The Walking Dead 2: Amid the Ruins Recenze The Walking Dead 2: Amid The Ruins

The Walking Dead 2: Amid The Ruins

Dan Kremser

Dan Kremser

27. 7. 2014 19:59 3

Walking Dead je série, která je se smrtí spjata jako téměř žádná jiná a formuli nevyhnutelnosti a mnohdy i život ukončujících voleb mají autoři z Telltale Games skutečně v malíku. O čtvrté epizodě trefně nazvané Amid The Ruins to navíc platí dvojnásob a s trochou nadsázky se vlastně dá prohlásit, že Walking Dead si těsně před závěrem druhé série hraje tak trošku na dílko G. R. R. Martina. S tím, jak všechno pozvolna ale jistě míří na jih, totiž vaši hrdinové nacházejí konce svých životů až podezřele často a jestli něco pro tuhle epizodu opravdu platí, pak bezesporu to, že smrt čeká všude.

ZTRACENO V PŘEKLADU

Škoda jen, že k bravurnímu příběhu a hluboce prokresleným postavám, tolik typickým právě pro Martina, má nové The Walking Dead jinak hodně daleko a jeho vyprávění je nejen nepříjemně předvídatelné, ale mnohdy ani nedává smysl v kontextu předešlých epizod. Ačkoli tak dějově sice začínáte přesně tam, kde jste Clementine a zbylé hrdiny opustili a vyprávění se celou dobu drží vztahových veletočů i pokračující snahy o přežití v divočině, myšlenkově se tentokráte zcela odchylujete od předešlých snah a zašedlé filozofické úvahy, či složitější propracování jednotlivých hrdinů prostě chybí.

Scénáristům není nikdo svatý a hráč si nemůže být nikdy jistý, na čem vlastně dotyční jsou.

Amid The Ruins se naopak veze na vlně závažných černobílých rozhodnutí, které ovšem zcela postrádají jakékoli následky a jejich váha tak mnohdy vyznívá spíše na prázdno. Ať už se totiž chováte sebehůř, vůbec se to neodrazí na vašich společnících a skoro to vypadá, jako kdyby autoři téměř všechno spíchli horkou jehlou. Jen těžko se totiž hledá jakékoli jiné vysvětlení pro nepochopitelnou apatii postav a jejich nepředvídatelné chování, jež je v přímém rozporu s tím, co dělali dříve. Ačkoli tak série skrze líčení zmaru, rozpadajících se vztahů a barvitých smrtí nabírá spád, zároveň se také začíná scénáristicky propadat a ztrácet dějovou koherenci. Jediné, co zůstává, je našponovaná atmosféra a tvůrcům se také až překvapivě dobře stále ještě daří hrát na city.

The Walking Dead 2: Amid The Ruins

Ještě aby ovšem ne, když smrt tady obchází postavy téměř každých pět minut a čtyřka rozhodně představuje pomyslné lámání chleba, kdy se podobně jako v první sérii provádí trošku uspěchaná čistka přeživších. Scénáristům navíc opravdu není nikdo svatý a hráč si nemůže být nikdy jistý, na čem vlastně dotyční jsou. Přinejmenším tedy celé dvě hodinky trnete hrůzou, jestli to zrovna váš oblíbenec zvládne až do konce. Pocit nejistoty pak podtrhuje hodně podlý závěr, který doslova utne děj v tom nejlepším a ponechá vás chvíli sedět s otevřenými ústy. Amid The Ruins je tedy bezesporu lépe odvyprávěná epizoda než trojka a má svou atmosféru se silnými momenty, avšak k dech beroucí dokonalosti dvojky má také dosti daleko a trpí především citelnými nelogičnostmi.

HURÁ NA PROCHÁZKU!

Čtvrtý díl druhé série ale naštěstí částečně zachraňuje hratelnost. Nejnovější epizoda totiž nabízí dostatek interaktivních pasáží a solidně zpracovanou akci doplnili autoři velkým množstvím chození a prostého objevování. Obzvláště akční úvod a závěr stojí za to a podobně jako v poslední epizodě Wolf Among Us si užijete poměrně dlouhé a ničím nerušené adrenalinové chvilky. Černobílé vodění za ručičku tak nikdy nesklouzne do stereotypu a hráč je neustále nenásilnou formou udržován ve střehu. Vytknout se pak nic nedá ani již tradičně solidnímu ozvučení a povedené práci s hudbou či trefně zvoleným lokacím. Z těch je doslova cítit zmar, jímž je ostatně načuchlá celá epizoda a více než vhodně doplňuje vražedné řádění scénáristů. Opět ale zamrzí menší počet lokací, takž se zkrátka musíte smířit s tím, že děj přešlapuje pouze v trojici rozdílných obrazovek.

Nad lehkým průměrem drží epizodu jen poměrně velká míra interaktivity a povedená akce.

I přesto ale čtvrtá epizoda částečně zachraňuje pověst série a rozhodně nabízí kvalitnější zábavu než ta předchozí. Škoda jen, že povedenou atmosféru a napínavou čistku postav příliš přebíjí volby mezi dvěma extrémy a hlavně zcela nelogické prokreslení postav. Jasné ukotvení v ději tady má snad jen skvěle vykreslený Kenny a samozřejmě hlavní hrdinka Clementine.

Samo o sobě to ale není pro adventurní sérii, která ještě nedávno sbírala jednu cenu za druhou, úplně lichotivá vizitka. Nad lehkým průměrem ji drží jen poměrně velká míra interaktivity a povedená akce. Na standard položený v základech první série ovšem nemají dosavadní epizody ani náhodou a pokud se tvůrci v posledním díle nějak výrazně nevzpamatují, vypadá to zatím na opravdu hořký konec.

The Walking Dead 2: Amid the Ruins

Amid The Ruins bohužel nezvládá to hlavní, a sice pro Telltale tolik typický příběh a propracované postavy. Ačkoli se tak čtvrtá epizoda hraje poměrně dobře, slavnému jménu opět nedostála.