Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - U-Boat Missions

Recenzovaná verze: PC
24. květen 2008 00:00 / Aleš Smutný / Recenze / Diskuze (7)

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20789110
Horrido napsal 26. 5. 2008 v 18.36

Tak naposledy, opravdu nevim co je na tomhle k nepochopeni. Tohle je v recenzi: „hrdinní“ ponorkáři Třetí říše konali velké činy (všimli jste si, jak silně některé hry relativizují a vytváří hrdiny i z těch, kteří bojovali za zrůdný režim?).
Stale jsem se pres divne reci o spatnych a dobrych stranach, hlupacich a kdo za co bojoval nedozvedel jak ponorkovy simulator relativizuje a vytvari z nekoho hrdiny. Obzvlaste kdyz hrdinou je samotny hrac a podle posahane logiky vyseuvedeneho citatu tak bojuje za zrudny rezim. K cemuz mu dopomaha UBIsoft.

A nebo si hrac hraje na namorniho dustojnika a veli valecne lodi, uz jen proto ze kampan za nemeckeho ponorkare je z hlediska hry a hrani si vubec nejvhodnejsi? Ne! On je hlupak, ktery sice zvladne ovladat ponorkovy simulator, ale jinak mu unikaji souvislosti druhe svetove valky, vytvari hrdiny a ve volnych chvilich dokonce snad i relativizuje.
Tahle ta relativizace urcite vedla k tomu, ze napr. zrudny hrdina Kretschmer to dotahl na admirala a velitele stabu NATO.

Nahlásit nevhodný obsah

1329923
Ulrik_ napsal 26. 5. 2008 v 20.12

Nedozvěděl? Pochopte - toto není nic nového, za Němce jsme létali již v AOE. Jenže notorický nedostatek reflexe celé situace ve hrách spěje k tomu, že jednoho dne někdo napíše "Za co ktery vojak bojoval nijak nesnizuje to jak bojoval". Snižuje. Nebudu ctít jako velké vojáky a odvážné bijce ty, kteří zabíjí pro režimy jako Třetí říše. Atraktivita tématu ve hrách je nepochybná a samozřejmě by nemělo být nějaké cenzurování.
To, co jsem VELMI letmo nakousl je fakt, že tento trend pak vytváří jedince podobné vám, kterým je jedno, za co kdo bojoval, hlavně když to byl borec.
Radši budu mít ubohého platfusáka, který si v zákopech skoro nadělal do gatí, ale nakonec do Berlína s notnou dávskou štěstí došel, než chlapíka, kterého všichni plácají po zádech za to, jak hezky masakruje fuhrerovy nepřátele. Proč?
Protože pak se jednoho dne dozvím, že už je to šedesát let a je jedno zač kdo bojoval, hlavní je jak...

Nahlásit nevhodný obsah

20789110
Horrido napsal 25. 5. 2008 v 15.29

Ta predevsim ti co chteji zazit dej filmu Das Boot si poridi SH3 + GWX 2.1 a ne tenhle paskvil jehoz uroven odpovida urovni teto smutne (nomen omen) recenze.

1. Cestina je krasny jazyk, ale tichy lovec nemusi byt nutne mlcenlivy ze ano?
2. Za co ktery vojak bojoval nijak nesnizuje to jak bojoval. Prosil bych priste mene naivni ideologie, jednak mame vice jak 60 let po valce a obzvlaste je vhodne se tomu vyhybat ve vecech o kterych autor zrejme mnoho nevi.
3. Pusobeni nemeckych ponorek na dalnem vychode opravdu odpovidalo "nechutnemu solovani" uz vzhledem k poctum ponorek a zpusobu tamniho nasazeni. Privolani letadel ci navadeni hladinovych lodi by tak mohlo byt prekvapive realistictejsi nez tvoreni smecek (ne ze by k tomu dochazelo).
4. Ponorkove simulatory jsou pro "vyvolene," nemaji se jak vyclenovat. Vyclenily se definitivne pred mnoha lety.
5. Pevne verim tomu ze preklad slova U-boat je zert.

Nevim jak Hrej vybira recenzenty, ale rad bych pro priste popral sobe a ostatnim sim-pozitivnim lepsi vyber. Nejlepe nekoho "vyvoleneho."

Editováno: 25. 05. 2008 v 15.31

Nahlásit nevhodný obsah

1329923
Ulrik_ napsal 26. 5. 2008 v 09.29

1) ...ale neznělo by to tak hezky:) Ale ano, byl to žert, podobně jako ad 5)
2) Obávám se, že událostem válečným jsem věnoval let dostatek na to, abych mohl jakkoliv vyvozovat to, co jsem výše napsal. Není totiž důležité jak který voják bojoval, ale za co bojoval. A pokud si někdo myslí opak, je to dosti smutné... Dokonce prohlásím, že ten, kdo úmyslně opomene ideologii, za níž někdo zabíjí, je hlupák.
3) Ačkoliv to považuji za dikutabilní - ano, ale, že "nepotkáte" jedinou spřátelenou ponorku je poněkud zarážející.
4) Pořád je to jen hra. Pořád ji může hrát kdokoliv, kdo k ní přijde. Umělé elitářství je zavrženíhodné. A neinteligentní.
5) Pevně jsem věřil tomu, že to každý, zvláště s onou poznámkou v závorce pochopil, marná víra, ale smajlíka stejně příště nepřidám.

Přeji pěkný den:)

Nahlásit nevhodný obsah

20789110
Horrido napsal 26. 5. 2008 v 13.14

1. Uzasny smysl pro humor, hahaha.
2. Ne, po letech uz u vojaka zalezi jen na tom jak bojoval ne za co. Jen tak pro zajimavost - za jakou ideologii schovame bezne strileni trosecniku americkymi ponorkari? Ti "spatni" se tehoz dopustili v jednom jedinem pripade. Co takhle utok na ponorku zachranujici trosecniky? To je v ramci ideologie omluvitelne co?
3. Zarazejici to je v SH3, kde vubec nejsou AI ponorky, tudiz uplne absentuji smecky. Na dalnem vychode to vzal cert.
4. Je to simulator ponorky. Muze si ho zahrat kdokoliv kdo k nemu prijde. Jen musi zvladnout vetsi naroky na ovladani. Na tom neni nic elitarskeho, tak to proste je a gamepadem to nikdy nepujde. To by pak nebyl simulator.

Nahlásit nevhodný obsah

1329923
Ulrik_ napsal 26. 5. 2008 v 13.26

1. Vida, funguje to:)
2. Velmi primitivní. Já nemluvím o tom "jak" kdo bojoval, ale za "co". A pokud vy nevidíte Třetí říši a lidi, kteří pro ni zabíjeli jako tu špatnou stranu, tak pámbu s našimi dětmi...a zjevně i vámi. Jenže tohle je právě ten produkt často nevědomé herní a literárně autobiografické idolatrizace německého vojáka v Druhé světové válce. Relativismus je věc hezká, jenže třeba Křišťálová noc byla jen jedna a vojáci, kteří bojovali za režim, který za ní stál také. A je to důležité připomínat právě proto, že už je to 60 let a spousta lidí zjevně ráda zapomíná.
3. Chyba v SH3 (a že tam smečky sakra chybí) neomlouvá podobnou v novější hře.
4. Cituji "Ponorkove simulatory jsou pro "vyvolene,"´ - to prohlášení elitářské je.
A stejně tak je mojí povinností upozornit na to případné zájemce o hraní té hry. Je sice hezké, že si nějaká imaginární skupina rádobyuzurpuje svou výjimečnost tím, že "pro nás profíky je to přece normální", jenže když k té hře přijde někdo, kdo v životě SH nehrál, tak nějak cítítm tu potřebu mu sdělit, že to nemusí být zrovna nejjednodušší pronikání do hry. Skoro bych až řekl, že neuvést to by byla velká chyba.

Editováno: 26. 05. 2008 v 13.39

Nahlásit nevhodný obsah

Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific - U-Boat Missions

  • Výrobce: Ubisoft Romania
  • Vydavatel: Ubisoft
  • Žánr: Námořní simulátor
  • Platformy: PC