The Sims 2: Free Time Recenze The Sims 2 Volný čas

The Sims 2 Volný čas

Matěj Habarta

Matěj Habarta

24. 3. 2008 23:00 4

Sedmý datadisk by stejně tak dobře jako s názvem Volný čas mohl klidně exhibovat pod titulkem Koníčky. Protože čím budou simáci trávit chvilku volného času, která jim po náročném dni zbyla? Uklízet, luxovat ani umývat nádobí nejspíš nebudou. Na každém simákovi bude, aby objevil tu pravou, jeho vyvolenou aktivitu, která jej bude bavit a pro kterou se často až nezdravě nadchne. To však nemusí nutně znamenat, že si nemůže najít hobby jiné nebo že ho k nějaké aktivitě cíleně nemůžete vést. Každý může mít paralelně vedle sebe hned několik zájmů.

Koníčky, hobby, záliby

Jednotlivé konkrétní koníčky jsou roztříděny do kategorií, kterých je celkově deset. Jmenovitě sport, fitness, umění a řemesla, film a kultura, hudba a tanec, hry, kutilství, věda, kulinářství a příroda. Je nutno uznat, že volba z nových koníčků je poměrně široká a dostatečně rozmanitá – simové mohou hrát basketbal, tančit balet, malovat, hrát na hudební nástroj, opravovat auto a realizovat se ve spoustě dalších činnostech. Ze začátku to půjde trochu ztuha – ušití medvídci s jedním okem, skřípavé cvičení hry na housle nebo třeba šišaté keramické nádoby na hrnčířském kruhu budou na denním pořádku. Ti schopní z nich však promění svou zálibu v zaměstnání a budou se jí živit - literárně nadaný sim prodává knihy, malíř zase obrazy, muzikant koncertuje a tak dále. Vždyť co je lepšího, než dělat práci, která vás zároveň baví, že? Pokud v simí domácnosti nechybí počítač, mají postavičky možnost zajít si na internet a tam si o své oblíbené činnosti zjistit více. O koníčcích mohou také debatovat s ostatními, ovšem běda, jestli si umělecky zaměřený simák pro konverzaci vybere nadšeného automechanika. Tam konverzace o koníčcích bude logicky váznout a snadno se stane, že se jeden z nich (nebo pro jistotu rovnou oba) urazí, sebere se a půjde raději o své zálibě psát do blogu na internet. Ano, už i tento fenomén moderní doby pronikl do simího života.

Začíná se nám to kapku komplikovat

Koníčky s sebou samozřejmě přináší i nové životní aspirace, body, všelijaké odměny a další podobné záležitosti, což znamená značné zkomplikování už tak malinko nepřehledného interface. Přehrabovat se v šesti různých submenu opravdu není pohodlné, to mi věřte. Myslím, že zde již autoři učinili první krok za hranici únosnosti. Jak krásně dnes působí vzpomínky na jednoduchost původního, přehledného rozhraní. Jistě, po nějaké době se přizpůsobíte a ve všech těch podnabídkách se pravděpodobně začnete orientovat, ale rozhodně to nepůjde vůbec hladce.

Datadisk do původní hry přidává také jedno nové sousedství Vysněná Lhota a v něm pochopitelně nové rodiny. Rodin je celkem šest a najdeme tu třeba dívku posedlou grilovaným sýrem (která se příhodně jmenuje Nataša Eidamová), osamělého Moulu, Lumíra, jenž hledá odpověď na svou celoživotní otázku na půdě anebo chudé Kontryhelovy. I tady si hra – stejně jako u nahrávacích obrazovek - zachovává svůj jedinečný, tolik sympatický humor.

Vaření z vody?

Nuže, máme zde tedy již sedmý datadisk. A kolik nového a zajímavého obsahu nám přináší? To je zásadní otázka. Odpověď však bohužel nevyzní příliš pozitivně. Samozřejmě, pořád jsou to ti samí zábavní Sims, které dodnes (tohle trvá už od září 2004!) s radostí hrajeme, a dnes snad díky datadiskům ještě zábavnější, ale hodnotíme Volný čas, nikoliv původní hru. A Volný čas toho určitě nepřináší tolik, abychom se z něj zvedali ze židlí. Je tu soubor nových činností, zálib, aspirací a nějaké ty odměny. To dává hezké možnosti vývoje každého ze Simáků, každý z nich díky tomu působí ještě o něco osobitěji a je třeba říci, že je opravdu legrační sledovat, jak se snaží a především, když se jim nedaří. Lidské škodolibosti zde tedy bude učiněno zadost. Není tohle ale málo? Že to málo je, si nejspíš uvědomili i tvůrci a začlenili do hry nové sousedství a obyvatele. Zde se museli vyřádit scénáristé příběhů jednotlivých rodin, aby vyvážili poněkud nezáživné vzezření městečka. Nemůžu se však zbavit dotíravého dojmu, že je to ze strany autorů tak trochu ctností z nouze.

The Sims 2: Free Time

Datadisk, který fanoušci neminou, ale my ostatní jeho nekoupí vlastně o nic zásadního nepřijdeme.

Spousta nových činností, koníčků a aspirací umožňující barvitější vývoj simáků, nové sousedství a rodiny.