Super Princess Peach Recenze Super Princess Peach

Super Princess Peach

Radek Friedrich

Radek Friedrich

15. 8. 2006 22:52

Zápletka je jako vyšitá z akčního filmu – na nic netušící obyvatelstvo Mushroom Kingdom provedou Bowserovy jednotky nečekaný útok a podaří se jim polapit všechny, včetně nejstaršího Bowserova nepřítele Maria. Ten je s Luigim a ostatními zavlečen na Vibe Island, kde je uvězněn v Bowserově citadele. Vše se zdá ztraceno. Ale na někoho útočníci zapomněli, princezna nebyla v době přepadu doma a tak se po návratu rozhoduje rychle a rázně – tentokrát to bude ona, kdo zachrání přátele v nesnázích.

Hned začátek hry vás nechá otestovat rychlost vašich reakcí, kdy pomocí stylusu v časovém limitu uklidňujete rozrušené houbičky a nastolujete na zámku pořádek. To ještě ovládáte přímo jednu z houbiček, pak už se vám do rukou konečně dostane samotná princezna. Není důvod otálet a cíl je zřejmý – Vibe Island.

Rána deštníkem

Princezna se na ostrov nevydává sama a bezbranná, má totiž jedno eso v rukávu. Lépe řečeno deštník v ruce. Není to samozřejmě obyčejný deštník, jmenuje se Perry a umí několik vydařených kousků, mezi nimiž nechybí funkce loďky či závěsné lanovky. Zpočátku si musíte vystačit s nějakým tím lehkým úderem a nabíráním omráčených nepřátel jako na lopatu, ale to se v krátkém čase změní. Existuje tu totiž obchůdek, kde můžete pro Perryho nakoupit vylepšení a spoustu dalších nezbytností (a ještě větší spoustu zbytečností). Za přiměřený obnos penízků, které klasicky sbíráte při průchodu úrovněmi, pak deštník (možná je to slunečník) vybavíte prodlouženou dobou doletu, hromovým omračovacím úderem do země a dokonce i schopností po chvíli koncentrace vystřelovat projektily.

Ani princezna nezůstává pozadu a restřík jejích schopností je vcelku pestrý. Slajdování šikmých povrchů a krmení deštníku nepřáteli patří k těm základním, nejdůležitější jsou ale její čtyři nálady. Ty volíte na dolním displeji a k jejich spuštění je potřeba energie. Veselá nálada umožní princezně poletovat, vzek kromě likvidace protivníků pálí a rozpouští překážky. Při pláči se Peach sprintuje takovou rychlostí, že ji nezastaví ani rozpadající se mosty a nakonec je nálada klidná - při ní princezna výměnou za energii získává zpět ztracené životy. Potěšilo mě, že nálady nemají jen tuhle základní funkci, ale jejich správné použití řeší i různé lehce adventurní úkoly. Pro příklad třeba v ledové úrovni můžete pláčem vytvořit ledovou plochu a po ní pak doklouznout až na místo určení. Jinak je Super Princess Peach klasická plošinovka mariovského typu, i když obtížnost je nastavena spíše směrem k mladšímu publiku. Zábavné jsou různé vychytávky v levelech, jako let balónem, jízda na vlnách V okamžiku, kdy zakoupíte schopnost doplňovat si energii sami, je princezna prakticky nesmrtelná a to poněkud snižuje výzvu, kterou hra přináší. Jinak ale hra přináší nadstandardní délku – v osmi světech najdete vždy pět úrovní plus jednu bossovskou. Úkolem je všude osvobodit po třech houbičkách a nepovinně nalézt jednotlivé dílky puzzle a různé hudební motivy.

Souboje s bossy se povedly, než se k nim dostanete musít vždy splnit nějaký ten předúkol. Vždy jde o to dostat přinceznu až k samotnému bossovi, do cesty se jí staví překážky v podobě padajících kamenů, které likvidujete stylusem, jindy ji vystřelujete pomocí pružných platforem stále výš a výš. Originální bossové (masožravá kytka, vzteklá stonožka...) vždy vyžadují objevit slabé místo – pak je jejich likvidace poměrně jednoduchou záležitostí.

Pobavte i ostatní

Jak už bylo řečeno, princezna má velmi slušnou hrací dobu, po dokončení se navíc v každém světě objeví další tři extra úrovně a v těch původních nové bonusy. Pokud by i tohle bylo někomu málo, je tu několik dalších miniher. Již zmíněné skládání puzzle, pak tři další minihry s deseti stupni obtížnosti. Asi nejzábavnější je překážkový běh s houbičkou, kterou ovládáte hlasovými povely. Čím hlasitěji a déle na mikrofon houknete, tím výše houbička vyskočí a dál doplachtí. Doporučuji vyzkoušet v plné tramvaji – buď všechny pobavíte, nebo vás řidič nechá na zastávce vyhodit. To je asi tak všechno, co byste měli o Super Princess vědět – je to prostě další velmi povedená plošinovka na Dsko.

Super Princess Peach

Pokud hledáte méně náročnou hru, která vám vydrží na dost dlouho, nebo chcete zabavit mladšího sourozence, jste na té nejlepší adrese.

Velmi dlouhá herní doba, spousta miniher a bonusů, nápadité vyžití touch displeje.