The Walking Dead 2: A House Divided Recenze The Walking Dead 2: A House Divided

The Walking Dead 2: A House Divided

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

13. 3. 2014 23:43 7

Neustálé zvětšování portfolia aktuálně vyvíjených her začíná být pro vývojáře z Telltale Games problém. Vedle vlajkové série The Walking Dead vzniká ještě The Wolf Among Us a v pozadí se připravuje Game of Thrones i Episodes from Borderlands. Milovníci adventur se tedy mají vskutku na co těšit, jenže ve výsledku je spíš nasnadě ptát se, zda se vůbec dočkají... Dobře, možná to zní trochu tvrdě, ale čekat na další dvouhodinovou epizodu tři měsíce je zkrátka příliš a vidina, že se bude celé martirium opakovat u třetího, čtvrtého i pátého dílu, se nám ani trochu nelíbí. O to víc, když druhá epizoda The Walking Dead s podtitulem A House Divided končí hodně dramaticky a každý instinktivně potřebuje hrát dál!

POMALÝ ROZJEZD

Přitom se to od začátku ani nezdá - podle vašeho rozhodnutí z první epizody pokračuje Clementine s jedním či druhým přeživším z dosahu zombií a prožije si pár klidných chvilek v relativním bezpečí. Na tomto místě je pak znát, že se dlouhé čekání na druhou epizodu alespoň někde projevilo pozitivně - úvodní scéna se totiž na základě zmiňovaného rozhodnutí z jedničky odehraje v obou případech zcela odlišně a na úplně jiných místech. Bohužel, důležitost rozhodnutí je stále spíše virtuální a tam, kde se cesta rozdělí, se ještě v rámci stejné epizody setká.

Už na mostě se začnou dít věci a díky mnoha překotným situacím si vydechnete až na úplném konci.

Faktem ale zůstává, že přibližně polovinu dvouhodinové herní doby strávíte v košatých dialozích a situacích, které jsou pro hlavní hrdinku nepříjemné a plíživě nebezpečné. Do značné míry se pak upraví vztahy v nové skupině a na základě vašich chvilkových rozhodnutí a momentálních výroků začne Clementine chápat, na čem vlastně je. Nemůžeme se však ubránit pocitu, že některé postavy nejednají úplně normálně a s respektováním toho, že se v zombie apokalypse pohybují nějaký ten pátek, nejsou zrovna ostražití. Chodce jako by viděli poprvé, jako by teprve odhadovali jejich možnosti a učili se, jaká taktika na ně platí. I proto působí Clem jako nejobávanější a nejchytřejší bojovnice, což není s ohledem na její věk a tělesnou konstituci příliš uvěřitelné.

KDE JE AKCE? PŘECE TADY!

Přesně ve chvíli, kdy si už začnete říkat, že je toho mluvení a pobíhání příliš, přehradí vaší cestu most. Nejde o žádný velký spoiler, ostatně jste jej mohli vidět i na oficiálních promo screenshotech, takže jistě tušíte jeho důležitost. Nestojí tu však pouze jako fyzická překážka – odděluje obě poloviny epizody společně s dynamikou vlastního zážitku. Už na mostě se začnou dít věci a díky mnoha překotným situacím si vydechnete až na úplném konci.

The Walking Dead 2: A House Divided

Pozitivní věcí zůstává, že vedle vlastního souboje s chodci hrozí stejně velké, anebo možná ještě o fous větší nebezpečí od nenakažených přeživších. Už v rychlém nástinu dalších událostí z konce první epizody bylo jasné, že nová skupina má jistou historii a problémy, které Clementine už tak svízelný život rozhodně neulehčují. Na krátkou chvíli se všechno může jevit takřka idylicky, a to i s přihlédnutím k tomu, že se na scéně objeví jedna z hlavních postav předchozí série, jenže všechno to zdánlivé bezpečí a pohoda skončí rychlostí vystřelené kulky. Doslova.

A NA ZÁVĚR - CLIFFHANGER

Poslední desetiminutovka epizody je i na poměry celé série poměrně šokující a když si nedáte pozor, mohou padat hlavy. Scénáristé do závěru nacpali několik dílčích morálních rozhodnutí, což je dobře, zase je ale bourají tím, že si můžete hru kdykoliv pozastavit a rozmýšlet třeba hodinu. Určitě uznáte, že tím by ztratilo na dynamice v podstatě cokoliv a druhá sezóna The Walking Dead tím v našich očích hodně tratí.

O všem ale zcela určitě i nadále rozhoduje příběh, který se bude ve třetí epizodě točit kolem další skupiny lidí, kterou tvoří zčásti i postavy, s nimiž jste mohli mít tu čest v překlenovacím DLC 400 Days. Více než problémy s chodci se tedy bude zřejmě opět řešit měření pinďourů mezi přeživšími, ale vývojáři i přes to slibují, že se blíží bouře. A zcela upřímně, nějakou masovou zombie scénu, ve které bude Clem hořet koudel u zadnice, bychom si ve třetí epizodě opravdu nechali líbit. Tak snad jen, abychom nečekali do června...

The Walking Dead 2: A House Divided
PlayStation Vita Vita

Herní The Walking Dead má štěstí, že posadilo svůj vlastní standard vysoko. A House Divided z řady nevybočuje, ale konečně se začíná něco dít a dojem z hraní je stejně dobrý, jako kdykoliv předtím!