Tales of Monkey Island Chapter 2: The Siege of Spinner Cay Recenze Tales of Monkey Island Chapter 2: The Siege of Spinner Cay

Tales of Monkey Island Chapter 2: The Siege of Spinner Cay

Tomáš Nadrchal

Tomáš Nadrchal

6. 9. 2009 22:44

Letní prázdniny už se k nám sice otočily zády, vůně léta a teplých časů se nás, doufejme, ještě pár dní či týdnů udrží. Letošní období parna se, krom roztodivných rozmarů počasí, neslo také v duchu jednoho velkého návratu – legendární série Monkey Island se vrátila opět na výsluní. Příběhy z Opičího ostrova se tak dočkaly jednak přepracovaného vydání v The Secret of Monkey Island: Special Edition, jednak se přiřítili pánové z Telltale Games, specialisté na epizodické hraní, aby prezentovali své Tales of Monkey Island. První epizoda však, bohužel, nenabídla takové adventuristické orgie jako téměř dvacet let starý originál. Nejen díky tomu jsem ke druhé kapitole přistupoval se značnou obezřetností, mohla za to ale ještě jedna věc – jako jednoho z mála mé generace mne série Monkey Island v jejím největším boomu tak nějak minula, díky čemuž jsem sice musel odhalovat některé souvislosti od prvočinitelů, jednak jsem si ale mohl zachovat patřičný odstup a nadhled, jenž by fanouškům mohl chybět.

"Look behind you! It's a Dark Ninja Dave action figure!"…

Kapitola číslo dvě začíná přesně tam, kde skončila epizoda první, kdy Guybrushe na jeho plavidle napadne sličná lovkyně pirátů Morgana LeFlay. Ta jej jednak vyzve na šermířský souboj, jednak v jakémsi intermezzu povypráví, co se stalo v předešlém ději, což ocení především ti, kteří neměli s prvním dílem tu čest. Spustí se tak nekonečný vír humorných scének, který skončí až se závěrečnými titulky a díky němuž jsem mnohokrát musel utírat poprskaný monitor. Jednoruký Guybrush (pravda, soubojem neprošel úplně bez úhony, naštěstí byl k dispozici slušivý hák) se následně vypraví do souostroví Jerkbait Islands, aby zde sehnal trojici artefaktů nutných pro další putování. Setká se zde nejen s národem mořských lidí, ale i se svými starými známými, milovanou chotí Elaine a LeChuckem, kteří Guybrushovi pomohou v dalším postupu.

…„I didn’t see anything!“ …

The Siege of Spinner Cay se sice po zběsilém rozjezdu dostane do poněkud rozumnějších kolejí, obrovská, prakticky nekončící porce humoru rozdává téměř neustále. Guybrush může cestovat jak mezi třemi ostrovy souostroví Jerkbait Islands, tak se i může vydat na několik dalších ostrovů na mapě, což přidá ten správný mořeplavecký dojem ze hry. Nechybí spousta, hromada, halda, kopec, hora vtipných dialogů či jen provokativních komentářů z úst Guybrushe i ostatních postav, což vytváří parádní atmosféru a nutkavost neustále se ke hře vracet, než se dostanete do konce. Ano, vracet, The Siege of Spinner Cay se totiž nese také v duchu vysoké obtížnosti, v některých momentech tak lze vytuhnout na pěkně dlouhou dobu.

… „Sorry, that was probably just a weather balloon.“

Vysoká obtížnost naštěstí neústí ve frustraci, neboť Guybrush během své upovídanosti často utrousí nějakou užitečnou radu, jak se pohnout z mrtvého bodu dále. K výtečné atmosféře napomáhá i zvolené časové období, hra se odehrává ve večerních hodinách, takže na nás z oblohy září spousta načechraných červánků, k tomu si připočtěte řádně syté barvy a máme výborný základ pro kvalitní hru. Vedle vysoké obtížnosti by některé hráče mohlo také zaskočit poněkud problematické ovládání, postava se mnohdy někde zasekne, což není nic hrozného, jako absolutně ohyzdné ovšem považuji zpracování inventáře. Pakliže totiž hráč chce některé předměty kombinovat, což se zejména při zásecích využívá v hojné míře, musí nejprve přesunout obě věci do speciálních kolonek a až poté stisknout kombinační tlačítko. Když by to člověk musel podstoupit jednou, dvakrát, dalo by se to přejít, ale opakovat obdobný postup po desáté, po dvacáté... Inu, pak přichází každé otvírání inventáře se značnou nelibostí…

Naštěstí a díky bohu se nejedná o žádné zásadní problémy, jež by se nedali tvůrcům z Telltale Games odpustit, neboť humorná nálož ukrytá v příběhu The Siege of Spinner Cay si přímo říká o odpálení. A říkám to jakožto naprosto nezaujatý, původním Monkey Islandem neposkvrněný recenzent, který si po této zkušenosti připíše na seznam povinných položek ozkoušení nedávno vydaného remaku The Secret of Monkey Island: Special Edition… Takže neváhejte, zahoďte ještě na pár večerů školní pomůcky a pusťte se do víru opičích příběhů nabušených humorem!

Velmi zdařilá druhá kapitola příběhů Guybrushe Treepwooda boduje především výtečnými humornými dialogy a atmosférou, výtečná adventura!

Geniální dialogy, výtečná hratelnost, cestování mezi ostrovy a ostrůvky, atmosféra…
Vysoká obtížnost, průměrné grafické zpracování, ovládání inventáře.