The Legend of Zelda: Tri Force Heroes Recenze The Legend of Zelda: Tri Force Heroes

The Legend of Zelda: Tri Force Heroes

Lukáš Kunce

Lukáš Kunce

24. 10. 2015 08:18 2

Velkou domácí Zeldu nám odložili na neurčito, a tak nezbývá nic jiného, než se radovat z dílů pro kapesní konzoli Nintendo 3DS. To vlastně tolik nevadí - předchozí hra s podtitulem A Link Between Worlds patří k tomu nejlepšímu, co si na cestách můžete zahrát. Nový přírůstek do série si říká Tri Force Heroes a přestože vypadá stejně jako poslední přenosná plnohodnotná Legend of Zelda, jde vlastně o docela jinou hru. Jak si asi na dvou malých obrazovkách rozumí tři ještě menší skřítci?

ŠATY DĚLAJÍ ČLOVĚKA

Hry z japonské produkce mívají velmi zvláštní zápletky a Tri Force Heroes v tomto ohledu není výjimkou. Zapomeňte na království Hyrule a princeznu Zeldu - zdejší Hytopii vládne král Tuft a stylová princezna Styla. Té se stalo něco hrůzostrašného. Zlá čarodějnice jí navlékla do toho nejodpornějšího outfitu a chudinka princezna se nám z toho celá sesypala. Hádejte třikrát, co by asi mohlo být primárním cílem hlavního hrdiny, tedy vás. Také už jste nejspíš vytušili, že tentokrát příběh nehraje ani první, ani druhé, ani třetí housle. Zkrátka je tu jen proto, aby byl a zapadal do roztomilé stylizace.

Zajímavě navržené oblečky vaší postavě vylepší některou z klíčových dovedností.

Samotný šatičkový námět se však výrazně promítá do hratelnosti. Důležitou roli totiž hrají nejrůznější kostýmy, do kterých můžete svého hrdinu, jenž se starému známému Linkovi jen nápadně podobá, navléknout. Zajímavě navržené oblečky vaší postavě vylepší některou z klíčových dovedností, ale nebudeme si nic nalhávat - všichni si děláme sbírku převleků, hlavně protože hezky vypadají! Jejich vliv na hratelnost se liší kus od kusu, a zatímco u mnoha z nich skutečně převažuje estetický dojem, jiné vám významně usnadní průchod úrovněmi. Takže pokud se vydáte třeba k sopce, rozhodně uvítáte extrémní odolnost goronského obleku. Ale abyste v nových hadřících mohli promenádovat, musíte pro to pochopitelně něco udělat...

ZELDA NEZELDA

Jestliže jste hráli kteroukoliv hru ze série The Legend of Zelda, budete si v Tri Force Heroes připadat jako doma. Grafiku, hudební styl i většinu herních mechanismů novinka čerpá z již zmíněné A Link Between Worlds, a díky tomu je velmi přístupná a uživatelsky přátelská. Na rozdíl od ní ale vynechává tradiční pomalý rozjezd. Bez zbytečného protahování vám předhodí většinu obsahu, otevře dvířka obchůdků a jen nepatrně si hlídá, aby hned neodkryla všechna svoje tajemství.

Těžko říct, jestli je na tom Tri Force Heroes z obsahového hlediska dobře nebo špatně. Nabízí 8 rozdílných světů, které čítají desítky malých levelů, takže zcela dle klasického Nintendo mustru. V úrovních je potřeba za použití meče, luku, výbušnin, ohnivých rukavic nebo fukarů vyřešit různě náročné hádanky a kosit nepřátele. Za úspěšný průchod ucelenou čtveřicí kratičkých úrovní vás hra odmění materiálem potřebným k ušití výše zmíněných kostýmů. Nic moc nového, všechno jsme v zajímavější formě viděli v předchozích dílech. Nezapomenutelné boss fighty zde nehledejte a vlastně raději nečekejte vůbec nic, co by vás teoreticky mohlo vzrušit. I tak vám ale zabere desítky hodin, než splníte vše, co si vývojáři nachystali.

TAKHLE TO JEŠTĚ NEZNÁTE

Série The Legend of Zelda přece vždycky přinese boží single-playerový zážitek. Na to jsme zvyklí, to od značky očekáváme. Kdybyste do obchodu napochodovali s přesvědčením, že si novou Zeldu pro 3DS dokonale vychutnáte tak jako každou jinou, tedy sami, velmi bolestivě byste se spálili. Tri Force Heroes je totiž čistokrevná kooperativní hra. Sice ji můžete hrát i bez pomocníků, ale pocit z ní je pak podobný jezení veganské kachny. Z docela snadno pochopitelných důvodů chybí umělá inteligence, a tak musíte všechny tři postavičky ovládat sami. Přepínání mezi nimi zpočátku tolik nevadí, ale jakmile se prokoušete ke trochu náročnějším hádankám, uznáte, že takhle to fakt nejde. A hlavně to nebaví.

Nezřídka se stává, že vy dokonale víte, jak hádanku vyřešit, ale zbytek týmu vám jednoduše nerozumí.

Zcela opačná situace nastává, když potlačíte své asociální já a spojíte se s dalšími hrdiny. Komunikovat s nimi můžete jen prostřednictvím osmi ikonek. Ty zpočátku bohatě stačí, ale v pokročilejších fázích hry, kdy puzzly rychle nabírají na obtížnosti, by se skutečně hodila i vyspělejší forma komunikace. Nezřídka se stává, že vy dokonale víte, jak hádanku vyřešit, ale zbytek týmu vám jednoduše nerozumí. Pomalé luštění sice má svoje kouzlo, ale časem se uspokojení mění ve frustraci. Přitom by stačil primitivní textový chat. Klíčovým prvkem kooperace a vlastně celé hry je totemová formace, díky které se spoluhráči mohou dostat na vyvýšená místa a vzájemně se házet přes překážky. To je bohužel jediná novinka, jež má na způsob hraní opravdu zásadní vliv.

SÁM ANI RÁNU

The Legend of Zelda: Tri Force Heroes budí dojem, že by bývala mohla dopadnout daleko lépe. V online multiplayeru je po menších porcích zábavná, ale docela brzy se dostaví nežádoucí stereotyp. Omezená forma komunikace má své světlé i stinné stránky, ale co má ovšem pouze tmavě černou stránku, je režim pro jednoho hráče. Nintendo moc dobře ví, proč veřejně doporučuje, abyste se do hry pustili ideálně s kamarády, což chválihodně podporuje funkcí Download Play, čímž můžete multiplayerovou porci ad hoc nasdílet kamarádům s 3DS. Bohužel si nezahrajete jen ve dvou. Buď do světa vyrazíte sami, což nechcete, anebo ve třech.

Nejnovější Zelda není ničím jiným než zjednodušenou verzí A Link Between Worlds, která nahradila perfektně navržené dungeony a zajímavé univerzum nespočtem mikro úrovní a prvkem kooperace. Máte-li rádi klasické příběhové Zeldy, pak novinku klidně vynechte.

The Legend of Zelda: Tri Force Heroes
Nintendo 3DS 3DS

Nová kooperativní Zelda je hezká, jednoduchá, milá, ale úplně bez výrazu a inovace. Po bok nejkvalitnějších her pro 3DS se bohužel nezařadí.