The Walking Dead 2: In Harm's Way Recenze The Walking Dead 2 - Ep. 3

The Walking Dead 2 - Ep. 3

Dan Kremser

Dan Kremser

28. 5. 2014 22:35 2

Tak to tady máme zase! Již poosmé nám řemeslníci z Telltale přinášejí epizodu z The Walking Dead, která je jako přes kopírák a stylizací nebo technickým zpracováním ji neodlišíte od předchozích. Jeden malinkatý, ale pro diváckou obec podstatný rozdíl, tady ale přeci jen nalézt můžete. Tentokráte je totiž hráčům vstup zakázán! Ano, třetí epizoda druhé série opravdu definitivně překračuje hranici mezi filmem a hrou a svou náplní jde plně na ruku divákům. Ti se interaktivními prvky snad až na dialogové volby nemusí rozptylovat a mohu si užívat sice nerušené, ale zato nijak oslnivé vyprávění.

V OKOVECH ARCHETYPŮ

Plán postavit In Harm's Way minimálně z dvou třetin pouze na příběhu a dialogových volbách má totiž hned několik trhlin, které vracejí sérii o pár kroků zpět. Třetí epizoda vlastně dosti připomíná druhé zastavení vlka Bigbyho ve Wolf Among Us, které slibně rozjetou jízdu plnou nečekaných smrtí a na oko veledůležitých rozhodnutí také lehce přibrzdilo. Walking Dead ale dělá trochu jiné chyby a zklamává hlavně ve scénáři, který je z produkce Telltale letos bezkonkurenčně nejslabší. Na herní poměry sice dokáže v některých ohledech alespoň trochu překvapit, celou jednu epizodu sám o sobě ale rozhodně neutáhne.

Problémem je hlavně neuvěřitelný důraz na námět plný klišé a práce s postavami, která právě nejvíce připomíná druhou epizodu Wolf Among Us. Ačkoli je ale hlavní zápletka, pojednávající o takřka vězeňském prostředí a utopické společnosti, neskutečně nenápaditá, rozhodně bych v ní a některých jejich myšlenkách neviděl ten hlavní problém. Ten spočívá spíše v tom, čím se rozhodli autoři filozofickou tezi plnou antiutopických pouček a bezdůvodného násilí naplnit. Motivace hlavních hrdinů, jejich činy a nakonec i důsledky, to všechno prostě nefunguje a třeba napětí tady najdete opravdu pomálu. Příběh je totiž neskutečně předvídatelný a není problém bez větší námahy vytušit, co se bude dít klidně i za pět minut. Finální zakončení tomu pak nasazuje korunu a jeho podoba je jasná po prvních deseti minutách hraní.

O prozkoumávání prostředí si můžete nechat leda tak zdát a oblíbená rozhodovací pasáž se za celou dobu objeví snad jen jedinkrát.

Na druhou stranu se ale tentokráte autoři alespoň opravdu snaží provázat vyprávění s DLC 400 Days a během necelých dvou hodinek narazíte na většinu jeho aktérů. Jak už ale bylo řečeno, jejich vystupování je plytké a i přes smrtelnou jízdu plnou krve a bláznovství vám budou osudy vedlejších postav zcela ukradené. Na opačné straně barikády ovšem stojí alespoň psychicky labilní záporák Carter a především ústřední dvojice Clemetine a Kenny. Například Clemetine zažívá v In Harm's Way další přerod a z nezávislé dívky se v určitém směru stává slušným zabijákem (zombií). Samotný závěr třetí epizody pak dává jasně tušit, že také Kennyho ještě čeká mnoho problémů…

FILOZOFIE NÁSILÍ

Možná si teď říkáte, že jsem jen na Walking Dead zbytečně přísný a lpím na detailech, které lze vytýkat každé druhé hře. Ale interaktivity je nemnoho a nic jiného, než bazírování na příběhu, tedy ani nepřichází v úvahu. O prozkoumávání prostředí si totiž můžete nechat leda tak zdát a oblíbená rozhodovací pasáž se za celou dobu objeví snad jen jedinkrát. Osobně mám dokonce pocit, že dialogové volby jsou mnohem přímočařejší než jindy a jejich větvení je takřka nulové. Výsledkem toho všeho jsou situace, ve kterých se ani nechcete ocitnout, žádná z voleb vám mnohdy nevyhovuje a jistě nechtěné vztyčení zdi mezi postavami a samotným hráčem pouze umocňuje rozpačitost, s jakou se tato epizoda prezentuje.

Trojka je prostě schizofrenním pokračováním, které doslova na každém kroku ukazuje dvě tváře. Na jednu stranu se snaží být tím zdaleka nejzadumanější a myšlenkově nejpropracovanějším zastavením, ale na té druhé si k tomu volí zcela nevhodné prostředky. Hlavní námět je neskutečně nudný a moc tomu nepomáhají ani tuctové lokace a archetypální plytkost vedlejších postav. Jakákoli snaha o trochu té filozofie tak vyznívá zcela naprázdno, a tak drží In Harm’s Way pouze jediné prvenství - s přehledem se jedná o nejbrutálnější lapálii, kterou na nás v posledních letech Telltale vybalili.

The Walking Dead 2: In Harm's Way

The Walking Dead možná vypadá pořád stejně, ale už se tak nehraje. Na třetí epizodu se spíše díváte a příběh rozhodně nedosahuje kvalit předchozích dílů.