Super Smash Bros Recenze Super Smash Bros. (3DS)

Super Smash Bros. (3DS)

Lukáš Kunce

Lukáš Kunce

14. 10. 2014 16:48 3

Paralelně s hlavními hrami svých ikonických postav vede Nintendo pár vedlejších sérií, které ale v očích mnohých hráčů svou zábavností překonaly klasické nintenďácké hopsačky a akční adventury. Letos se japonští perfekcionisté vytáhli s osmým dílem závodní odbočky Mario Kart, která se nám líbila víc než moc a náš Let’s play ukázal, že jde o čistou zábavu bez nahořklých omáček. Vedle Mario Kart ale existuje ještě jeden kousek, na který miliony hráčů po celém světě nedají dopustit – šílení, extrémně zábavní a obsahem napumpování Super Smash Bros. se konečně snaží ovládnout 3DS a za měsíc přicupitají i na Wii U.

PŘIŠEL, VIDĚL, ODLETĚL

Jsme zvyklí, že všechny bojovky vypadají a hrají se více méně stejně - na každé ze dvou stran stojí jeden nabušený borec, co chce tomu druhému co nejbolestivěji spálit hrudník nebo vytrhnout hlavu i s páteří. Náročná komba a nebývalý důraz na timing. Super Smash Bros. na to ale již od svých počátků jdou trochu jinak. Ovládání je extrémně jednoduché, základní kombinace tlačítek si zapamatuje každý a namísto dvoučlenné sucharské bitky se prezentují jako obří epická mela až o čtyřech účastnících. A pravidla? Existuje jen jedno - udržet se za každou cenu na hrací ploše, což často nejde úplně snadno. Čím více si necháte naložit, tím snazší je vaši postavičku odpálit až za hranice nekonečna, a to je vlastně vše, co k úspěsnému hraní Super Smashe potřebujete vědět.

KÁMOŠŮ JAK NA FACEBOOKU

Chtěli jste v instalatérských montérkách nakopat zadek nafoukanému Kirbymu, ale nikdy jste neměli příležitost? Chtěli jste navléct Zeldiny luxusní šatičky a pořádně profackovat problémovou princeznu Peach, ale prostě to nešlo? Teď ale konečně přišla vaše chvíle - výběr hrdinů v kapesních Super Smash Bros. je nad očekávání pestrý a představuje i několik dosud spíše mírumilovných nováčků. Do seznamu hratelných bojovníků se k Mariovi, Pikachu nebo Donkey Kongovi konečně připojil například Little Mac z boxerské legendy Punch-Out!!, všem známý Mega Man, Villager z Animal Crossing, Wii Fit trenér nebo klučina Shulk ze skvělého RPG Xenoblade Chronicles. Všichni zelenáči jsou věrni schopnostem ze "svých" her a zdárně zvyšují již tak vysokou míru variability.

Super Smash Bros. (3DS)

Zhruba desítka nováčku přibíhá do boje bok po boku s Mii bojovníky. Vůbec poprvé v rámci série Super Smash Bros. si tak můžete vytvořit svou vlastní postavu založenou na vašem Mii avataru. Lze ji nacpat do slušivého oblečení a do genetické výbavy jí vměstnat 4 speciální dovednosti. Tři sloty pro vybavení, které pozmění poměry její sílu, obranu a rychlost, pak unesou vámi vybrané zbraně, ochranné vrstvy či případně stylové rychlobotky. A rozhodně doporučuji rozdělení nepodceňovat, neboť nízká obranyschopnost zatraceně bolí.

MÓDY, KTERÉ SI MŮŽETE ZAHRÁT

Nejsou to jen postavy, čeho mají noví Super Smash Bros. na rozdávání. Více než slušná porce hratelných režimů vás zákonitě musí nasytit na desítky hodin, a to ani nepočítám nekonečně zábavný multiplayer. Nintendo je nechvalně známé svými problémy s online konektivitou a hraní po síti tradičně nepatří k jeho silným stránkám. Super Smash Bros. na 3DS bohužel nejsou výjimkou - vyhledávání spoluhráčů je zoufale zdlouhavé a načítání před zápasy taktéž. Když se ale usměje štěstí a podaří se vám sehrát řadu mačů bez nevyžádaných přestávek, budete se bavit královsky. Pochopitelně nechybí lokální mulťák s kamarády sedícími poblíž, naneštěstí ale není podporována funkce Download Play a každý tak musí vlastnit svou vlastní kopii hry.

Klasický Classic mód se vrací ve skvělé formě a All-Star, který vás provede celou historií nintenďáckých postaviček, představuje opravdu velkou výzvu.

Kapesní Smash Bros. jsou tedy zejména v našich končinách, kde 3DS hráčů je jak šafránu, odkázán na sólo hraní, ale i na tyto případy chlapíci z Nintenda mysleli. Vedle klasického Smashe, kde se až čtyři rváči mohou ve zvoleném časovém limitu libovolně otloukat a odpalovat z vratkých plošinek, přičemž ten nejúspěšnější vyhrává, si vaši pozornost žádá celá řada dalších módů. Největší zklamání v nás jednoznačně vzbudil 3DS-exkluzivní Smash Run, kde je třeba z překvapivě silných potvůrek vymlátit dost power-upů a vylepšováků statistik na to, abyste ve finálním střetu mohli čelit svým protihráčům. Je však trochu nefér, když vám během pětiminutové přípravy padají pod nohy samé silové upgrady a mozek vaší konzole si nakonec usmyslí, že byste se nakonec měli utkat ve sprinterském souboji. Předem prohraná soutěž je totiž vážně nuda.

Dál už je to ovšem úplně jiná písnička. Klasický Classic mód se vrací ve skvělé formě a All-Star, který vás provede celou historií nintenďáckých postaviček, představuje opravdu velkou výzvu. Na tréninkovém hřišti to můžete nandat desítce, stovce anebo rovnou nekonečnu soupeřů, vyzkoušet si střelbu do terčíků á la Angry Birds nebo ochutnat odpal pytle s pískem. Vše s několika stupni obtížnosti, losováním o serepetičky a obalené tak návykovou hratelností, že konzoli prostě nechce odložit - doma, v autobuse, v metru a třeba i v práci.

Pokud by vám jako motivace nestačilo to, že můžete zesměšnit svoje kamarády anebo alespoň svou vlastní konzolí ovládané postavičky, pak vás nepochybně potěší, jak obrovské množství sběratelských zbytečností lze ve hře shromažďovat. Stovky hezkých trofejí, jež nápadně připomínají chystané Amiibo figurky, a nespočet předmětů pro vaše Mii bitkaře nejsnáze nasbíráte v režimu Trophy Rush, kde na vás za trochu utracených zlatých mincí doslova prší uspokojivé collectibles.

NA VELIKOSTI ZÁLEŽÍ

Nintendo pravidelně sklízí chválu za to, jak jsou jeho hry funkční. Často nenabízí nic moc nového a na obsah jsou na první pohled skoupé, šlapou ale jako švýcarské hodinky a hrají se skvěle. To samé lze s jedním docela zásadním dodatkem uplatnit i na Super Smash Bros. pro 3DS. Jeho obrazovka, a to i v případě nekompaktního XL modelu, je prostě malá a zejména při bojích čtyř borců je cítit, že těch pár palců displeje jednoduše nestačí. Tvůrci se to snaží vykompenzovat černými linkami kolem postav, ale i to je málo. Lehce negativní závěr recenze ale neznamená, že byste si nové Smash Bros. neměli zahrát - naopak se jedná o další z must-play titulů od Nintenda. Jestliže ale máte doma Wii U a raději soupeříte se svými gaučovými kolegy, ještě to ten měsíc vydržte. Tohle je jenom předkrm.

Super Smash Bros
Nintendo 3DS 3DS
Wii U Wii U

Super Smash Bros. pro 3DS trpí jen a pouze technickými omezeními své platformy. Vyjma neférového režimu Smash Run dělají všechno dobře a spolehlivě zabaví jak úplné neznalce bojovek, tak hardcore drtiče tlačítek.