Super Lucky's Tale Recenze Super Lucky's Tale

Super Lucky's Tale

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

28. 11. 2017 16:00 7

Sousloví „dětská hra“ máme povětšinou zafixované s opravdu špatnými tituly. Takovými, které vídáme u kasy v supermarketu s několikrát přeškrtnutou cenovkou. Takovými, které jsou tak špatné, že se je ani nevyplatí recenzovat – maximálně jednou do roka, na apríla, aby se pobavili i čtenáři. Takovými, které vás nutí zpochybňovat to, zda pro dítě někdy v minulosti vyšla skutečně dobrá hra. Netřeba chodit kolem horké kaše, tento začátek je zde z jediného důvodu. Super Lucky’s Tale je skutečně dobrou dětskou hrou. Kupodivu to lze poznat, mimo jiné, i podle toho, že si s ní slušnou zábavu užije i dospělý.

DEJ MI VOLNOST

Nutno hned na začátku říci, že Super Lucky’s Tale má jeden charakteristický prvek, který vám bude vadit tím víc, pokud jste zkušenými hráči. Pravá páčka na ovladači už téměř dvacet let ovládá pohyb kamery. Jakmile tomu tak není, případně je její pohyb invertovaný, vyrojí se nám na čele studený pot. Zde sice kamerou otáčet můžete, ale pouze do jedné pozice vlevo a do druhé napravo. Žádný volný pohyb a rotování kolem postavy se nekoná. Je jasné, proč se autoři odhodlali k tomuto řešení. Hra je skutečně určena především dětem, které by mohly mít s „regulérní“ trojrozměrnou plošinovkou problémy co se orientace v prostoru týče. Výsledný kompromis funguje dobře v 95% případů. Zbylých pět procent budete buď hodně sprostě nadávat, nebo po mnoha marných pokusech zcela rezignujete na sbírání všech collectiblů.

Zatímco Mario nádherně vede hráče od průzkumu prostředí k plnění hádanek a zase zpátky, Lucky vsází na mnohem archaičtější, byť také funkční formu.

V mnoha ohledech se nelze vyvarovat srovnání mezi Super Lucky’s Tale a Super Mario Odyssey. Ano, není to srovnání úplně férové, ale obě hry sdílí ten samý žánr. Ovšem zatímco Mario nádherně vede hráče od průzkumu prostředí k plnění hádanek a zase zpátky, Lucky vsází na mnohem archaičtější, byť také funkční formu. Každý svět je uvozen svým vlastním „hubem“, ze kterého se vydáváte do jednotlivých úrovní. Ty díky tomu mohou být o fous rozmanitější, ale jejich celková kvalita se pohybuje někde mezi slovy „ucházející“ a „skvělá“. Je sice hezké, že v jednu chvíli absolvujete klasickou dvourozměrnou pasáž, kde skutečně jdete jen zleva doprava, abyste o pár minut později utíkali směrem do obrazu a do rytmu hudby reflexivně reagovali na nebezpečí. Jen málokterá z nich vám ale utkví v paměti natolik, abyste si ji vybavili ve chvíli, kdy hru vypínáte. Vracet se budete pouze ve chvíli, kdy minete některý ze čtyřlístků, které zde fungují jako klíče do dalších úrovní. Celkem jich je 99, přičemž pro otevření závěrečného souboje jich musíte nasbírat celkem 80.

MY ZE ČTYŘLÍSTKU

To by samo o sobě nebylo tak strašné. Většinou není až takový problém vyzobat všechny čtyři, které se schovávají za různými podmínkami v každé z úrovní. Občas vám však bude dělat velký problém úroveň dokončit. Trojrozměrná grafika je moc hezká, a ačkoliv jí sem tam chybí trochu větší „hrana“, svůj účel plní dobře. Autoři by se však mohli podívat, když už ne na Maria, tak alespoň na posledního Ratcheta & Clanka. Roztomilá lištička Lucky bude často padat a podivně klouzat z plošinek směrem do nicoty. Větší skoky s železnou pravidelností otestují vaše nervy, neboť ačkoliv má hlavní hrdina pod sebou stín, podle nějž se lze jakž takž orientovat, ne vždy se vám přizpůsobí úhel kamery. Když už je řeč o skocích, ty představují celou jednu třetinu vašeho pohybového ansámblu. Zaměření na děti a jejich ne úplně motorné ruce je zde natolik očividné, že druhým pohybem je rychlá úderná otočka a třetím zavrtání pod zem. Limit životů je naštěstí poměrně benevolentní – pokud ztratíte úplně všechny v jedné úrovni, začínáte ji od začátku. To je sice otravné, ale drtivá většina z nich netrvá déle než deset minut.

;

Super Lucky’s Tale má pro české hráče jednu nespornou výhodu. Je jí kompletní lokalizace formou titulků. Jakkoliv se ve hře příliš nemluví a většinou i bez vysvětlování pochopíte co se po vás chce, vidět opět po čase hru na Xboxu v češtině je tak trochu svátek. Bohužel, výsledný dojem hodně kazí technický stav celé hry. Během testování třikrát kompletně spadla (bez uložení pozice) a do příchodu prvního updatu se rozhodně nedalo mluvit o plynulém zážitku. Tohle by člověk od exkluzivní hry ze stáje Microsoftu, která má prověřit hardware konzole Xbox One X skutečně nečekal. Ve výsledku se tak z tohoto titulu stane jen průměrná a při nejbližší příležitosti zapomenutelná záležitost za sice skvělou cenu, ale s nemalými výhradami.

Super Lucky's Tale

Nebýt neohrabaného ovládání v kombinaci s nutností vyluxovat prakticky vše ve všech úrovních, jednalo by se o mimořádně doporučení hodnou plošinovku ze staré školy. Nebýt české lokalizace formou titulků, hodnocení by bylo ještě o bod horší.