The Scourge Project Recenze The Scourge Project: Episodes 1 and 2

The Scourge Project: Episodes 1 and 2

Vilém Koubek

Vilém Koubek

25. 6. 2010 22:00 5
Reklama

Většinou, když kupujete balíček první a druhé epizody, jedná se o titul prověřený časem, který je skutečně dobrý a má smysl ho vydávat. Kooperativní, výhradně digitálně distribuovaná akce The Scourge Project sice má v názvu, že obsahuje první a druhou epizodu, ovšem ty se samostatně nikdy neprodávaly a doufejme, že snad ani nikdy nebudou...

Kdysi dávno někde

Příběh, tedy jestli se tomu tak dá vůbec říkat, vás usadí do role jednoho žoldáka z čtyřčlenného komanda, které je vysláno na nějakou planetu, protože nějaká korporace dělá pokusy, při nichž umírají nějací lidé. Hned na začátku se však něco podělá, na scéně se objeví nějaká další skupina žoldáků a vám nezbude, než ji pronásledovat a zkusit z ní vytřískat nějaké odpovědi... A tohle není snaha autora co nejvíc recenzi odfláknout, to jen prostě hra nemá nejmenší snahu vás do příběhu nějak zatáhnout. Najednou jste tu s těmahle lidma, a jelikož vám koridor neumožní nic jiného, běžíte dopředu a zabíjíte vše, co se na vás škaredě podívá. Hra se sice chvástá tím, že pro každý ze čtyř volitelných charakterů má speciálně napsaný příběh, ale to znamená jen občasnou cut-scénu, která vás maximálně naštve, protože nejde přeskočit.

Bez příběhu už vám tedy zůstane jen ta akce a ani v ní TSP neexceluje. V jádru je to akční hra viděná z třetího pohledu, která hojně těží ze systému krytí – takže si představte třeba Gears of War, nebo cokoliv jemu podobné. Ovšem na rozdíl od jejího vzoru nedělá nic ani z daleka tak dobře. Už od počátečního výsadku na oné „nějaké“ planetě a od první potyčky si okamžitě uvědomíte, že tady něco nehraje, a to něco je samozřejmě umělá inteligence. Je jedno jestli se bavíme o nepřátelích, nebo vašem komandu, všechno jsou to jen figuríny, které musely prodělat nejméně trojitou lobotomii a ještě v mládí párkrát spadnout na nárazník jedoucího auta. Jinak si snad jejich chování ani nelze vysvětlit.

Umělá inteligence, která jako by nebyla.

Vaši spolubojovníci se občas rozhodnou zajít se pozdravit s nepřáteli, a tak za nimi bez okolků naběhnou... A nepřátelé je samozřejmě přivítají palbou. Když mají trochu silnější chvilku a motají se třeba kolem vás, mezitím co vy z úkrytu likvidujete škodnou, velmi rádi ji kryjí vstupováním vám do výhledu a zachycováním kulek do svých zad. Pokud jsou skoleni, nepomáhají si navzájem a veškerou záchranářskou činnost nechávají na vás, protože je přece máte tolik rádi. Když naopak někdo přizabije vás, ochotně naběhnou do toho nejhustšího proudu kulek a jeden po druhém se vedle vás nechají zabít, abyste mohli mít pěkné skupinové parte.

A že se jich dočkáte opravdu ve velkém! Autoři se absolutně vykašlali na jakýkoliv způsob, kterým by vás jako skupinu udrželi po hromadě a namísto toho hru vylepšili úžasnou obtížností. Na normální obtížnost v proudu kulek nenapočítáte ani do tří a ležíte na zemi. Do nepřátel naopak, pokud jim nedáte dávku do hlavy, můžete střílet docela dlouho a ještě vás stihnou vzít s sebou. Pokud umře celá skupina, vracíte se na jeden z hodně daleko od sebe roztroušených checkpointů a dokonce jsou vám odebrány i veškeré nashromážděné zbraně. Takže pokud třeba hrajete za gorilu, která na obrázku nosí rotační kulomet, objevíte se s brokovnicí...

Když už ani krytí pořádně nefunguje.

Jak už jsme řekli - TSP je kooperační akce, takže pokud se rozhodnete ji zkusit, pak jedině s přáteli, kteří netráví celý den slintáním si po triku. Pakliže k sobě takovou trojici najdete, částečně se zážitek ze hry zlepší, protože umělá inteligence bude znevýhodňovat pouze druhou stranu. Nicméně ani tak to nebude vítězství, protože se do popředí začnou prodírat bugy, které do teď nebyly tolik vidět. Systém krytí například ani z daleka nefunguje, tak jak by měl. Za spoustu věcí se nedá skrýt, a když už se někde schováte, nedovolí vám hra se mezi úkryty jakkoliv dynamicky pohybovat. Mnohkdy se vaše postava ukryje tak špatně, že ji stejně protivníci bez problémů sejmou a když už se vám podaří dostat vaše pozadí do bezpečí, nezřídka se stane, že začne zlobit kamera a znemožňovat vám pořádné míření...

Vypadá to špatně!

Nejsilnější stránkou TSP je jeho technické zpracování, nicméně ani to, kdyby bylo hodnoceno samostatně, by nedostalo víc jak pětku. Z obrázků je naprosto jasné, že hra běží na třetím Unreal enginu, ovšem jeho potenciál není vytěžen ani z poloviny. S trochou nadsázky by se dalo říct, že modely postav nejsou úplně nejhorší, ale zbytek hry je nudný, nevýrazný a bez čehokoliv, co by se vám na něm mohlo líbit. Dokonce i design emzáků je tak tuctový, že si je během chvíle po vypnutí hry už ani nedokážete vybavit. Dabing má podle očekávání také svoje mouchy, ale drží je v budgetových mezích...

Pokud byste přecejen všechny problémy překousli a rozhodli se TSP mermomocí dohrát, připravte se na duchaprosté, neefektní střílení v úrovních bez nápadu a atmosféře podobající se prvním filmům Uweho Bolla...

The Scourge Project
Windows PC
PlayStation PlayStation 3
Xbox Xbox 360

Verdikt

Pokud skutečně tři své přátele přemluvíte k tomu, aby si TSP koupili a hráli ho s vámi, připravte se na to, že jim budete muset vracet peníze.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama