South Park: Fractured But Whole Recenze South Park: The Fractured But Whole - Switch

South Park: The Fractured But Whole - Switch

4. 5. 2018 11:40 2

Byť rozverní Pokémoni a veselý Mario naznačují něco jiného, Nintendo nechce ze svého Switche mít výhradně “rodinnou” konzoli plnou nezávadných her. Po Outlastech, Doomu a Bayonettě přidává trochu pikantního dospěláckého obsahu i nový South Park, který ostatní platformy obšťastnil už loni na podzim. Nebylo třeba se nechat nedočkavě zmrazit v lavině, měsíce uběhly jako voda a The Fractured but Whole je tady. Stálo čekání za to?

NINTENDO... NINTENDO....

Nebudu to zbytečně protahovat. Na Switchi je SP:FBW ta stejná hra, kterou Pavel recenzoval před pár měsíci. Takže zajímá-li vás její náplň, zamiřte na starší článek. Snad jen dodám, že ačkoliv s Pavlovou chválou a kritikou souhlasím, osobně bych byl v celkovém hodnocení přísnější, neboť v mnoha ohledech, ale rozhodně ne všech, The Fractured But Whole působí spíš jako rozšíření než nějaké pokračování. Stále se jedná o RPG pro lidi, co nehrají RPG, jen tentokrát s více Ubisoftím sajrajtem v podobě nepodstatných setů věcí k vysbírání a repetitivních aktivit s nedostatečnou odměnou.

Proč tedy trvalo tak dlouho, aby se na Switchi objevila?

Důležitější je se podívat, jak verze pro Switch dopadla a co nám říká o budoucnosti third-party her na této platformě. A tady ve mně začíná hlodat skeptický červíček, protože The Fractured But Whole je další v řadě her, které na Switchi vycházejí se zpožděním a tentokrát bez zjevného důvodu. Že je třeba na Wolfensteinovi II “trochu” pracovat, aby běžel na hybridní konzoli, to pochopí každý. Druhý South Park je ale 2D hra s jednoduchým obsahem, od grafiky a animací po herní systémy a prostředí. Proč tedy trvalo tak dlouho, aby se na Switchi objevila? Z konzole to zbytečně dělá platformu druhé kategorie, zatímco její prodejní čísla ukazují opak. Opožděné vydání South Parku nemá jasný důvod, ba co víc, není ničím vykoupeno. Žádné DLC zdarma ani žádné blbůstky jako třeba kostým Maria nebo šíleného králíka navíc. Prostě nic.

SHI TPO RT

Co se týče technického stavu hry, přichází verze pro Switch s několika nedostatky, které opět nedávají smysl. Ne, že by nějak zásadně znepříjemňovaly zážitek ze hry, ale opravdu nedokážu obhájit jejich přítomnost. Vezmeme-li v potaz, že The Fractured But Whole je vlastně graficky docela ošklivá a nenáročná hra rozdělená do mnoha samostatných obrazovek, proč má pak i desetivteřinové loadingy při vstupu do nové lokace či při každém souboji? Co se tak dlouho načítá? Na stejném enginu Snowdrop na Switchi běželi i vskutku pěkní králící v Mario + Rabbids a ti takovými dlouhými loadingy při průchodu hrou netrpěly. Rozumějte, těch pár vteřin při načítání není žádná tragédie, ale když už jsme na port tak dlouho čekali, je tohle opravdu ten nejlepší stav, kterého vývojáři dosáhli na Switchi?

Kromě toho jsem se při hraní setkal i s několika bugy - jeden strom byl průchozí, ačkoliv neměl být, při určitém útoku vypadl zvuk, někdy textury v pozadí přeblikly do popředí a v jednom případě, zrovna při vysílání tady na Hrej.cz, se hra zasekla v nekonečné nahrávací smyčce. S výjimkou toho posledního případu to zase není nic závažného, ale přispívá to k dojmu, že do verze pro Switch tolik péče nešlo. A přesto stojí v obchodech plnou cenu.

#TRIGGERED

Je trochu hloupé stále opakovat tu jednu mantru Nintenda Switch, ale největší devizou této verze hry opět je, že si ji můžete zahrát kdekoliv. Na hraní na cestách je SP:FBW jako dělané, nabízí možnost uložit pozici kdekoliv a samo štědře autosavuje (že by sem šly ty vteřiny na načítací obrazovce?). Ty nedokonalosti portu lze přejít a nulový obsah navíc vlastně pouze zamrzí. Vcelku je fajn, že je to ta samá hra jako na ostatních platformách, což tentokrát platí i o grafické stránce.

Snad jen South Park neukazuje budoucnost Switche jako herní konzole druhé kategorie, která i nyní, více než rok po launchi, dostává hry s dramatickým zpožděním oproti ostatním platformám. První rok to šlo omlouvat, ale teď již nastává čas, kdy je třeba, aby takovéto zásadní tituly měly i na Switchi vydání naráz se zbytkem.

South Park: Fractured But Whole

Nijak ohromný port pro Nintendo Switch přichází docela pozdě, s několika bugy a žádným obsahem navíc. Přesto však přináší v obstojné podobě tu povedenou hru, která pobaví hlavně fanoušky seriálu South Park.