Sequence Recenze Sequence

Sequence

Tomáš Nadrchal

Tomáš Nadrchal

17. 2. 2012 23:40
Reklama

Probuzení v tajuplném domě s hlasem mluvícím z intercomu může znamenat několik věcí. Můžete stále spát, přičemž se vám ve snu zdá, že jste se právě probudili. Mohli jste to večer trochu přehnat s popíjením alkoholických nápojů a lehce společensky unaveni si ne úplně pamatujete závěr noci, takže jste rádi, že vás alespoň někdo někde uložil. Co když si ale přesně pamatujete, kdy jste šli do postele, byli jste zcela střízliví a zároveň víte, že se vám probuzení nezdá? V tu chvíli začne nejeden čuchat problém… Přesně takto začíná příběhová linie nezávislého rytmického hudebního RPG Sequence – hráč se dostane do jakési tajemné budovy, aby se z ní ale dostal ven, musí podstoupit řadu soubojů s příšerami všeho druhu, které mu nic nedají zadarmo.

Rytmické hudební RPG? Cože??!

Ony souboje jsou tím nejzajímavějším, co Sequence nabízí. Příběh vezmi čert – když si odmyslíme poměrně vtipné rozhovory se slečnou v intercomu, dostaneme spletitou hromadu klišé, jež po několika desítkách minut přestane každý soudný jedinec vnímat. To, čím se snaží Sequence prorazit, je bezesporu zpracování soubojů s protivníky. Jedná se opravdu o hudební titul založený na mačkání kláves v určitém rytmu a pořadí. Hlavní hrdina má v souboji k dispozici trojici herních plánů, na kterých nezávisle na sobě postupují podle hudby směrové šipky. Modré pole skrývá možnost doplnění si many potřebné pro kouzla, k jejich aplikaci a útokům na protivníka zase poslouží pole zelené barvy. A pak zde máme červené, velmi důležité, neboť na něm se hráč brání útokům protivníků – každá šipka, jež projde nepovšimnuta až na dolní okraj, způsobí ztrátu zdraví. Jelikož aktivní je vždy pouze jedno pole, stává se v pozdějších úrovních ze Sequence vysoce náročná záležitost vyžadující vysoce komplexní multitaskingový přístup. Nejen, že se musíte naladit na správný rytmus a mačkat šipky v daném pořadí, musíte současně sledovat, co se děje na ostatních herních plánech. K tomu je nutné si připočítat ještě určitou dávku strategie, kdy se za každým kouzlem skrývá jiné výhody, zároveň se však poměrně dlouho dobíjí, což vyžaduje hlubší taktizování. Nerad bych byl sexistický, nicméně z hlediska schopnosti dělat více věcí najednou mi Sequence přijde jakožto titul určený zejména pro ženy :-).

A kde je to RPG?

Nutno říct, že mechanismy napojené na hudbu fungují naprosto bezchybně, a pokud by se vám stalo, že by pohyb šipek neladil o pár milisekund s hudbou na pozadí, není problém nalézt v nastavení potřebnou položku a odezvu odladit. Nicméně doba strávená v soubojích rozhodně nezabere většinu herního času, dost možná mnohem více stráví hráč v mezihrách s inventářem. V nich lze nastavovat, která kouzla budou využita v další bitvě, případně také kombinovat získané předměty a převtělovat je do použitelné podoby. Za to je však nutné obětovat něco ze získaných zkušeností, přičemž čím více zkušeností jste ochotni použít, tím větší je šance, že se zkombinování předmětů podaří. Ano, čtete dobře, v Sequence není vždy jisté, že hrdina dokáže předměty správně použít! A věřte, že je vážně k vzteku, když se v soubojích nadřete na získání potřebných surovin, aby pak z 90% šance na úspěch vylezlo fiasko – ztracené zkušenosti i předměty. Toto spolu s faktem, že se jedná o naprosto lineárně pojatou záležitost, v níž je cesta kupředu předem nalinkovaná a hráč z ní prakticky nemůže odbočit, přesouvá Sequence z potenciální skvělé hry do oblasti průměru.

Nedostatečný je i počet skladeb, který bychom od hudebně pojatých her čekali mnohem vyšší, s častým opakováním však, jakkoli jsou skladby kvalitní, nutně přichází stereotyp. V každém patře budovy, nebo spíše věže, je nutné získat pro další postup klíč, k čemuž je nutné porazit všechna monstra, která se v patře nachází. Problém je, že není jisté, že po výhře nad příšerou onu kýženou část dostanete, a tak bojujete znovu a znovu, což působí jednak na zmiňovaný stereotyp, jednak působí jakožto velmi umělé natahování herní doby. Nečekejte ani žádné sidequesty, je nutné si vystačit se základním lineárním postupem za záchranou sebe sama. Nerad bych zakončil článek na negativní vlně, přeci jen Sequence přináší celou řadu zajímavých nápadů, na nichž se dá do budoucna stavět. Multitasking při soubojích přináší dostatečně velkou výzvu, takže i na nižší úrovně se u nich hráč nejednou zapotí. Rozložení ovládacích prvků bych si sice dovedl představit jinak, člověk si ale zvykne na všechno, navíc za krásnou cenu 4 Euro. Sequence tak představuje velice interesantní kus uhlíku, který by se při troše dobré vůle dal přetransformovat na diamant. Hodnotíme velmi solidně a těšíme se na odladěné pokračování, bude-li.

Sequence
Windows PC

Verdikt

Velice zajímavý mix hudební hry a RPG, který si zcela určitě najde celou řadu příznivců. V našich očích však nedokázal plně naplnit svůj potenciál.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama