Super Smash Bros Recenze Super Smash Bros. (Wii U)

Super Smash Bros. (Wii U)

2. 1. 2015 10:49 2

Rozhodnutí Nintenda vydat očekávané pokračování veleoblíbené série mlátiček se známými postavami ze svých her rovnou dvakrát způsobilo, že verze Super Smash Bros. pro 3DS a pro Wii U jsou v podstatě stejné hry, ale se značnými rozdíly. Nelze ani mluvit o portu, Wii U verze obsahuje dostatečné množství prvků, které ji od 3DS verze odlišují a v podstatě napravují jakékoliv neduhy, které měla.

VĚTŠÍ BRÁŠKA

Samotná hratelnost samozřejmě zůstala bez změny - jednoduchý bojový systém využívající dvou tlačítek v kombinaci se směrem útoků dodává každé ze zhruba 50 postav přibližně deset unikátních chvatů, které navíc lze časem nahradit až třemi jinými. Výčet postav se mezi verzemi pro handheld a konzoli neliší a opět není problém najít si svého favorita, ovládnout jeho styl boje a pak si případně osvojovat další postavy. V základním Smash módu tak najdeme rozdíly jen v seznamu arén, které mi v porovnání s handheldovou verzí přijdou na Wii U o něco zajímavější. Například taková Wii Fit tělocvična se zrcadlovou stěnou dovoluje vidět v odrazu akci, i když už jste téměř z obrazovky, úplně zničitelná Luigi’s Mansion se během hry rozpadá, aby ji pak z trosek duchové opět postavili, digihrová Flat Zone mění kulisy zatímco 1bitoví panáčci pobíhají okolo a naráží do vás anebo třeba mapa ze hry Wrecking Crew se neustále propadá, jak hráči ničí nejspodnější patra. Každá aréna má svoji osobitost, některé nabízejí více obranných prvků, jinde je třeba počítat s platformingem, prakticky všechny procházejí během soubojů dynamickou proměnou a někde se hodí trochu taktizovat při svých útocích, jindy je třeba počítat s naskriptovanými událostmi, jako například zhroucením půlky arény, když se objeví velký boss.

Super Smash Bros. (Wii U)

Odhlédneme-li od hratelnosti, pak je jasné, že nejjasnější rozdíl mezi verzemi bude v grafice. SSB na Wii U je zkrátka nádherné a naštěstí sytě barevné prostředí nijak nepohlcuje postavičky bojovníků, které navíc díky vyššímu rozlišení nepotřebují obtáhnutí černou linkou, tak jako v 3DS verzi. Ke zvýraznění dochází pouze při teamových soubojích, ale jinak si určitě všimnete i hladších okrajů a jemnějšího stínování všech postav, které prostě na velkou televizi patří. Výkon hardwaru pak zaručuje absolutní plynulost, ať už se na obrazovce najednou mydlí čtyři postavy nebo osm panáků.

HLAVNĚ S KAMARÁDY

Pokud byla 3DS verze stavěná na silnější singleplayerový zážitek, pak nelze Wii U verzi upřít snaha nabídnout více multiplayerového vybití. Hra sice stále obsahuje tradiční singleplayerové módy, ve kterých s jednou postavou porážíte stále silnější a početnější bandy protivníků, ale dvojice zbrusu nových módů je viditelně cílená na lokální multiplayer.

První z nich je 8 Player Smash, exkluzivní novinka Wii U verze, ve které se může ke konzoli připojit až osm ovladačů a uspořádat tak největší bitvu v dějinách Nintenda a světa vůbec. Pokud nemáte sedm kámošů, tak lze samozřejmě hrát i proti umělé inteligenci, ale není to ono. Standardní chaos způsobený čtyřmi hráči exponenciálně roste, postavičky se sdržují do menších skupinek, dokud někoho neodpálí z obrazovky a běda těm, kdo stojí v blízkosti štastlivce s megaútokem v podobě Final Smash.

Menší zmatek pak představuje druhý MP mód Smash Tour, jenž ze hry dělá takovou deskovou variantu. Zde jednotliví hráči pochodují po mapě, sbírají do svého týmu bojovníky a upgrady jejich atributů, občas se zmlátí a po určitém počtu kol se setkají ve finální bitvě se svými nabuffovanými bijci. Podobně jako 3DS Smash Run se tedy jedná o ozvláštnění klasické hry nějakým tím sbíráním bonusů k rychlosti, obraně či útoku, ale nakonec se vždy skončí v souboji čtyř stran, což Super Smash Bros. jde zkrátka nejlépe.

Super Smash Bros. jsou ideální party hrou, kterou si mohou zahrát zkušení smasheři i s lidmi, kteří ji viděli poprvé v životě.

Avšak naprosto zásadní je samotný online multiplayer. Jestli si chcete zahrát jen tak pro zábavu nebo naopak se porovnat s těmi nejlepšími, onlinové prostředí nabízí výběr kategorie a matchmaking se postará o namíchání skupiny čtyř hráčů. Na rozdíl od lokálního MP, pouze online se setkáte s cizími lidmi a jejich záludnými strategiemi. Abyste na ně vyzráli, je třeba pochopit, že SSB není o bezhlavém mydlení nepřátel a mačkání všech čudlíků, ale ani o precizním technickém stylu hraní. Nintendo vyrovnalo potřebu znalosti ovládání slušnou dávkou náhody v podobě dynamických prvků arén a předmětů, které se při soubojích občas spadnou z nebe a postavám na pár chvil propůjčí novou vlastnost. Bojovníci se tak mohou třeba zvětšit nebo dokážou na nepřátele dštít oheň, vyvolají pokémona či pomocí magického meče pošlou na protivníky tornádo. Prvek štěstí ve hře dokáže obrátit situaci pro jakéhokoliv hráče a tím, jak často k item dropům dochází, situace nikdy nevyústí v pocit, že měl protivník neférovou výhodu.

Super Smash Bros. (Wii U)

Super Smash Bros. na Wii U jsou tak ideální party hrou, kterou si mohou zahrát zkušení smasheři i s lidmi, kteří ji viděli poprvé v životě. Stačí jedno dvě kola a je vám jasné, jak se postava ovládá a pak jen už zbývá nakopat zadek ostatním. A kdyby si nováčci nemohli vybrat mezi 50 postavami, SSB nabízí vytvoření vlastního Mii avatara, kterému lze přiřadit jedno ze tří povolání, čímž ho lze specializovat na útok na blízko rychlými chvaty a kopy, na střílení z dálky pomocí blasteru nebo na silnou ofenzivu s mečem v ruce.

MIMO RING

Je strašně sympatické, že i přesto, že je Super Smash Bros. skvělá multiplayerová hra, tak Wii U verze obsahuje spoustu obsahu i když u konzole sedí jen jeden hráč. Editor map umožňuje (vzácně) využít GamePad, a to k navrhnutí vlastní arény, včetně několika prvků jako lávových polí či pojízdných plošinek. Trochu schované jsou pak demoverze klasických her, ve kterých se ikonické postavy objevily poprvé. Ve zhruba tříminutových kouscích si můžete vyzkoušet první Zeldu, Metroid, Pac-Mana, F-Zero, Pilotwings a asi deset dalších titulů. Singleplayerové módy Classic a Special Orders zase před hráče staví různé bitvy, za které získává odměny, postavičky do virtuální sbírky, oblečení pro Mii avatara, sekundární útoky pro hlavní postavy a mnoho dalšího. A samozřejmě, až Super Smash Bros přichází s prvním rozumným využití Amiibo figurek, které obsahují jednoho z bojovníků s vlastní inteligencí. Pomocí NFC čtečky v GamePadu jej lze přenést do hry a trénováním z něj lze vytvořit ultimátního parťáka (nebo protivníka) do lokálních soubojů.

Super Smash Bros. na 3DS byly parádní, ale Wii U verze je zkrátka ve všech ohledech lepší. Směs nových a starých módů společně s bezvadným onlinovým multiplayerem a největší soupiskou bojovníků v historii série vůbec dělá z SSB na Wii U nejlepší díl série a zatraceně chytlavou hru pro úplné nováčky i fanoušky bojovek od Nintenda.

Super Smash Bros
Nintendo 3DS 3DS
Wii U Wii U