístěnými na úplně stejných místech!

Pozlacený exkrement

Doslova jediným plusem titulu je angažování Normana Reeduse a Michaela Rookera. Představitelé seriálových bratří Dixonů mají nezaměnitelné hlasy, a tak hře přidávají alespoň něco málo atraktivního pro fanoušky. Jinak je však i audiovizuální stránka hry odflinknutá jako všechno ostatní. Prostředí jsou mdlá, bez nápadu a pro pochodujííc mrtvoly bylo vytvořeno tak málo modelů, že by jste je napočítali na prstech jedné ruky. Jejich zjev je navíc spíš smutný než děsivý; něco jako když vidíte svou oblíbenou pornoherečku bez make-upu.

"Greed is Good"

Takže "Proč?". Protože peníze! Walking Dead je neuvěřitelně silná značka. Seriál v USA sledují pravidelně milióny diváku a navíc je tu faktor úspěchu adventurní série od Telltale, na kterém může Survival Instinct parazitovat. Activision zkrátka ucítil příležitost levně vyrýžovat peníze, a tak ji bez ohledu na dobrou pověst značky chytil za pačesy.

P.S.: Drzost chtít za Survival Instinct cca 1299 Kč je do nebe volající.

The Walking Dead: Survival Instinct
Wii U Wii U