The Walking Dead: Episode 3 - Long Road Ahead Recenze The Walking Dead: Episode 3 - Long Road Ahead

The Walking Dead: Episode 3 - Long Road Ahead

Lukáš Kunce

Lukáš Kunce

15. 9. 2012 22:00 2

Po nekonečných týdnech čekání jsme zpátky se zhodnocením již třetí epizody velmi slušné adventurní série na motivy komiksu The Walking Dead. Zatímto epizoda druhá vynikala neskrývanou brutalitou a dechberoucími zvraty, trojka trošku víc brnká na city a staví hráče do ještě méně příjemných situací. My hned začátkem můžeme prozradit, že stoupající křivka kvality zůstala zachována, a nic nenahrává tomu, že by poslední dvě části měly být v čemkoliv horší. A raději ještě upozorníme, že následující dva odstavečky by vás mohly naštvat drobnými spoilery. Těm zásadním se ale snažíme vyhnout jako středoškolák učebnicím.

Kdopak to krade?

Partička dosud neinfikovaných se po událostech v předchozím díle výrazně zmenšila, samozřejmě kvůli různě způsobeným úmrtím. Mužná Lilly je po brutální smrti tatíka pořád ukrutně nakrknutá a všem ostatním to dává sežrat po pořádných kusech, což již tak napjaté atmosféře nijak nepomáhá. Hlavní hrdina Lee ještě více upevnil vztah s maličkou, přesto velmi rozumnou Clementine, typicky americká rodinka kolem vousáče Kennyho jen tak přežívá. Významnou roli překvapivě sehraje těžce Kennyho přiblblý synek Duck, o tom už si ale rozhodněte sami.

Vlastní zápletku Long Road Ahead pouze naťukneme. V motelu, kde se teď hrdinové brání občasným nájezdům živých mrtvých, začíná vládnout nechutná nedůvěra. Nějaká mrcha se totiž dle domnění Lilly potají hrabe v tenkých zásobách a "něco" s nimi "někde" provádí. Prodává je? Směňuje za lehké drogy, alkohol? A kdo vlastně? Lidská podezřívavost přece nezná mezí, a kdo jiný než Lee by se měl vrhnout do pátrání po té bezpáteřní zrůdy, co krade i vzácné léky. A to by asi stačilo... nezapomeňte, je to pro vaše dobro!

Vystřelim mu mozek z hlavy!

Jádro hratelnosti pochopitelně nedoznalo výraznějších změn, hra nadále působí spíše jako interaktivní film a nikdo od ní moc jiného ani nečekal. Znovu na vás čeká řádka primitivních hádanek, které zaberou sotva pár minut, ale aspoň nezdržují rozjetý příběh. Milovníci zbraní si tentokrát také přijdou na své, vývojáři vám výjimečně půjčí do ruky i pušku, kterou sice nebudete střílet stovkové zástupy ječících mrtvol, ale jakéhokoliv náznaku variability si ve hrách tohoto typu nesmírně ceníme.

Studio Telltale nás herním zpracováním The Walking Dead nepřestává překvapovat. Po několika slabších projektech (vypíchněme katastrofální Jurský Park) většina z nás čekala průměrnou licencovanou adventurku, ovšem způsob, kterým je podán příběh, a vůbec fakt, že postavy svým chováním nemají daleko ke skutečným lidem a nepřipomínají nudné, naprogramované schránky, je až fascinující. Po záverečných ukázkách na čtvrtý díl si i od dalších pokračování slibujeme hodně a se zklamáním vůbec nepočítáme. Není proč.

Zase skvělé. Na devítku se ještě úplně necítíme, ale je to blízko!