inzerce

The Elder Scrolls V: Skyrim

Recenzovaná verze: PC
15. listopad 2011 00:24 / Petr Strecker / Recenze / Diskuze (124)

Související hra

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

*(ochrana proti SPAMu; odpovězte jedním slovem bey diakritiky)

Při přispívání do diskuzí je třeba respektovat pravidla diskuzí.
V komentářích nedodržujeme HTML značky.

20814464
Pidalin napsal 21. 11. 2011 v 10.02

Jo já to hraju přesně jak řiká Silesian. Lukem sejmu na jednu ránu skoro každýho a s drakem jinak ani bojovat nejde, nevim proč bych vubec měl vytahovat meč nebo něco na blízko, když každýho člověka dam jednou ranou lukem a i ty největěší potvory dam na několik výstřelů.

Nahlásit nevhodný obsah

20850219
orphanage napsal 20. 11. 2011 v 21.12

Jo tak to s tím sneakem beru. Jenže já jsem zvyklý vždy v RPG se ohánět palcátem a štítem, který mě chrání před magií-tudíž spoléhám na jiné perky jako omráčení, nebo zde úžasná možnost dekapitace, kdy nepřítele dokážeš po první ráně připravit o hlavu-velmi efektivní. Takže jsem rád, že doprovodu plácnu nějaké to kouzlo a občas ho i využije. Jen ještě nevím jak se poperu s Thief gildou a Dark Brotherhood společností. Tam už to pro mne bude trošku trápení s Heavy Armor na 90ti bodech. Aspoň je to pro mne zajímavé:))) A ještě ohledně draků-mě teda dokázal sebrat na jedno flusnutí ohníčkem přes 180hp, ale asi záleží na obtížnosti a na protekci megie.

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 20. 11. 2011 v 18.55

orphanage: Tak nevím, luk v kombinaci se sneakem je asi nejsilnější zbraní vůbec. Mnoho lidských nepřátel sejme jen na jednu ránu a pokud máte slušný sneak, pak vás ani nepřítel neobjeví a vy můžete dávat sneak attaky donekonečna. Takhle jsem vymasakroval snad většinu dungeonů, aniž by si mě nepřítel ani jen všimnul (mi to připomnělo jednu frázi, co byla ve Falloutu New Vegas při jednom z konců Boona (nebo jak se jmenoval) - "the last thing they never saw").

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 20. 11. 2011 v 18.08

Hele lidi potřeboval bych poradit. Mam ve Skyrimu a ve všech hrách od Bethsedy opoždený reakce myši, jak v menu tak ve hře. Na velkym PC to jde vyřešit několika nastaveníma v ovladačích nvidie, stačí tam zapnout optimalizace podprocesů, trojitý vyrovnávání, zakázání vsync a pár dalších věcí. A muj dotaz je jeslti tyhle úpravy nějak jdou udělat i na intel grafice na notebooku? V ovladači to neni, tam je jenom pár trapnejch nastavení pro BFU. Je to fakt děsný ta opoždění šipka.

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 20. 11. 2011 v 18.06

Jo to s obtížností draků mi taky nejde do hlavy, zatim mě žádnej nezabil. Stačí ho párkár střelit lukem a trochu upéct ohněm a je po něm a to co na mě fluše mi nic nedělá, to jenom šimrá. Za to takovej obr, nebo troll to jsou pořádný potvory který mi pěkně zatopěj.

Nahlásit nevhodný obsah

20850219
orphanage napsal 20. 11. 2011 v 18.04

No mě se teda ztratily již dva společníci, když nepočítám třetího, kterého sem obětoval Deadrickému kultu. Luk není nijak moc účinný a proto jim pichnu Staff s fireballem s ohromnou silou co někde najdu a pak je partner co k čemu. Najmu ve městě žoldáky a ti mají většinou i slušné vybavení a nemusím jim vyměňovat celý arzenál. Některý umí i otevírat dobře zámky-což já neumím a lámu to jak gorila sirky. Někteří spolubojovníci bohužel zahynuli, ale tak to má být a znovu všechno loadovat se mi nechce a raději za 500 zlatek najmu jiného. Hold Mistr nekromant s elektro boltem který zasáhne několik postav najednou se občas špatně sejme v cukuletu:)))

Nahlásit nevhodný obsah

20815087
Turnak napsal 20. 11. 2011 v 16.38

Me teda nejvic uchvatil Dual casting... Nejen, proto ze si ted vubec neuvedomuju, jestli to jeste v nejakym rpgcku bylo. Uplnou tresinkou na dortu pak pro me bylo, kdyz sem do kazdy ruky dal stejnej spell a koukal se jak je kombinuje a nepouziva zvlast. Jinak je tam primo kombinovani nekterych spelu jako treba v DA 1? Kdy se dal do vichru ohen a tak vznikla ohniva boure?

Nahlásit nevhodný obsah

20836242
Armstrogg napsal 20. 11. 2011 v 15.38

No já bych jako takovej fanda tohohle titulu zas tolik nebyl, jako jedinej ze svých spolužáků jsem hru zakoupil, možná je to velký svět ale motivace ustupuje pro mě po třech kampaních a 40 hodinách hrací doby. Hrdina je jen loutka jste šéf ale prakticky vám poroučí ostatní, sorry ale já jsem se do něj nevžil, sice máte syndrom Diabla ale poté co dokončíte to hlavní už zájem upadá, vetšina vedlejších questů zní jdi do dungeonu a něco přines, občas to hodí vtipnou hlášku, já bych u téhle hry volil mezi hodnocením 8 až 9 kazí mi to ty blbinky kdy se učíte kováře na nejlepší úroven vcelku snadno pomocí neustálého kování dýk které posilují zkušenost profese stejně jako všechny ostatní věci.
Nesnáším slovo epic, ale to že je Blood Dragon sám o sobě možná nejtěžší drak a pořád je slabší než obr nepochopím jakékoliv rozhodnutí učiníte výsledek vám dají znát jen stráže, to mi vzalo chuť do nějakých questů.

Nahlásit nevhodný obsah

20818976
mat87 napsal 20. 11. 2011 v 14.43

No,já bych ji rád zase našel... nechce se mi střílet :D

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 20. 11. 2011 v 13.38

Ta tvoje holka se asi vrátila do Bílýho Průsmyku tam kde ti jí dal ten jarl. Já jí tam našel, ale už jí nechci. :-D

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 20. 11. 2011 v 13.28

Jo ta se mi taky ztratila, teď chodim s jinou. :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20818976
mat87 napsal 20. 11. 2011 v 11.20

To víš, já jsem od přírody válečník s mečem, teda teď mám jakési orkské dvouruční kladivo :) ale už jsem si dal do zálohy luk...akorát se mi někde ztratila ta baba, co jsem dostal jako bodyguarda či co ve Větrném žlebu :D ta vždycky střílela a já ho pak dodělal až spadl na zem :D

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 19. 11. 2011 v 21.13

Jak jsi mohl zapomenout něco tak důležitýho jako luk? Já s nim i spim. :-) Naopak občas zapomenu meč, já furt střílim. :-D

Nahlásit nevhodný obsah

20818976
mat87 napsal 19. 11. 2011 v 19.34

Naprostý souhlas... procházím se takhle po horách a najednou řev...a já zapomněl luk, tak šup pod skálu :D nakonec sletěl na zem a už to byl boj na blízko :) 100% 10/10. V Bethesdě odvedli supr práci.

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 18. 11. 2011 v 14.15

Škoda že si nemužu ukovat meč vlastního dizajnu, ale to bych chtěl asi moc :-D Souhlasim se 100% hodnocenim.

Nahlásit nevhodný obsah

20850219
orphanage napsal 17. 11. 2011 v 21.52

Náhodně generovaní draci jsou opravdu super-samosebou jsou tam i předskriptovaní k pokroku postavy, ale když sem si tak břed rozbřeskem bloumal po nějaké zapadlé vesničce a nad hlavou přeletěl nějaký podezřele velký stín a tatínek soukal neposlušného synáčka v ten moment pryč z dohledu a pár sekund na to se přilepil na střechu chatrče drak a jedním dechem spálil půl osazenstva vesničky na prach-tak sem byl doslova nadšen. Zbytek lidu se chytlo všech zbraní a valilo na steč. Naštěstí byl drak jen zelený a ne stříbrný a nedej bože zlatý. Tudíž padnul a vesničané nevěřícně pelášili kontrolovat mrtvolu přerostlého plazu. Super

Nahlásit nevhodný obsah

20842828
AntiKK napsal 17. 11. 2011 v 18.07

No, asi fakt nejlepší hra tohoto roku. Oblivion jsem nevydržel tak dlouho hrát jako Skyrim...není to bez chybek, ale je tu viditelné zlepšení. Kdyby takové zlepšení bylo u všech pokračování...

Nahlásit nevhodný obsah

6699077
RedSun napsal 17. 11. 2011 v 18.04

Jinak "Main Theme" je na oscara. Prostě geniální - http://www.youtube.com/watch?v=fLlRaJkM…

Nahlásit nevhodný obsah

6699077
RedSun napsal 17. 11. 2011 v 17.35

S hodnocením nesouhlasím, mělo by to dostat 20/10 :) Fantastická hra, doufám že mi questy ještě nějakej ten pátek vydrží :)

Nahlásit nevhodný obsah

20841014
Shebah napsal 17. 11. 2011 v 17.10

Skyrim ma odrovnal...spomínam si, že ked mal vyjsť Morrowind všetky tie informácie ma úplne uchvátili, presne to som chcela zažiť, otvorené komplexné rpg kde ma nič netlačí cez koridory a mám úplnú voľnosť..Ale keď sa dostavila možnosť zahrať si ho, cez počiatočný šok z vizuálnej krásy sa dostavila nuda...nová nádej prišla s Oblivionom, ale jeho návšteva skončila podobným sklamaním...vedela sem že Bethesda má na to dať do tej hry to "niečo" čo som tam chcela vidieť, aj keď to boli skvelé hry, nepopieram, mne tam niečo stále chýbalo, niečo čo ma doslova prikove a donúti sa do toho vžiť. Tie svety boli obrovské ale mŕtve, každá činnosť pôsobila bezcieľne, ľudia nič zmysluplné nerobili, mestá boli odrezané od akejkoľvek ekonomiky či surovín, pôsobili len ako nalepené kulisy bez ktorých by sa to vlastne zaobišlo. Jasne, kopec modov sa snažilo tieto aspekty vylepsiť, ale ani to ten svet neprebralo k životu. Tak som dúfala, že Skyrim bude konečne ten prelom a...stalo sa :) Bethesde sa do toho sveta podarilo narvať množstvo drobných aj väčších vecí, ktoré z toho robia úplné iný level zážitku. Niektoré sú len načrtnuté, ale dosť na to aby svet žil a Bethesda vedela, že do dokonalosti ich dotiahne až komunita. To sú veci ako ekonomika, joby v mestách, svadba (dokonca! z hľadiska hrateľnosti je to zbytočnosť, ale svet je o toľko uveritelnejší práve vďaka takýmto drobnostiam), smútenie za pozostalými (áno, pri asi treťom útoku draka na Riverwood mi pri bránení zomrel Alvor, bola práve noc tak som išla k nemu domov, žena ani dieťa nič nevedeli tak som smutne predpokladala, že na to nezareagujú vôbec, predsa len ten starý blacksmith trošku prirastie k srdcu...ale nakoniec som dotiahla mŕtvolu pred dom, počkala a ráno keď ju objavila žena a dieťa, smútili a s tým zmizla i akákoľvek zmienka o ňom v dialógoch, dieťa prestalo spomínať ako ju otec učí blacksmithu, pretože už neučí...to ma dostalo, je to náznak niečoho čo určite rozvedú mody. Ale to je práve ono, Bethesda do skyrimu narvala všetko to čo sa ľudia snažili náročne modovať od piky, v pekne rozpracovanom stave...aby komunita mala k cieľu čo najľahšiu cestu. A čo tak fakt ze mestá sú obklopené farmami, teda simulujú reálnu ekonomiku, obrovské mesto predsa nemôže fungovať niekde na kopci bez všetkého len s hŕstkou npc čo sa promenádujú po uliciach ako to bolov predošlých elder scrolls hrách. Mestá žijú intrigami a previazanými vzťahmi. Súboje s drakmi sú epické, keď nado mnou prvýkrát vo voľnej prírode preletel obrovský čierny tieň a ja som pozrela hore, to bolo niečo..A ešte jeden zážitok, ako npc reagujú na to čo vykonáte, stretla som chlapíka ktorý viedol rituálne pomaľovanú kravu ako obeť obrom na znak mieru, ako mi povedal. Nechala som ho prejsť a zozadu zo sneaku som mu tú kravu testovne zabila, chlapík sa otočil videl kravu mŕtvu ale nevedel, kto ju zabil..iba nariekal, že ho žena zabije keď jej povie že musia pripraviť novú kravu a odobral sa späť domov :)

Nahlásit nevhodný obsah

20807454
willy.fa napsal 17. 11. 2011 v 15.05

http://www.youtube.com/watch?v=oMpZXeZY…

Nahlásit nevhodný obsah

20832986
t.richtr napsal 17. 11. 2011 v 13.09

Souhlasím s hodnocením, čert vem chybky, když se u toho člověk tak skvěle baví :-)

Nahlásit nevhodný obsah

1074576
Xspy napsal 17. 11. 2011 v 11.24

No řekněme si to na rovinu , je to s přehledem nejlepší konzolová hra , která se objevila na PC .
Menu i rolátka jak pro gamepad a GRAFIKA ? Pod DX9 to bude Oblivion vždycky připomínat ale objekty se díky bohu už tak moc neopakují .

Nahlásit nevhodný obsah

20850939
5izzi7 napsal 17. 11. 2011 v 10.37

Hra je to úžasná, s tím souhlasím. A proto mě štve, že od skvělého inventáře u Morrowindu a Oblivionu přešli k takhle otřesnému.

A ještě jedna věc - jsem jediný komu dělá problém přejít od dual castingu jednoho kouzla k druhému? Zatím jsem nenašel lepší způsob, než dát do obou ruk zbraně a pak doufat, že když tam hodím to nové kouzlo, tak ho budu mít LR. Nenašel jste někdo nějaký lepší způsob?

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 17. 11. 2011 v 10.00

5izzi7: Tohle je hnípání se v detailech. Tyhle menu mi osobně vůbec nevadí, a příjdou mi přehlednější než v tom Morrowindu :) Každopádně je to úžasná hra, takže se spousta lidí snaží najít i ty nejmenší chybky, kterých by si u ostatních her ani nevšimli.

Nahlásit nevhodný obsah

9983991
Maggot napsal 17. 11. 2011 v 00.17

5izzi7: Stojim si za tim, že hledání v tabulkách může bejt stejně přehledný jako v seznamech položek, který ale musej být kvalitně popsaný. Což Skyrim dle mýho splňuje, ačkoliv plně chápu, že pro někoho je zkrátka lepší klasická varianta, kde má člověk vše před sebou. :)

Nahlásit nevhodný obsah

20850939
5izzi7 napsal 16. 11. 2011 v 23.52

" Nemusíte se přehrabovat v nepřehledných tabulkách, abyste našli to, co najít chcete. Nemusíte složitě porovnávat brnění, abyste přežili o vteřinku déle. Veškeré popisky a statistiky jsou natolik jasné, že neodradí nováčka, ale neurazí ani zkušeného hráče."

Jako wtf? Skyrim má jedno z nejhorších UI co jsem za poslední dva roky viděl. Argument: http://arstechnica.com/gaming/news/2011…

Nahlásit nevhodný obsah

20834573
GlaDOS napsal 16. 11. 2011 v 23.19

Už dlouho jsem tak strašně nelitoval toho, jak starý můj pc je. Portal 2 zvládl v pohodě ale myslím, že Skyrim by nezvládl. A to je zrovna ten typ hry, který mám vážně v oblibě.

Nahlásit nevhodný obsah

4353507
sstrider napsal 16. 11. 2011 v 16.08


Hraji jen malou chvilku, a tak na hodnocení je vcelku brzy, ale STRAŠNĚ se mi líbí. Je to snad první hra, kdy mám "skutečný" pocit, že jsem tam, že jsem to já, kdo se ze zatajeným dechem plíží temnou jeskyní, natahuje luk, střílí první šíp, a pak s obavami ustupuje před nepřítelem. V jedné ruce firebal, a v druhé (FINISH HIM) palcát.

Nahlásit nevhodný obsah

20850244
mike2406 napsal 16. 11. 2011 v 15.17

Blackslayter: Hotsloty tu sú, keď v menu favorites klikneš na 1-8, tak sa ti pritom objaví čísielko a potom len stlačíš a hotovo
Renee: To bránenie jednoruč mečom keď máš v druhej ruke kúzlo sa aj mne najskôr zdalo divné, ale keď tak vezmeš, ťažko by si jednou rukou udržal nejaký silnejší úder, aj keď máš len jeden meč, pri bránení v hre ho drží oboma rukami (teda mám taký pocit :-))

Nahlásit nevhodný obsah

The Elder Scrolls V: Skyrim

  • Výrobce: Bethesda Softworks
  • Vydavatel: Bethesda Softworks
  • Žánr: RPG
  • Datum vydání: 11. 11. 2011
  • Platformy: PC, PS3, Xbox 360