SUPERHOT: Mind Control Delete Recenze Superhot: Mind Control Delete

Superhot: Mind Control Delete

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

28. 7. 2020 11:30 3

Originální FPS Superhot přinesla po úspěšné crowdfundingové kampani do žánru stříleček svěží vítr v podobě mechanismu, kdy čas ve hře plyne pouze v případě hráčovy aktivity. V kombinaci s výraznou grafickou stylizací učinila ze Superhot snadno rozpoznatelný titul, který po odbočce pro virtuální realitu v podobě Superhot VR dostává samostatně stojící rozšíření. Hlavní myšlenka i vzhled zůstaly zachovány, a tak by se na první pohled mohlo zdát, že Superhot: Mind Control Delete navazuje přesně tam, kde původní hra skončila. To ale není tak úplně pravda.

ZMĚNA SMĚRU

Zatímco Superhot byla v jádru vlastně lineární příběhovou hrou sestavenou z jednotlivých úrovní, expanze staví spíše na jejích vedlejších režimech, které hráče postavily do dříve absolvovaných levelů s určitými modifikacemi, nebo proti nekonečným vlnám nepřátel. Mind Control Delete totiž představuje nový druh kampaně založený na misích složených z na sebe navazujících úrovní s náhodně vygenerovanými nepřáteli.

Po ukončení mise se vždy převtělíte do nové postavy a s tou začínáte opět od začátku

Každá mise za sebou řetězí několik map, mezi kterými můžete vylepšovat svou postavu. Na výběr je vždy ze dvou možností, takže si můžete vybrat, zda preferujete třeba silnější útok pěstmi nebo vyšší kapacitu zásobníků vašich zbraní. Modifikací připravili vývojáři slušnou řadu, navíc ji budete v průběhu hry ještě podstatně rozšiřovat. Po úspěšném či neúspěšném ukončení mise se vždy převtělíte do nové postavy a s tou začínáte opět od začátku. Pokud jste někdy hráli v tomto smyslu podobnou roguelike hru, například The Binding of Isaac, víte, o čem je řeč.

SRDCE NA PRAVÉM MÍSTĚ

Aby nebylo procházení zřetězených úrovní tak obtížné, nebude pro vás každý zásah hned smrtelný, jako tomu bylo v původní hře. Základem jsou vždy dva životy, které můžete hned na začátku obětováním některé ze speciálních schopností vaší postavy povýšit na tři, v průběhu mise ale dostanete možnost hodnotu vašeho zdraví ještě navýšit nebo se v případě zranění vyléčit. Vaši nepřátelé se naštěstí rozletí na kousky po jediné kulce jako za starých časů, ale i oni se v průběhu hry dostanou k několika vylepšením.

Při postupu hrou narazíte nově na soupeře, jejichž těla nejsou celá červená a mají na sobě místa, kde jsou nezranitelní. Některé z nich skolíte pouze zásahem do hlavy, další třeba střelou do pravé nohy. Ani to ještě zdaleka není vše, objevování dalších typů nepřátel už ale nechám na vás. Rozšíření se dočkal i arzenál zbraní a další variabilitu Superhot získal občasným rozmisťováním smrtelných pastí po herní ploše. Je tedy jasné, že dvakrát stejnou hru opakovat nebudete.

Zmíněný systém vylepšování postavy implementovali vývojáři výborně, takže by se nemělo stávat, že některé mise bylo nutné restartovat, protože jste nedostali vylepšení, která by vám vyhovovala. I když pochopitelně existují silnější i slabší kombinace, obecně jsou schopnosti dobře vyvážené a je dostatečně zábavné je využívat. Díky tomu můžete třeba naučit kulky odrážení od stěn, přeměnit odhozené předměty ve výbušné granáty nebo zastavovat letící střely holými pěstmi.

DVAKRÁT ŘEŽ, JEDNOU TO VYHOĎ

Na Superhot: Mind Control Delete je krásně vidět, že se nejedná o první hru v sérii. Už původní Superhot bylo radost ovládat, ale aktuální rozšíření posouvá pohodlí hratelnosti ještě dál. Plynulost pohybu je vynikající, ovládání intuitivní, míření přesné. Ve hře se můžete snadno pohybovat podle výborně rozpoznatelných zvuků s jejichž pomocí poznáte, zda vaše kulka našla svůj cíl, jestli vám došla munice nebo že vám někdo střílí do zad. Taková míra vypiplanosti není samozřejmostí a vyžaduje spoustu pečlivosti i zkušeností, díky kterým budete moci jen pohodlně hrát a kochat se efekty roztříštěných těl vašich nepřátel.

Soustředění a trpělivost jsou klíčem k úspěchu

Výše uvedené na druhou stranu rozhodně neznamená, že je hraní Mind Control Delete procházkou růžovou zahradou. Obtížnost je kvůli nízkému počtu životů vaší postavy nastavena poměrně vysoko a strmě roste s tím, jak klesá vaše trpělivost. Tady s rychlou akcí moc nepochodíte - když se vám nebude dařit, bude nejlepší si dát pár hodin pauzu. Soustředění a trpělivost jsou nepochybně klíčem k úspěchu, což ostatně hráči pokročilejších výzev z původní hry vědí, a ta nová s tím počítá.

CO ZA TO?

Možná už to z výše napsaných odstavců dávno vyplynulo, pro jistotu však určitě stojí za to zdůraznit, že je Mind Control Delete obsahově podstatně větší hrou než původní Superhot. Náhodně generovaný obsah zajišťuje potřebnou variabilitu a kampaň, která na něm staví, je díky tomu delší. Je pravdou, že hra přišla kvůli absenci předem připravených úrovní o část svého kouzla, bohatě ho však nahrazuje originalitou nového přístupu. Navrch nechybí ani režimy založené na odrážení stále agresivnějších vln nepřátel.

Superhot: Mind Control Delete

Cenovka 25 dolarů, které za hru autoři chtějí, je proto nepochybně na místě. O to více zarážející je fakt, že je rozšíření zcela zdarma pro všechny, kteří si v minulosti na libovolné platformě Superhot pořídili . Pokud jste tedy do hry již v minulosti investovali, není důvod novinku nevyzkoušet. Šance, že vám nový styl nesedne sice existuje, ale řekl bych, že je velice malá. Ostatní dostanou za své peníze slušnou porci kvalitní zábavy. A nováčkům, kteří se chtějí do světa Superhot pořádně ponořit, bych doporučil sáhnout rovnou po balíčku One of Us nabízející novinku společně s originálem.

SUPERHOT: Mind Control Delete
Linux Linux
Apple Mac