SoulCalibur VI

Recenzovaná verze: PlayStation 4
19. říjen 2018 20:30 / Martin Synek / Recenze / Diskuze (9)

Související hra

4519932
digmen napsal 31. 10. 2018 v 10.53

Ocelotr2.1: Díkes za podporu :-) Jak už jsem psal, tak právě Soul série je jednou z mých nej oblíbených bojovkových sérií. Tenhle díl mi nejvíce připomíná právě původní Soul Edge. Asi je to tou atmosférou při zápasech, možná taky hraje důležitou roli hudba, která je nejlepší, ovšem souboják je fakt vybalancovaný a neuvěřitelně zábavný.

20876350
Ocelotr2.1 napsal 22. 10. 2018 v 07.48

Konečně je zpátky ! Moje nej. nej. nej. oblíbenější bojovka. Pětka byla "divně rychlá", ale tohle je podle recenzí to pravý Souledžovský. SOULS COME ON TO ME.

A skvělá recenze, Synku !:)

SpeedyRedy: Hele takovej Mortal Kombat nebo Injustice maj veškerej ten "balast" okolo, filmečky a čičičankoviny, přesto jsou podle mne prkeňáčtější a NEMAJ OBLOUČKY. Vyťukávat od něj k němu na špatně umístěném D-PADU X360 je o zlomení palce. Prostě blbě se vyťukává "doprava" jelikož palec jde přes pozice "doleva" "neutral". U PS4 je to mnohem lepší jelikož palec směřuje nahoru. A to už jsem zase někde jinde, hmm...

Animovaný cutscény jsou fajn, ale tak nějak nezájem. DOA je má, všechny jsem odmačkal. To samý v Injustice i MK. Zkrátka udělat zajímavej smysluplnej příběh pro každou z postav v cut-scénách je dřina, stojí spoustu peněz a za měsíc po nich ani pes neštěkne. Za mě ať všechny peníze radši vrazí do počítání nanosekund a frejmů jednotlivejch úderů. Na balancování toho podstatnýho.

Editováno: 22. 10. 2018 v 08.17

20874931
SpeedyRedy napsal 20. 10. 2018 v 11.26

digmen: Také mám všechny a DLC jen ve slevě. Tekken bowling jsem koupil neskutečně levně. Ono když bych dělal bojovku tak bych chtěl hlavně zaujmout. Třeba pro SoulCalibur, říkal jsem si jak by bylo skvělé, kdyby byla ve hře scéna kde by kamera ukázala současnost a velké honosné muzeum, kde jsou vitríny s legendárními bojovníky, do toho mluví průvodce k návštěvníkům a říká "tohle je legendární Ivy, bojovala v 16 století aby...." do toho by venku udeřil blesk, začala by bouřka, lidé by se zděsili a bojovníci z vitrín by ožili. Celá jedna takováto aréna by měla příběh, smysl. Bojoval bys na chodbách, kde by byly dnešní nadšení diváci, povzbuzovali by, děti by ječeli nadšením. Připadá mi, že na to jdou vývojáři bez nápadu.
SC VI jsem koupil protože mám ke hře vztah z dětství právě ze SoulBlade, tohle mi ale i přes fajn souboják nepřipadá jako AAA hra pro PS4, XONE za plnou cenu. A protože mám arcade ovladač, hru si nechám. Jen jsem nedostal co jsem očekával. A byl bych rád, kdyby se v recenzích konečně začalo řešit, že hra 10 arén 20 bojovníků, žádné filmečky je prostě bída. Když chci kreslené obrázky, koupím si komiks přeci. Mistři animací co se věnují boji by mohli do hry zahrnout animovaný cutscény doprovodného story modu, jako tomu je všude jinde. Už SC V se za to kritizoval ale ten konec, ten filmeček tam, to bylo epic.

4519932
digmen napsal 20. 10. 2018 v 10.43

SpeedyRedy: V prvé řadě musím kvitovat, že tohle intro jen tak něco netroufne! Ani dneska :-D Za druhé rozhodně souhlasím skoro se vším, co jsi ve svém komentáři obsáhl. Jenom si nemyslím, že porovnávat SCVI s RDR2 je dobrým příkladem. Chápu, že tím hlavně poukazuješ na cenu hry, která je vysoká, ale druhým dechem musím dodat, že je to - dle mého samozřejmě - jakási daň za žánr, který rozhodně už není tak populární, jako kdysi.
To máš tak, koupíš si za 3 tisíce Tekkena 7, abys dostal komplet hru včetně season passu na oznámených osm bojovníků. Místo toho dostaneš dva bojovníky a bowling. No a těch zbývajících 6 postav? No uděláme přece season pass 2 a z pitomečků vymlátíme dalších 8 stovek... To samé Street Fighter, stejně tak Killer Instinct nebo Dead or Alive 5. No a u Soul Caliburu jakbysmet. Ale to je úděl, platíš tu nesmyslné prachy za žánr, který už je na pokraji vymření. A já je musím mít všechny :-D

20867909
Kromik3 napsal 20. 10. 2018 v 10.12

SpeedyRedy: Ano placené DLC kde máte akorát jednu postavičku navíc není fér přístup ale to není problém pouze bojovek. Je tu i u spousty jiných her kde jsou mikrotransakce atd atd..prostě hry jsou i byznys. A právě tekken a soulcalibur se bude vždy prodávat protože to je firma co už 20let dělá bojovky a má soubojový systém který horko těžko jiné bojovky budou dohánět. Ano grafika muže být lepší. I příběh jde udělat viz, Injustice 2 ale bojovky nejsou v dnešní době prim je to jak psal digmen okrajový žánr který paří hlavně lidé kterým jde o multiplayer s vyladěným systémem a to má jak tekken tak soulcalibur maximalně vyladěnej.

Editováno: 20. 10. 2018 v 10.23

20874931
SpeedyRedy napsal 20. 10. 2018 v 09.53

digmen: Další díl nebude a není se čemu divit. V kdysi legendárních bojovkách se jde poslední dobou špatným směrem. Proč? Hlavní soupiska bojovníků vyškrtává legendy, který má každý rád, nemusím jmenovat ale přesto například uvedu třeba Anna, Lei, Zafina v Tekkenovi 7, v Soulcalibur V například Taki nebo SF V Blanka, Sagat. Do hry nacpou nové nezajímavé a ty které každý chce pak dodají formou předražných DLC. Co to jako má být, když jeden skin je za 100 kč, jedna aréna za dalších 100 kč (SFV). Kdysi se tyhle věci ve hře nahrávali, teď nahráváš tak maximálně trofeje a zážitek hry není ničím zpestřen a hráč není ničím motivován. Pokud mám vypíchnout povedené bojovky, které se i dobře prodávají tak je to určitě Injustice 2 nebo MK XL, dále DOA 5. Hry zahrnují spoustu herních režimů, zahrnují odemykání oblečků atp. Když chtějí aby se hra prodávala, měli by do ní dodat to co si žádá publikum. V případě Tekkena i SFV neuspěli, tak proč se proboha nepoučí. To si jako myslí, když udělají jinou legendární značku na stejno, že se vše změní? A že je zde povedený souboják? Aby nebyl, však je to značka, která tu je 20 let. Pro mě je jediná bojovka na kterou se teším a kterou vím, že mě nezklame DOA 6, ta hra má neuveřitelnou grafiku (na poměry dnešních bojovek), parádní animace, bude mít jistě po vzoru předešlého dílu hodně režimů. Třeba takový TAG režim, Tekken na to potřebuje speciální hru, DOA to zahrnuje normálně v základní nabídce. Je vidět, že stará škola namísto prodejních experimentů se vyplácí. Ano v DOA se prodávají stovky skinů ale v základu jich hra zahrnuje tolik, že mi to ani nevadí.
Ještě jeden dovětek, ať dají tu hru za 799 kč při vydání a bude všem jasné, že to není velká hra. Fakt nechápu co ty bojovky očekávají, 10 arén 20 bojovníků VS Red Dead Redemption 2. Proč ho uvádím? Protože jsem si místo něj vybral Soulcalibur VI a nedostal ani intro jako bylo toto a to je staré 20 let
Tohle je fakt minulost zlaté éry her. Éry, kde vývojáři dělali nemožné aby jejich hra zaujala.

Editováno: 20. 10. 2018 v 10.02

4519932
digmen napsal 20. 10. 2018 v 08.35

SpeedyRedy: Ahoj. V podstatě máš pravdu. Pátý díl na PS3 vypadal velice hezky, jenže to byl pro mě poprvé díl, kdy mi nevyhovovalo tempo hry a celý souboják se choval malinko nestandartně. Ono to jde dost těžko popsat, ale něco bylo jinak. Tahle šestka má bezvadně fungující souboják a těch dvaadvacet postav taky stačí. Při troše fantazie si můžeš dalších osm přidělat v Creation. Nicméně jak říkáš, grafika by zasloužila přeleštit, ale stále doufám v nějaký opravující patch. Do Tekkena 7 po čase taky přišel. Bojovky jsou okrajový žánr a na plnou pusu říkám, že dalšího Soul Caliburu už se nedočkáme, tak byste neměli tenhle díl minout...

20874931
SpeedyRedy napsal 20. 10. 2018 v 00.19

Jsem zvědav jak hru přijmou hráči a jaké budou prodejní čísla. Za mě ve světě AAA her typu Assassin's, Spiderman, Red Dead 2 nemá tato hra za stejnou pořizovací cenu co nabídnout. Animace formou opakujících se nezajímavých obrázků jako způsob vyprávění chronologického příběhu, desítka prázdných a rozostřených arén nebo dvacítka bojovníků. No nevím, čekal jsem fakt více. Čekal jsem přinejmenším něco jako Dead or Alive Dimensions na 3DS, nebo chronoligický Mortal Kombat z roku 2011. Fakt slabota, však je to hra omezená na boj v aréně, navíc pochází hra z dílny studia, které má za sebou několik dílů. Hratelnost sice fajn ale ten vizuál za tu cenu. Pětka na minulé generaci byla epičtější a líbivější. Ten Unreal Engine 4 mám pocit bojovkovým hrám moc nesluší.

Editováno: 20. 10. 2018 v 00.20

Soulcalibur VI

• Výrobce: Bandai Namco Games