Star Wars Battlefront: Outer Rim Recenze Star Wars Battlefront: Outer Rim

Star Wars Battlefront: Outer Rim

Jiří Bigas

Jiří Bigas

20. 5. 2016 08:29 15
Reklama

Snažit se znovu beze zbytku vyjmenovat a popsat všechny důvody, proč se z Battlefrontu nestal instantní hit, na jehož kvalitách by se svorně shodli sváteční hráči i ta nejtvrdší komunita okolo on-line akcí, by bylo nošením dříví do lesa. Pravdou ale je, že se od vydání v posledním počinu od DICE mnohé změnilo. Nebudou vás teď nudit snahou vypočítat všechna vylepšení a novinky, s jejichž pomocí se vývojářům od listopadu podařilo zapracovat přinejmenším na vybalancování hry a obsahové pestrosti. O pravidelných aktualizacích a bezplatných přídavcích jsme vás ostatně průběžně informovali v novinkách u nás na Hrej.cz. Nabízí se ale kacířská myšlenka, zda přeci jen neexistuje ještě naděje, že Battlefront vykročí ze stínu svých předchůdců a stane se rovnocenným partnerem svému domácímu rivalovi v podobě Battlefieldu. Fanouškům by přirozeně nic neudělalo větší radost, než kdybychom třeba při příležitosti prvních narozenin akce v kulisách Star Wars mohli na její adresu prohlásit něco podobného, co se podařilo s odstupem několika měsíců Driveclubu. A sice, že hra časem dorostla a vyzrála jako corellianská brandy.

DVA MUŽI HLÁSÍ PŘÍCHOD

Pokud patříte mezi nemalou skupinu hráčů, která nad Battlefrontem dávno zlomila hůl a záhy po vydání jej odložila na poličku, velmi pravděpodobně budete při spuštění hry příjemně překvapení bez ohledu na obsah, který nabízí rozšíření Outer Rim. Už jsme totiž s hrou přistáli na planetě Jakku a od té doby nás její autoři průběžně zásobují novým obsahem, jímž si jednak snaží napravit pošramocenou reputaci a potom dokázat, že s Battlefrontem rozhodně neskoncovali a placená DLC obsažená v season passu jsou jen jednou z částí neutuchající podpory. Řekněme, že jste ale nespadli právě z měsíce, dejme tomu lesnatého Endoru, Battlefront hrajete pravidelně nebo jej alespoň tu a tam zapnete a máte dost konkrétní představu, co od hry můžete čekat. Pak vás zřejmě zajímá především to, zač stojí právě expanze Outer Rim. Rozšíření notně inspirované pašeráckou tématikou je v pořadí už druhé DLC, ale první ze čtyř placených, na které mají nárok držitelé season passu. Po vypršení časové exkluzivity pro ty nejoddanější hráče je ale přirozeně k dispozici všem - za úplatu samozřejmě. Na oplátku nabízí dva nové hrdiny, nový mód, zbraně, karty a mapy, které nás zavedou na Tatooine do paláce Jabby Hutta a továrních komplexů na planetě Sullust.

Jakkoli mně osobně udělal pár Nien Nunb a Greedo radost, nemohl jsem přehlédnout skepsi, s níž fanoušci hrdiny komentovali.

Ale vezměme to hezky popořadě. Dvojice nových hrdinů při představení nevyvolala žádné velké nadšení, to si povězme zcela upřímně. Ve skutečnosti dokonce budila spíš mírné rozpaky. Ale protože studnice původní trilogie není nevyčerpatelná, bylo zřejmě, že některé populárnější postavy si autoři šetří na později. Jakkoli mně osobně udělal pár Nien Nunb a Greedo radost, nemohl jsem přehlédnout skepsi, s níž fanoušci hrdiny komentovali. Obavy ale byly zhola zbytečné, jak se mělo později ukázat. Navzdory tomu, že v prvních dnech následujících bezprostředně po vydání DLC přistupovali hráči k nováčkům s přirozenou a pochopitelnou nedůvěrou, záhy se tato podceňovaná dvojka vyšvihla mezi vůbec nejpopulárnější hrdiny, především v módu Heroes vs Villains, jemuž nová krev výrazně prospěla, ale nejen tam. Nien Nunb je bývalý pašerák a obchodník se zbraněmi původem ze Sullustu, který se připojil k povstalcům. Ačkoli čelil před vydáním expanze posměchu a mnozí hráči poukazovali na skutečnost, že nejde o příliš charismatickou postavu, my nyní musíme nutně hrdinu zhodnotit především po stránce hratelnosti. A v tomto ohledu jde o naprostou špičku.

STVOŘENI PRO VÁLKU

Druhým nováčkem na soupisce ikonických postav je pak rodianský námezdní lovec Greedo, který je díky konfrontaci s Hanem Solem mnohem známější a osobitější figurou. Pokud jde ale čistě o to, jak si oba debutanti vedou v akci, nemůže si tato dvojice vzájemně nic vyčítat. A to v dobrém slova smyslu. Zatímco sváteční hráči stále v módech Hero Hunt a Heroes vs Villains sahají především po těch nejslavnějších figurkách, které se nejčastěji po bojišti prohání se zářivkou v ruce, pokud necháte věhlas stranou a soustředíte se výhradně na to, jak je postava efektivní v boji, musíte nutně dát přednost některému z nových hrdinů. Důvodem je fakt, že mnohem lépe svými schopnostmi a zvláštními dovednostmi reflektují podstatu hry a její tempo. Jakkoli si uvědomuji, že vybalancovat hru jako Battlefront, v níž se kromě základních vojáků s různými zbraněmi objevují i takzvaní bodyguardi a pak samotní hrdinové, není žádný med, s původními celebritami jsem měl tak trochu problém. I když se vývojáři snažili, seč jim síly stačili, a ladili jejich dovednosti a vzájemné výhody i nevýhody, každá z postav měla v mých očích jednu úplně zbytečnou speciální schopnost. Navíc postrádaly univerzálnost, která je příznačná pro aktuální duo. Bylo zřejmé, že slabiny a silné stránky původní skvadry má vyvážit souhra celého týmu, k ní ovšem mnohdy ve hře organicky nedocházelo. Jeden příklad za všechny. Osamocená princezna Leia Organa v rukou nezkušeného hráče mnohdy pobíhá po bojišti v marné snaze pozabíjet vše okolo, aby hned vzápětí padla, aniž by ochránila či vyléčila jediného ze svých kolegů, což je její skutečný úkol.

Nien Nunb i Greedo jsou univerzální a soběstačné jednotky, které dovedou efektivně posílit tým v případě, že se zapojí do skupinového snažení, ale stejně tak si poradí na bojišti i v momentě, kdy čelí osamoceni nepřátelské přesile, anebo zůstanou naživu jako poslední. Dovolil bych si hádat, že právě tato dvojice je nejúspěšnější v režimu Heroes vs Villains, pakliže už nikdo jiný z týmu nezbývá a má největší šanci uzavřít bitvu ve svůj prospěch. Ze své podstaty jde o dobře vybalancované a všestranně nadané hrdiny, kteří přirozeně zapadnou do ofenzivního charakteru hry. A schopnosti obou využívají hráči beze zbytku, ať už jde o autonomní střílnu, miny, zvýraznění nepřátel v okolí anebo bleskurychlou palbu na více cílů. Módy Heroes vs Villains a Hero Hunt už jsem opakovaně zmínil a musím tak učinit znovu. Už v původní hře šlo o velmi populární režimy. Díky nové dvojici jsou ale ještě pestřejší a není náhodou, že souboje hrdinů a padouchů patří mezi majiteli Outer Rim mezi nejhranější, i když módy jako takové nový nejsou. Především mapa v Jabbově paláci se svými úzkými koridory a křivolakými chodbami se pro tento účel hodí velmi dobře. Je plná atraktivních střetů, vyhrocených situací a rychlých přesunů. Hráči se v ní nezdržují, nemají se kam schovat a tempo neustále žene všechny kupředu.

TAKHLE VYPADÁ FUNGUJÍCÍ MÓD

Ještě než se ale budeme věnovat blíže jednotlivým arénám, měli bychom si něco povědět na adresu nového módu. Jmenuje se Extraction a rebelové v něm mají za úkol vyzvednout cennou zásilku a dopravit ji včas do transportní lodě. V eskortě jim samozřejmě brání imperiální jednotky a čas rychle běží. Samotný fakt, že Impérium přebírá defenzivní roli je velmi zajímavý a skutečnost, že náklad putuje po předem dané trase nic nemění na nepředvídatelnosti režimu. Bez váhání bych si jej dovolil označit za jeden z nejlepších, které nyní Battlefront nabízí. Povstalci musí být se zásilkou v neustálém kontaktu, jinak ji imperiální jednotky zastaví. Rebelové pak musí vozík znovu uvést do pohybu, ale to není vůbec snadné, když se zasekne třeba v nějakém stísněném prostoru, který nepřátelský strana zasypává palbou z blasterů a granáty. Režim je dobře vyvážený a na rozdíl od mnoha jiných je jeho výsledek otevřený do posledního momentu. Jakkoli to může znít, že povstalci tahají za kratší konec provazu, nejsou zase tak bezbranní a výhoda není ani na jedné straně. Zápasy mnohdy vyvrcholí infarktovými situacemi, kdy doslova poslední sekundy a metry rozhodnou o tom, jestli se rebelům podaří dotlačit cenný náklad až k lodi, anebo selžou v její těsné blízkosti.

V obecné rovině si musím i po několika měsících postesknout na to, že drtivou většinu komunity tvoří sváteční hráči, kteří nejsou schopní plnit ani ty nejbanálnější úkoly.

Síla nových postav, o kterých už jsme se už detailně pobavili, ale tkví i v tom, že neslouží jen novým mapám, novému obsahu a novému módu. Využijete je pochopitelně i ve starých módech a na starých mapách. A ochuzeni nezůstanou ani ti, kteří holdují split-screenu. Nien Nunb i Greedo jsou dostupní rovněž v už existujících offline módech, které jsou taktéž o to pestřejší. I díky tomu chceme uvěřit slibům vývojářů, že v příštích měsících se budou těšit z nového obsahu také hráči, kterým schází větší pestrost v singlovém obsahu. Velmi příjemná je rovněž možnost selektivně se věnovat jen obsahu, který přineslo DLC Outer Rim. Jednu z věcí, kterou naopak rozšíření změnit ani nemohlo, jsou hráči samotní. Jakkoli třeba už zmíněný mód Extraction je navržen s dobře patrnou snahou o to, aby jej svojí nešikovností nebo nespoluprací nemohli účastníci příliš rozbít, v obecné rovině si musím i po několika měsících postesknout na to, že drtivou většinu komunity tvoří sváteční hráči, kteří nejsou schopní plnit ani ty nejbanálnější úkoly. Majorita týmu zcela ignoruje zjevné zadání a i když to ve výsledku způsobí neúspěch celého týmu, dál se klidně zbytečně honí za fragy, aniž by se obtěžovali tu něco aktivovat, tam něco bránit. Může se to zdát být nemístné vyčítat hře, potažmo expanzi, že ji lidé hrají špatně, ale tak to prostě je a celkový dojem ze hry to dokáže pořádně pošramotit, protože ve většině případů je jeden člověk závislý na druhém a jednotlivec nezmůže v masivní bitvě skoro nic, pokud ho další nepodpoří.

TAKHLE BY TO ŠLO

Nové karty i zbraně jsou fajn, ale upřímně řečeno na nich obsah rozšíření podle mě nestojí. Mnohem větší pozornost si zaslouží mapy. Jak už padlo, vypravíme se na Sullust a Tatooine. Na obou světech je k dispozici po dvou arénách. V případě pouštní planety jde o vnitřek Jabbova paláce a garáž, na Sullustu se budeme pohybovat ve dvou industriálních komplexech. Na rozdíl od hrdinů bych o většině map prohlásil, že jsou prostě “jen” v pohodě. Vyloženě jsem si oblíbil pouze zmíněný palác, protože interiérů obecně není ve hře mnoho a tento typ arény konkrétně nabízí trochu jiné povyražení než zbytek titulu. Navíc si může mapa připočíst body k dobru za to, že zobrazuje ikonické lokace známé z filmu, které je radost prozkoumávat. Zbývající trojice je prostě fajn, má světlé i stinné momenty, ale nijak nevybočuje z obvyklého průměru. To může znít trochu příkře, ale lépe je asi říci, že neexistuje mapa, které bych se vyhýbal, nebo ji hrál nerad. Mají vyrovnanou úroveň a některé potyčky v exteriérech Sullustu zejména v módu Extraction jsou vyloženě skvostné. Je znát, že tomuto režimu byla mapa ušita přímo na tělo.

Star Wars Battlefront: Outer Rim
i Zdroj: Hrej.cz

I když expanze není obrovská co do rozsahu, dalo by se o ní mluvit ještě dlouho. Pro mě osobně ale rozšíření představuje zejména příslib do budoucna. Naznačuje, že vývojáři ještě zdaleka neřekli své poslední slovo a že v Battlefrontu nejenže existuje prostor pro zlepšení, ale daří se jej i smysluplně vyplnit. Pokud by mělo mít alespoň tuto úroveň každé další DLC, majitelé season passu si nebudou určitě stěžovat. Outer Rim je koneckonců teprve prvním z minimálně čtyř zatím plánovaných placených rozšíření. V červnu na něj naváže DLC Bespin zasazené do Oblačného města, v němž řadu kultovních postav rozšíří rošťák Lando Calrissian a corellianský námezdní lovec Dengar. Na podzim pak vyjde Death Star s kultovní Hvězdou smrti a zatím nepojmenovaná čtvrtá expanze má přijít začátkem roku 2017. Autoři si očividně vzali k srdci nejčastější výtky a připomínky hráčů a výsledkem je přesvědčivý balíček, který třeba na PlayStation Storu za 409 korun nabídne za tuto cenu adekvátní zábavu. Laťka je rázem trochu výš a pokud by takto DICE pokračovali, mohou skutečně první narozeniny Battlefrontu oslavit s hlavou vztyčenou a podobnou pověstí, jakou si díky příkladné péči vydobyl Driveclub.

Star Wars Battlefront: Outer Rim
Xbox Xbox One
Windows PC
PlayStation PlayStation 4

Verdikt

Dělám to jen výjimečně, ale s přimhouřením oka tentokrát udělím podmínečně Outer Rim vyšší známku, i když jsem byl do poslední chvíle na pochybách. Musím ocenit množství novinek i to, jak DLC nakopne také původní obsah hry. O to přísnější ale budeme příště.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama