Star Wars: Lethal Alliance Recenze Star Wars: Lethal Alliance

Star Wars: Lethal Alliance

jiri.skrampal

jiri.skrampal

29. 1. 2007 23:36 2

Prostředí Star Wars a videoherní průmysl spolu koketují už spoustu let, během nichž stihla (nejenom) studia patřící Lucas Arts vyprodukovat neuvěřitelné množství SW her různých žánrů i kvalit. Se slzou v oku vzpomínám na probdělé noci u titulu Dark Forces II: Jedi Knight, který nasadil laťku sci-fi akcím po čertech vysoko, že byste lepší Star Wars hry spočítali na prstech jedné ruky pyrotechnika v invalidním důchodu.

Handheldová novinka Star Wars: Lethal Alliance (vychází jak pro PSP, tak pro DS) se však do zlatého fondu SW her nezapíše, neboť kanadský tým Ubisoft Montreal trestuhodně nevyužil obrovský potenciál, kterým hra disponuje.

Kdysi dávno v jedné daleké galaxii…

Imperiální armáda ovládla bez odporu celou galaxii, neboť se všichni bojí hněvu imperátora. Tajně se však začíná formovat aliance rebelů, za níž nestojí nikdo menší princezna než Leia, které vydatně asistuje Kyle Katarn (ano TEN Kyle Katarn). Na planetě Coruscant se mezitím mladá twi’lek jménem Rianna nechává rebely najmout na špinavou žoldáckou práci, protože má sama s Impériem několik nevyřízených účtů. Jak jste jistě poznali, tak se příběh odehrává mezi třetí a čtvrtou epizodou filmové série. No a když dodám, že cestou zavítáte i na Hvězdu smrti, kde potkáte Darth Vadera, tak snad každý fanda Star Wars zavýskne nadšením a poběží si Lethal Alliance koupit.

Star Wars: Lethal Alliance
Pokud to někdo vážně udělal, tak mě asi bude v následujících týdnech tiše nenávidět, protože ač je hra napěchovaná legendárními postavami, známým prostředím i obrovským potenciálem, tak je příběh podán neuvěřitelně nudně a člověk má pocit, že se v celé hře dohromady nic neděje. Před každou důležitou misí vám některá ze známých postav předá instrukce, kam se máte vydat a co tam máte udělat. Celou hru jsem se ale nemohl zbavit dojmu, že při těchto rozhovorech jde vašim rebelským šéfům jen o to, aby se vás co nejrychleji zbavili a je jim jedno na kterou planetu vás pošlou. Stejně tam budete dělat pokaždé to samé – střílet, střílet a střílet.

Blaster do každé rodiny

Když už jsme u toho střílení, možná je na čase připomenout, že je SW: Lethal Alliance 3D akce viděná z pohledu třetí osoby. Ve svém principu něco mezi Larou Croft a Princem z Persie, což zní na první pohled docela lákavě. Ne už však na pohled druhý, kdy člověk pozná, že si hra z obou titulů bere jen to horší. Prvním nepovedeným prvkem je ovládání. To je sice širé na míru možnostem handheldu PSP, ale tak nějak špatně – horkou jehlou.

Stačí se podívat na nepříliš šťastně vyřešené zaměřování. Levým analogem ovládáte pohyb a zadními tlačítky L a R rotujete kamerou, což ještě docela funguje. Celý systém se však zhroutí v okamžiku, kdy se na vás sesypou nepřátelé (a že je to na každém rohu). Rianna (a s ní i kamera) se zaměří na nejbližšího nepřítele a zadní knoflíky v přestřelkách nehýbou kamerou, ale přehazují cíle, což činí boje velice nepřehledné, nemluvě o tom, že se uklikáte než zaměříte objekt, který má Rianna za zády.

Star Wars: Lethal Alliance
Kvalitu hry nijak nezvyšuje ani design jednotlivých levelů, kde se na vás v podstatě jen ze všech stran řítí hordy nepřátel bez jakékoli inteligence. V boji naštěstí nejste sami. Společníka vám bude dělat malý bezpečnostní droid Zeeo, kterého Rianna v úvodu zachrání. Kromě toho, že tenhle prcek umí hackovat počítače, je také miniaturního vzrůstu a protáhne se tak i do míst, kam se ani hubená twi’lekka nevejde. Na spolupráci obou hlavních postav je založená i skákací část hry, okatě obšlehnutá z Prince of Persia, kde Zeeo poletuje po předem určených bodech a Rianna přeskakuje po něm. Hlavní protagonisté spolu dokážou spolupracovat i ve všudypřítomných soubojích. Rianna se ve skoku může Zeea chytit, čímž se na chvíli přepne do efektního bullet-timu, nebo může Zeea využít jako štít odrážející nepřátelské střely.

Hlavní hrdinka není žádný rytíř Jedi a tak její arzenál tvoří hlavně blastery, od pistolky až po sniperku. Aby to nebylo milovníkům lightsaberů líto, na souboje zblízka Rianna vytáhne něco jako světelnou kudličku, kterou se po nepřátelích zuřivě ohání. Čas od času vás příjemně překvapí minihra, kdy se Rianna křečovitě drží Zeea, zatímco prolétají skrz různá nebezpečné území. Pokud si vzpomínáte, jak Obi-Wan v Epizodě II pronásledoval nájemnou vražedkyni tím, že se chytil její sondy, dokážete si představit, jak minihra vypadá. Celkově je ale hratelnost nemastná neslaná, jako by se hra nemohla rozhodnout jestli se má soustředit na akci, na skákání nebo na minihry.

¨Technické zpracování

Star Wars: Lethal Alliance
Po zapnutí hry na vás kromě loga Ubisoftu vybafne i nápis Unreal Technology, který dává příslib kvalitního technického zpracování. V tomto případě však platí známé pořekadlo sliby - chyby. Hra totiž, co se technického zpracování týče, nepředvádí nic zázračného. Co hůř, v několika místech narazíte na ošklivé škubání a celá hra je obecně plná drobných chybek, jako je vypadávání nebo poblikávání zdí při špatném úhlu kamery. A i když je grafika na PSP poměry docela povedená, design úrovní za ní v mnohém pokulhává a vás tak velmi brzy přestane bavit procházení stále stejně vypadajících chodeb. Co hudebního doprovodu týče, tak se můžete se připravit na kvalitní, nicméně dnes už značně oposlouchané Star Wars skladby, které rozhodně neurazí, ale ani nenadchnou.

Nechte rytíře Jedi spát

Tvůrcům Star Wars: Lethal Alliance se povedlo dokonale zabít obrovský potenciál Star Wars licence, protože se hra špatně ovládá, otravuje spoustou technických chyb a trpí nedostatkem nových a zajímavých nápadů. Je to zkrátka naprosto průměrná akce, která ničím nevybočuje z šedivého průměru a možná právě to jí nedokážeme odpustit.

Star Wars: Lethal Alliance

Star Wars: Lethal Alliance mohla být dobrá hra, ale na kolena ji sráží špatný design úrovní i ovládání a nicneříkající příběh. Star Wars si prostě zaslouží víc.

Star Wars licence, grafika je až na drobné technické chybky na solidní úrovni, samotná akce je v některých segmentech docela zábavná.