Lord of the Rings: War in the North Recenze The Lord of the Rings: War in the North

The Lord of the Rings: War in the North

Vojtěch Matěna

Vojtěch Matěna

13. 11. 2011 23:21 3

Už je tomu 10 dlouhých let, co do kin zavítal první díl Pána Prstenů, od jehož knižní předlohy nás dělí let ještě mnohem více. Přesto se zdá být epická sága natolik odolná vůči času, že i dnes se na její vybudovanou slávu nadále sází a spoléhá, což je případ i nové dlouho očekávané hry The Lord of the Rings: War in the North, o níž se mluvilo jako o akčním RPG. Někdo se strachoval, jiný se těšil, ale pravda je taková, že nám autoři nastolili akci jako řemen, jíž prvky spojené s rozvojem postavy jen nenápadně doplňují.

Jako tři mušketýři!

Ačkoli se hra může bez problému ohánět získanými licencemi a předvést kompletní hlavní dějovou linii bez nutnosti zkrášlení, dávají nám autoři možnost na příběh pohlížet zcela z jiného úhlu pohledu. Časově se sice nikam neposunujeme a někde v dáli si to Frodo i s Prstenem vykračuje k Hoře Osudu, ale ke styku s touto známou partou hrdinů se dostáváte v celkovém součtu pramálo. Mezi hlavní aktéry patří hraničář Eradan, trpaslík Farin a elfí bojovnice známá pod jménem Andriel – nerozlučná trojice, která zůstává neustále pospolu od začátku až do konce. Není to náhoda, protože právě na těchto základech staví kooperace, na níž je kladen velký důraz.

Všechny tři postavy jsou hratelné a v úvodu každé „mise“ si můžete vybrat, s kterým hrdinou do boje vstoupíte. V každém případě ty zbývající dva obsadí umělá inteligence nebo další dva hráči - tak či onak se budete neustále doplňovat, týmově se tvářit a týmově i bojovat, protože sami na vlastní pěst vítězství proti mnohonásobné přesile skřetů nevybojujete. Eradan je špičkovým lukostřelcem, zatímco trpaslík působí od prvního pohledu jako bijec, který se s nikým dlouho nemaže. Elfka pak docela logicky vyvažuje hrubou sílu magickými schopnostmi, kdy kolem sebe například vytvoří uzdravovací pole, čehož se v těžkých chvílích notně využívá. Platí však, že pokud někdo padne k zemi raněn s nemožností pokračovat dál, parťák mu nastaví ruku a během pár sekund ho zázračně postaví zpátky na nohy. Aby tento systém však fungoval, museli autoři skřetům nakázat, aby vás ve skličujících chvílích nechali na pokoji, což působí jako pěst na oko.

Jednoduchost nade vše

V prvé řadě si ale musíme uvědomit, že zejména akce a neutuchávající boj je tím, co hra nabízí. Žádná hluchá místa, minimum přestávek a neustále řinčení mečů, o tom to celé je. Ovladatelnost je však velice jednoduše pojata, neboť o útočné manévry se starají prakticky jen dvě tlačítka. Nabízí se možnost poměrně rychlých, ale méně tvrdých útoků, zatímco pro něco účinnější, avšak na čas náročnější údery, slouží tlačítko druhé. Samozřejmě ale záleží i na vlastnostech hrdiny, čímž se dostáváme k RPG části, která přidává hratelnosti na zajímavosti. Body určené k navyšování schopností hrdiny získáváte logicky zabíjením nepřátel, přičemž rozdělit tyto body můžete pak kdykoliv během hraní - patří sem klasická síla, výdrž a podobně. Kdyby se však tyto schopnosti vylepšovaly automaticky, nic špatného by se taky nestalo.

Zajímavějším způsobem, jak zvládat nepřátele jsou pak speciální dovednosti jako bojování s dvěma meči, účinnější lukostřelba nebo menší opotřebovanost zbraní. S tím se pojí veškerá vaše výbava včetně oblečení, to všechno se podílí hlavně na obranné funkci. Se všemi těmito věcmi ale můžete také obchodovat, kupovat nové předměty či prodávat za slušné peníze drahokamy, co naleznete někde v truhle. I v případě, že se rozhodnete tyto služby naplno ignorovat, nejspíše si užijete více trápení s nepřáteli, ale obejdete se bez nich.

Tak či onak, zábava to je!

Přestože se autoři snažili o rozmanitý design na každém kroku ve snaze zahalit veskrze monotónní náplň, akce je zde zkrátka až přespříliš. Netvrdíme, že se při ní hraní nebudete bavit, ale potenciál vidíme mnohem větší a mohlo se s ním naložit krapet vyspěleji nebo spíše odvážněji. Jinak se ale z kampaně ždímá maximum, každý příběhový posun se pohodlně vstřebává a určitě má na tom podíl i dokonale vybudovaná atmosféra, jakou jsme si přáli a představovali. Je ale otázkou, zda si takto fanoušci představovali i náplň celé hry. Troufáme si tvrdit, že některé koupě kvůli nadměrným soubojům odradí, avšak na druhou stranu to přiláká třeba naprosto jinou cílovou skupinu. Nemusíte být nadšencem do trilogie Pána Prstenů, abyste si hru užili, stačí, když máte rádi dynamickou akci, nevadí vám sekání hlav a LOTR: War in North si vás odvede za ručičku a už nepustí.

Lord of the Rings: War in the North

Hra s výborně podanou akcí, která baví a se skvěle zabudovaným kooperačním multiplayerem. Jen je otázkou, zdali to opravdu tak mělo být.