Table Top Racing: World Tour Recenze Table Top Racing: World Tour

Table Top Racing: World Tour

Pavel Makal

Pavel Makal

11. 5. 2016 12:00 13

Skoro by se zdálo, že v představách herních vývojářů jsou hry s roztomilými autíčky jednoznačným receptem na úspěch. Těžko si jinak vysvětlit, proč jsme v poměrně rychlém sledu obdrželi v programu PlayStation Plus už několikátý titul, který hraje na notu motorizovaného multiplayerového masakru. Zatímco však nekonečně úchvatný Rocket League nabízí stále se rozšiřující možnosti sportovního vyžití a Hardware: Rivals z dlouhodobého hlediska nenabízí vlastně vůbec nic, dnes recenzovaný Table Top Racing: World Tour sází na daleko tradičnější pojetí.

INSPIRACE BY SE NAŠLA

Pamatujete si ještě Re-Volt? Neuvěřitelně zábavné závody autíček na dálkové ovládání, okořeněné nápaditými powere-upy, našlapané obsahem s mnoha mapami a dokonce i kaskadérským režimem. Hra z roku 1999 mi dodnes utkvěla v paměti. Mluvím o ní proto, že Table Top Racing by se jí moc rád stal (spíš Micro Machines, Pavle, tomu věř, pozn. editora). Tento fakt je patrný od první chvíle, co hru spustíte, a není na něm vlastně nic špatného. Navíc jsem po minulých zkušenostech měl podezření, že by se z nenápadné hříčky mohl stát další redakční favorit pro multiplayerová klání. Herní principy si člověk ale nejlépe osahá při sólovém hraní proti botům, mé první kroky tedy mířily do režimu hry pro jednoho. Počáteční nabídka autíček je poměrně chudá, což ale vyvažují poměrně solidní možnosti tuningu. Chabý počet také částečně vynahrazují některé vtipné kousky, jako je třeba karavan z Breaking Bad. Už v tuto chvíli ale budete mít pocit, že na vás vývojáři šetří, že chcete být zahrnuti větším množstvím všeho, když už to tak pěkně vypadá. Bohužel, tento dojem mě neopustil po celou dobu hraní.

Od závodů angličáků bych čekal především frenetickou rychlost, s níž se budou míhat po dynamických tratích.

Po výběru autíčka následuje volba typu klání. Hra vás zpočátku vede a ukazuje různé druhy vyžití, ať už tradiční závod, nebo bitku se sbíráním zbraní, případně samostatný průjezd okruhem s cílem zajet co nejlepší čas. Pro potřeby podobně malé hříčky je to nabídka dostačující, daleko podstatnější je však zoufalý počet map, na kterých je možno zápolit. Na výběr jsou pouhá čtyři prostředí, a byť se na nich tratě občas mírně obmění, vlastně to při jízdě pořádně ani nepostřehnete. Co ale vašemu bystrému oku zajisté neunikne, je naprosto žalostné tempo závodů. Tvůrci hry ze studia Playrise Digital se chlubí zkušenostmi z práce na sérii Wipeout. Na hře byste to ale nepoznali. Od závodů angličáků bych čekal především frenetickou rychlost, s níž se budou míhat po dynamických tratích. Ani se zapnutým turbem jsem ale nikdy nedosáhl kýženého pocitu rychlosti, moje vytuněné žihadlo se líně sunulo po running sushi baru a nudný soundtrack jen podtrhl celkovou atmosféru.

NUDA, NUDA, ŠEĎ, ŠEĎ

Další poměrně zásadní problém pak představuje prakticky neexistující obtížnost jednotlivých eventů. S prstem v nose zajedete většinu z nich na první pokus a finanční odměny jsou tak obrovské, že vás po chvíli přestanou motivovat, protože si prostě budete moct všechno koupit až moc rychle. Zbraně a různé podlé vychytávky, válející se na trati, zase postrádají patřičnou ničivost a nedokáží zvrátit výsledek závodu, jak by bylo vhodné. Znáte Blue Shell z Mario Kartu? Tak na to zapomeňte, nic podobného se tu nenachází. Nějaké ty rakety, zmrazovač, bomba a kyselinová skrvna, a to je skoro vše. Můžete si sice na své vozidlo namontovat různé druhy pneumatik s rozličnými sekundárními zbraňovými systémy, na hratelnost to ale bude mít pramalý vliv. Table Top Racing je zoufale neoriginální a jakkoli zpočátku láká půvabnou grafikou, brzy se zařadí do dlouhého zástupu her, na které si za měsíc člověk ani nevzpomene. Než se podrobně pustím do pražení multiplayeru, ještě si neodpustím poznámku k fyzice objektů na trati. Ať už se jedná o kus pečiva nebo porcelánový talířek s rybí specialitou, vše, do čeho v zápalu boje narazíte, odlétne jako chmýří a nijak vás v závodě nezbrzdí. Všechny potenciální překážky tak plní pouze estetický dojem, ale jejich stupidní poletování je jednou z mála věcí, které vás během závodu pobaví.

Inu, singleplayer opouštím značně neohromen a protože se zrovna do hry přihlásil i Jirka, je na čase poměřit si výfuky. Nemožnost spárovat se s kamarádem přímo ve hře a nutnost připojovat se jeden na druhého skrz rozhraní samotného PlayStation je jen první pihou na ošklivosti celého zážitku. Následný výběr hry, co které bychom se mohli přidat, je neustále komplikován odchody hostujících hráčů, kteří při vědomí blížící se porážky raději hru ukončí pro všechny. Dedikované servery tedy neexistují, váš zážitek je přímo závislý na rozmaru cizích jedinců. Samozřejmě můžete hru založit sami, ale pak zůstanete odkázáni na libovůli ostatních, zda se k vám připojí. Nu, když už se to konečně povede a závod začne, můžete začít obdivovat v pravdě příšerný síťový kód. Už jsem viděl hodně a řádně jsem se vyvztekal třeba u takového Broforce, jenže tam aspoň pod nánosy hněvu nad technickou nedokonalostí leží báječná hratelnost. Hraní multiplayeru v Table Top Racing je obskurní exkurzí do světa neuvěřitelných chyb, nad kterými zůstává rozum stát. A nejedná se nějaké náhodné bugy, celý zážitek je zastíněn problémy, jež herní vývojáři prostě nesmí ignorovat. A já nevěřím, že o nich neví.

CHYB JAKO MÁKU

Sledovat jízdu autíček před vámi je zážitkem sám o sobě, protože namísto plynulých zatáček budete sledovat podivné cukání, jako kdyby všichni včetně vás hráli na dial-up modemu. Efekty zbraní vidíte jen tehdy, když se hře zachce. Že jste právě vystřelili raketu? Ohó, nemyslíme si. Skutečně by mě zajímalo, podle jakého algoritmu hra určuje, kdy zbraně fungují a kdy ne. Ovšem s naváděnou střelou si užijete daleko víc legrace. Pokud se vám nějakou nešťastnou náhodou stane, že vás zaměří, můžete si v klidu jít zapálit nebo udělat kafe. V tomhle závodu jste totiž skončili. Střela vám totiž nedá pokoj, ani když dokoná dílo skázy a vyhodí vás z trati. Při respawnu bude nadále zuřivě kroužit kolem vás a předvede vám, jakých vzdušných veletočů je takový angličák schopný. A zase – není to ojedinělá záležitost, nad jakou by se člověk zasmál a mávnul rukou. Podobných bizarních chyb je multiplayer Table Top Racingu přesycen.

Dejte nám moderní variaci Mashed nebo zmiňovaného Re-Voltu a zasypeme vás penězi.

Záleží pak už jen čistě na vaší trpělivosti, jak dlouho budete ochotni podobná muka snášet. Zábava to ale není. A přitom je to taková škoda. Nejednou jsem si při hraní povzdechl, že bych zrovna tuhle hru chtěl milovat. Ve svém jádru je jako stvořená pro odpočinkové krátké mače po dlouhém dni v práci. To by vám ale nesměla házet klacky pod kola při každém pokusu bavit se. Je opravdu tak těžké vypilovat technickou stránku podobně malé hry do přijatelného stavu, nabídnout větší množství autíček a tratí a vybalancovat hratelnost? Vždyť na PlayStation podobné závody chybí a příležitost zaplnit díru na trhu se nabízí na zlatém podnose. Dejte nám moderní variaci Mashed nebo zmiňovaného Re-Voltu a zasypeme vás penězi. A nechci slyšet tu hlášku o darovaném koni. Je pravda, že hra je k dispozici zdarma pro předplatitele služby PlayStation Plus, ale autoři nezapomněli ihned přispěchat s placeným DLC za bratru skoro dvě stě korun. A pokud předplatiteli nejste, vyjde hra na skoro pět set, naprosto bizarní cifru za takového mrzáčka.

KRUTÁ PRAVDA

Table Top Racing má kořeny na mobilních zařízeních a přesně tam měl i zůstat. S podobnou kvalitou nemá na konzolích nebo PC co pohledávat. Jakkoli jsem byl u Hardware: Rivals ochotný přimhouřit oko a prorokovat hře potenciální světlou budoucnost, podruhé už tutéž chybu neudělám. Držte se od téhle zběsilosti dál

Table Top Racing: World Tour

Pokud se studiu Playrise Digital něco skutečně povedlo, pak je to vyvrácení mýtu o tom, že zadarmo je i ocet sladký.