Sniper: Skrytý Bojovník 2 Recenze Sniper: Ghost Warrior 2

Sniper: Ghost Warrior 2

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

25. 3. 2013 23:00

První díl Sniper: Ghost Warrior nebyl hrou vysloveně špatnou, byť zrovna od nás si odnesl hodnocení takřka katastrofální. Ale i přesto si dokázal najít značné publikum fanoušků. A každý vydavatelský uličník přeci ví, že když je něco úspěšné komerčně, pokračování musí zákonitě přijít.

Větší, lepší, bombastičtější

Bulvární podnadpis můžete s klidným srdcem ignorovat a pomalu sundejte i ten prst ze spouště. Náplň druhého dílu sleduje skrze optiku díl první až hanba. Z bodu A do bodu B, cestou vyčistit pár lokací, sem tam někoho stealthově vykuchat zezadu řádně zubatou dýkou, vyslechnout si tvrďácké hlášky všech okolo a přitom všem nesmíte zapomínat ani na sílu větru. A takto to chodí pořád dokola.

Všechny tyto zábavné skopičiny budete vyvádět v CryEnginu třetí generace, ale na orgie viděné v titulech jiných zapomeňte rovnou – grafika hry je osekaná budgetovým rozpočtem hry na rozumné minimum, byť je pravda, že rozumné minimum v případě takovéhoto enginu strčí do kapsy opravdu ledacos. Některé lokace tak umí působit nudně a genericky, ale třeba takové mise na venkově v Sarajevu jsou přinejmenším docela žrádlo a tamní familiérní šaliny musí chytnout za srdce každého našince.

A v tom všem ořezaném pozlátku budete prohánět nepřítele vpravdě zcela geniálně dementní a s muškou na samopal až nepřiměřeně perfektní. Už při prvním díle jsme si stěžovali na fakt, že prozradit se je až pekelně snadné. Stačí se jednou netrefit a nepřátelé už o vás ví. Půl míle daleko, v sedu ležérním, v křoví skryt – nezáleží na ničem, tyhle makovice o vás prostě ví a vyhmátnou vás snad i podle čuchu. A nejenom to, začnou okamžitě pálit s neúměrnou přesností. Zde ovšem na druhé straně potěší fakt, že se autoři nevydali cestou mainstreamových stříleček a zdraví doplňujeme pěkně postaru, lékárnami a ještě k tomu manuálně.

Vstříc světlým zítřkům

I kritikou je však třeba šetřit a Ghost Warrior 2 není vysloveně hanebnou hrou  je to jen druhý díl budgetové střílečky, a přesně tak je i třeba k němu přistupovat. Sem tam ke hráči zavane v jinak hloupých dialozích umně skrytý závan humoru a někdy se dokonce podivíte nad hezkou vykonstruovaností ostřelovačovy akce v čele s vytipováváním vhodných cílů. Ale především je zde reálné riziko, že se přistihnete při tom, že vás ta hra vlastně baví. A zážitek to přitom v diktátě moderní doby není z nejdelších, umí však sympaticky odsýpat, hraje a ovládá se překvapivě dobře a k tomu všemu umí moc hezky střídat prostředí tak, aby hráče nestačilo omrzet.

K dobru hry také musíme přičíst podporu jazyka nám mateřského – byť ta není stoprocentní a sem tam škobrtne, ale svému účelu dozajista poslouží kvalitně. Rovněž příjemně záživně působí mise, kde s dostatečným odstupem od bojiště budete krýt postup vlastních jednotek a zajišťovat jim tak hladký průchod jinak nepřáteli napěchovanými lokacemi. Bohužel, takových úkolů není mnoho.

Ráj kempařův

Omrzí-li však jedince věčná honba za skalpy tupých nepřátel, máme k ruce i hru síťovou. Ta splňuje nejnáročnější požadavky každého sociálně laděného ostřelovače, a tak se nelze těšit na nic jiného, než na týmové vysedávání v křoví, vykukování zpoza rohu, věčné plížení a celkově vlastně o trvalý pobyt pod stanem v přírodě. Velká škoda, že o nic jiného nejde, módů je horký nedostatek a že map je pro změnu jako šafránu.

O síťové hratelnosti takovéhoto dílka by se zřejmě dalo úspěšně pochybovat, ale bude to samozřejmě až čas a celková statistika, jež ukáží opravdový úspěch a oblibu hry u hráčské obce. My však říkáme, že nadšení se rozhodně nekonalo. V tuto chvíli rovněž docela zamrzí na dnešní poměry mizerná implementace služeb Steamu.

Inu, za těch třicet éček se vpravdě jedná o podivnou investici, ale proti gustu hráčovu nezmůže ani sebekritičtější recenzent zhola nic. Je-li vám plížení a mrzká UI po chuti, nebo pokud prostě jen baštíte plnými hlty střelecký zážitek zpoza křoví a rovnou míli daleko od nepřítelovy křehké lebky, tak je Sniper: Ghost Warrior 2 zřejmě pro vás. Ostatně, už teď nám pár nesympaticky ostřílených Čechů v síťové části hry nepěkně zatopilo pod kotlem. Víme o vás a vaše jména jsme si vyryli do pažby!

Sniper: Skrytý Bojovník 2

Druhý Sniper je vlastně jen sympatickým rozšířením dílu prvního, herní mechanismy sice jsou dotaženější, ale celkově se i tak jedná o zážitek opakující stále stejné chyby. A vysloveně škoda je té zatracené umělé inteligence!