Sid Meier's Civilization VI

Recenzovaná verze: PC
31. říjen 2016 13:55 / Tomáš Krajča / Recenze / Diskuze (14)

Související hra

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20919165
Jonash napsal 26. 7. 2017 v 13.32

Já jí nakonec odehrál jen 10 hodin, a to jsem velkej fanoušek Civky. Dvojky jsem se nahrál stovky hodin, čtyřky rozhodně mnoho desítek - a bavily podstatně víc. Asi tím, že byla (IV, II se tahá úplně rychle a zábavně) o něco jednodušší a méně komplexní (žádné městské státy, žádné otravné čtvrtě) , což ale nevadilo, ba naopak. Grafiku jsem taky čekal lepší, nějak nemám důvod se k ní vrátit - to už spíš chvíli zahraju nostalgicky dvojku.

Nahlásit nevhodný obsah

20869689
Meerec napsal 2. 11. 2016 v 11.00

IamShyNotScared: Mám dojem, že cena roste v čase. Ne zrovna úměrně, ale i později to není úplně zadarmo ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20869592
tomas.hluchnik napsal 1. 11. 2016 v 21.57

IamShyNotScared: Tak na první polovinu obtížností to je úplně bez postihu a potom..no neshodneme se na tom, zda se jedná o výrazné postihy. Vzhledem k tomu, že není problém od určité fáze vydělávat třeba 400 za kolo, tak je to celkem pakatel

Nahlásit nevhodný obsah

20870291
Darlington napsal 1. 11. 2016 v 21.56

Je absolutně jedno, že jsme si na recenzi museli počkat, toto je meisterstück! Bůh žehnej Tomusovi!

Nahlásit nevhodný obsah

20869689
Meerec napsal 1. 11. 2016 v 18.07

Bůh žehnej Tomusovi.

Nahlásit nevhodný obsah

20898207
IamShyNotScared napsal 1. 11. 2016 v 16.21

tomas.hluchnik: Pokud se nepletu, tak přehazovat kartičky mimo okamžik, kdy dojde k novému vyzkoumání "civiku", resp. obdržení nové administrativní politiky (či jak to nazvat), lze jen za poplatek. A nemalý. V pozdější fázi hry už asi není problém zaplatit 100 zlata za editaci "setu", ale z počátku to věru zabolí. Třeba to nějak ještě poladí.

Editováno: 1. 11. 2016 v 16.22

Nahlásit nevhodný obsah

20898207
IamShyNotScared napsal 1. 11. 2016 v 16.16

TomKQT: Výborně. Děkuji. Perfektní doplnění již tak skvělé recenze.

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 31. 10. 2016 v 23.40

Moc jsem se na tu hru těšil a vývoj sleduju pečlivě od prvního oznámení. Ale s koupí ještě počkám a budu ještě chvíli hrát pátý díl. Počkám si určitě na aspoň jeden patch a možná i na nějakou malou slevovou akci.
Bugy zřejmě nejsou zásadní, ale podle fóra na civfanatics by hra potřebovala trochu vybalancovat některé mechaniky. Četl jsem o různých problémech typu že nemá moc cenu investovat do vědy, ale spíše do produkce. Protože jinak budete mít spoustu vynalezených budov a jednotek a nebudete je stíhat vyrábět. Jednotka pak prý klidně zastará (je nahrazena jinou) dříve, než vůbec stihnete aspoň jednu vyrobit :) Dále že některé districty jsou docela zbytečné; že v tomto díle má až moc velký vliv počáteční umístění města (což je věc náhodná) atd.

Nejsem si ani moc jistý správností rozhodnutí, že počet produkčních jednotek potřebných na postavení districtu závisí na množství dokončených vynálezů a civics. Trestání hráče za to, co se od něj v Civ hrách vždy očekávalo?
A u těch eureka "questů" se obávám (protože se znám) že se budu až moc snažit jít tou optimální cestou - což může vést k malé variabilitě ve volbě dalších výzkumů a určitému pocitu svázanosti.

A drobné nelogičnosti (exploity) typu že builder se dá prodat za polovinu nákupní ceny, i když už má jen 1 charge ze 3. Takže pokud prodáte dva v okamžiku kdy mají oba jen 1 charge, můžete za získané peníze koupit jednoho nového se 3 charges... ;)

Hra je to ale naprsoto super a v dnešní době docela nevídaná - protože už v den vydání má opravdu hodně obsahu (jak píše Tomáš v recenzi - téměř stejně funkcí jako CivV na konci života). A už se moc těším, až si ji zahraju. Ale počkám si na odladění.

Editováno: 31. 10. 2016 v 23.43

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 31. 10. 2016 v 21.06

mirawii: Ale to přece není vývoj vzad. Grafika není technicky horší, ta hra prostě má jiný grafický styl.

Nahlásit nevhodný obsah

20859342
Mirawii napsal 31. 10. 2016 v 19.38

Jirry: Já vím, 5ka byla náročná ale vypadala perfektně. Pochopil bych vývoj vpřed a ne vývoj vzad. Vždyť prodeje civky byly snad vždy nadprůměrné. Nebyl důvod k takovému downgradu.
Nemyslím si, že věrní fanoušci civky tohle překousnou. Trochu mi to připomíná Teltalle, jako kdyby si dělali půdu na mobilní platformy.

A to jsem zatím hrál všechny díly... jedničku si vždy po pár letech zahraji a ke trojce mám jen ty nejlepší vzpomínky.

Nahlásit nevhodný obsah

20848070
Jirry napsal 31. 10. 2016 v 17.26

mirawii: Pětka byla ve své době hodně náročná na hardware. Nový díl sice nemá špičkovou grafiku ale aspoň si to lidi můžou zahrát i s průměrnym nebo lehce podprůměrnym strojem. Vono se to při startu hry nezdá ale v pozdní fázi hry na velkých mapách člověk viděl že už to nejelo moc hladce.(pětka)

Nahlásit nevhodný obsah

20859342
Mirawii napsal 31. 10. 2016 v 15.33

Mě se vizuální styl 6ky vůbec nelíbí...taky to beru jako krok zpět. Nechápu, proč raději nevytvoří daleko realističtější a moderenější styl. Tohle se mi zdá jako hrozné omalovánky v podání Disney.

Nahlásit nevhodný obsah

20898974
ekatake napsal 31. 10. 2016 v 15.22

doteraz najlepsia Civka. Oproti 5ke ktora bola dost zjednodusena je tam ovela viac moznosti a hlavne ma to netlaci cestou bojovania ako v Civ. 5 a mozem ist cestou diplomacie

Nahlásit nevhodný obsah

20869592
tomas.hluchnik napsal 31. 10. 2016 v 15.18

Dva aspekty, ktere Tomus chválí, bych naopak zkritizoval. Jednak jsou to kartičky, kterými si určujete svou vládní politiku. Je je totiž možné kdykoliv zmenit v průběhu hry. Takze pokud zrovna vyrábíte buildera, vyberete si kartičku ktera jeho produkci o 30% urychlí. Je libo následně nejakou tu loď? Vyberete kartičku ktera produkci lodi o 100% urychlí. Dá se takhle docela jednoduše "cheatovat" prakticky bez postihu a hodně si tím muze clovek pomoci.

Druhým aspektem jsou heureky, jak je Tomus nazval. Uvedu to na příkladu. Chcete se zaměřit na lodě a následující technologii, ktera s tím souvisi, se bude vyvíjet např 14 tahů. Nemáte u ni aktivovánou heureku (abyste meli, museli byste postavit dejme to u 3 lodě), jinak by to bylo o 50% rychlejší. Vy mate tedy dvě možnosti. Bud se pustíte do teto technologie a budete ji mit za 14 tahu. Nebo se pustíte do jiné, kde mate heureku aktivovánou, přestože tuto technologii ted třeba nechcete. Její vývoj bude trvat třeba 5 kol, dáte další technologii, jejiž vývoj bude trvat 6 kol a mezitím si postavíte ty 3 lodě a tím padem se můžete pustit do vámi preferované technologie a za 7 kol ji máte (v praxi i za min protože si mezitím stihnete i vylepšit science). Budete tedy mit 3 technologie za nějakých +-16 tahů, zatímco bez využití heureky byste meli jednu za 14. Tento system podkopává jakékoliv taktizování na poli vědy a výzkumu, protože pokud jste chytří, budete ignorovat co daná technologie přináší, ale budete vývoj určovat podle toho, zda máte u té technologie aktivovánou heureku nebo ne.

Taky bych sice dal 5/5, ale nebi všechno zlato co se třpytí a některé novinky podkopavaji herní mechanismy. Ale zábava to je!

Nahlásit nevhodný obsah

Sid Meier's Civilization VI

  • Výrobce: Firaxis Games
  • Vydavatel: 2K Games
  • Žánr: Tahová strategie
  • Datum vydání: 21. 10. 2016
  • Platformy: PC, Mac, Linux, iOS, Switch