Sekiro: Shadows Die Twice

Recenzovaná verze: PlayStation 4
2. duben 2019 18:28 / Pavel Makal / Recenze / Diskuze (29)

Související hra

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr2.1 napsal 8. 4. 2019 v 12.49

Masarkavtrenyrkach: U Dooma, zabíraj animace nejsou in-engine. Neni jich moc, ale FULL-HD s vysokym Bitrate (kb/frame) naboptnává velikost současných instalací. A taky textury.

Což chápu lineární koridorovka s důrazem na co nejdetalnější bezprostřední okolí (čím víc First person shooter tím lepší musí být textury aby to vypadalo dobře, 3rd person hry mají kameru více vzdálenou, není nutno vidět každej kamínek na pěšině).

A rozmohl se takový nešvar, že hry na konzolích obsahujou velmi často všechny verze textur z PC, i když je hráči nemohou volit. Je jednodušší překompilovat celou PC verzi i s odkazy na mateřský adresář a vyřadit pouze volbu rozlišení textur, než stavět celou adresářovou strukturu hry a dělat znova kód celé hry. Proto ty 40GB day one patche.

Nahlásit nevhodný obsah

20865500
Silverstamp napsal 6. 4. 2019 v 11.49

Mitsurugi: Je to tak, pouze bodnutí lze vykrýt deflectem, sweep attack se musí přeskočit. Pokud ale blokuješ, dostaneš jen část dmg, a mám pocit že při deflectu je tento dmg menší

Editováno: 6. 04. 2019 v 11.49

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 3. 4. 2019 v 21.01

Zerosekai: Nemůže, schválně jsem si stáhnul tabulku do Cheat Enginu, kde se dá zapnout automatické perfektní krytí, což znamená, že stačí držet L1/LB a člověk perfektně vykryje vše co jde, a červené seky opravdu nejdou. Aspoň teda u nepřátel, kde jsem to zkoušel. Bodnutí to třeba krylo pokaždé.

Editováno: 3. 04. 2019 v 21.01

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 3. 4. 2019 v 19.07

Mitsurugi: já myslím že i sek se může vykrejt, jediný čemu se fakt musí uhnout je chytnutí, ale okno u červenýho bodu a seku je titěrný, já sem se o to nikdy nepokusil aktivně, spíš sem místo uskoku zmáčkl blok a nějakou astronomickou náhodou se mi to povedlo vykrejt, jinak ale sto pro pravda na červenej bod mikiri counter, vypadá cool, je snadnej na provedení, dost i člověk odpustí, stačí jen dodgenout do obecnýho směru odkud to jde a bum je to a navíc je to zdarma utok na posture protivníka. Můžu se ale mejlit s těma sekama, možná to je fakt jen u bodnutí, na druhou stranu když se může vykrejt červenej bod, tak proč ne sek.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 3. 4. 2019 v 17.57

Zerosekai: Myslím, že z červených útoků, jde normální blokem vykrýt akorát bodnutí, sek se musí přeskočit a chytu se musí uhnout. Samozřejmě na bodnutí je mnohem lepší Mikiri Counter, než se to snažit krýt normálně.

Jinak většiny bossů se člověk nesmí bát a má se jim držet u těla, být agresivní, ale zároveň neútočit bezhlavě. Spousta z nich je pak mnohem lehčích.

Editováno: 3. 04. 2019 v 17.59

Nahlásit nevhodný obsah

20919665
Zerosekai napsal 3. 4. 2019 v 17.46

Sekiro je první souls like hra, ke které mám aktivně chut se vrátit, zkusil sem snad všechny takový hry, snad kromě bloodbornu a vždy sem prostě ztratil zájem, ne že bych se dostal k bossovi kterýho nemůžu porazit, prostě sem jen ztratil zájem, v žádné souls like hře nemám víc jak 5h řekl bych. Ikdyž ale nejsem žádnej veterán, asi jako dost lidí mi dělá problém vyměnit uskok za blok, v Sekiru fakt pokud to nezáří červeně může se to bloknout a dokonce i ty co září červeně mají to mini okno kdy se daj bloknout. Věc ale která mi dělá největší problém nemá se souls hrama nic společnýho a to je že chci bojovat aby to vypadalo hustě a cool, jako bych hrál nějakou akční adventuru, jo chci blok blok sek a finisher, ovšem to většinou skončí tím že místo seku dostanu nějakej ten červenej utok a sem mrtvej, takže místo cool komba pak pomalu jak se patří piplám bosánky a minibosánky sek uskok počkat případně použít nějakou range zbran sek a opakovat, nevypadá to moc cool, ale práci to udělá.

Nahlásit nevhodný obsah

20846931
Lynch napsal 3. 4. 2019 v 16.55

Líbí se mi o hodně jiný styl přístupu v soubojích než u původních souls. Líbí se mi, že je to celkově něco jiného, ale zároveň je to příjemně povědomé. Atmosféra je skvělá, bossové zatím taky. Jen ta hudba mi přijde slabší v porovnáním s předchozíma souls. Jsem zvědav, jak dlouho mi hra vydrží.
A pěkná recka Pavla, bude platina?

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 3. 4. 2019 v 15.36

Ocelotr2.1: Hovoříš mi z duše, synu. Před pár týdny jsem si na PS4 stahoval Doom, abych si ho konečně zahrál. Tahalo se 80GB. Tahalo se to přes 11 hodin. Nejspíš to budu hrát kratší dobu než se to stahovalo.
Vy chlapci písíčkářští, nevíte po nahlédnutí do adresářových struktur, co tam u Jóviše zabírá tolik místa?

Editováno: 3. 04. 2019 v 15.47

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 3. 4. 2019 v 15.22

Rád bych slyšel v recenzi, že hra zabírá příjemných patnáct giga a nejedná se o nesmyslně nekonečný a nepochopitelný download 100 GB a více jak je dnes zvykem. Hra vypadá nádherně i bez 4K FMVs a nechápu kam ostatní firmy sypou stovky gigabitů. Do Ultra HD textur ? Až nějaký z E-SHOPů (jedno jestli STEAM, GOG či EPIC) udělá výběr textur před downloadem budu se ho držet jako klíště. Nevim k čemu je člověku se slabým počítačem 100 GB download z něhož jsou 60 GB ULTRA HD textury, které v životě nepoužije. Koukám na tebe FINAL FANTASY XV a TEKKEN 7. Tekken 7 kvůli tomu letěl z hadru. 85 GB bojovka. Si dělaj kozy, ne ? Street Fighter V všechno 35 GB.

Editováno: 3. 04. 2019 v 15.28

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 3. 4. 2019 v 15.12

Mitsurugi: Sank Yo, to jsou voni :).

Editováno: 3. 04. 2019 v 15.13

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 3. 4. 2019 v 14.28

Ocelotr2.1: Myslíš Ashina Castle? Hirata Estate se dá normálně v téhle fázi udělat. A co myslíš kempujícím táborem zlodějů? Myslíš tu část, kde je ten tlusťoch s velkým mečem? Jestli jo, tak tam je možné všechny zabít ze stealthu, případně je po jedno vylákat šurikeny, pak ve stealthu tomu tlusťochovi ubrat jednu část života, dosprintovat k tomu NPCčku v modrém, rychle proklikat jeho rozhovor a pak ho dorazit ve dvou.

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 3. 4. 2019 v 14.19

Masarkavtrenyrkach: Nevim hra běží dobře i na dvoujádru (45 FPS) tak na co patche ?

Zarenix: Nevim zrovna soundtrack mi přijde o třídu víš než nu DS. Vibrující japonské bubny, hudba měnící se ve stylu MGSV podle situace. V DS hrajou "chorály rádoby z filmu CONAN", ale na CONANA nemaj. Jsou dobrý, ale nemaj. Hudba neni dynamická a nereaguje na situaci a hraje jen v určených situacích mainly u bossfightů.

Ale SEKIRO furt nemá na soundtrack TENCHU 1. To je tak neskutečná nádhera, že ji nikdo od té doby nezopakoval. Přezpívaná "skladba 1" je teď na každym rádiu. O 23 let pozdějš.

http://criticalindex.net/monday-music-m…

Editováno: 3. 04. 2019 v 14.30

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 3. 4. 2019 v 14.11

Potřebuju radu: Mám řešit Hirata Estate, když jsem nedodělal Ashitaka Castle ? Nerad to přiznávám, ale stárnu, táhne mi na 40 a moje trpělivost s okamžitou ale oprávněnou smrtí chabne. Už jsem jel Hirata Estate tak 30x no kampující kamp zlodějů mě vždy spolehlivě odpraví. Já je všechny pozabíjel ve dvě ráno a neměl jsem sílu jet dál. A teď jsou opět přede mnou. Já to budu hrát dál bude mi trvat rok než to dohraju tak jako SOULS 1, 2 a 3. Ale co dřív ASHITAKA (objevil jsem samozřejmě i STAIRS level) nebo HIRATA ?

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 3. 4. 2019 v 12.53

Zarenix: Autoři veřejně řekli, že to původně mělo být nové Tenchu. Takže to není nástupce Souls ale Tenchu. A pak to celé dává větší smysl. Stealth, skákání, gadgety, nelevelování, ...

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 3. 4. 2019 v 12.47

Tuhle hru chci!
Jenomže si myslím, že do půl roku Activision oznámí DLC a příští rok dá na pulty obchodů načančanou "Game of The Year Edition", kde bude DLC přibalené a hra napatchovaná. Tak se snažím odolat pokušení a počkat.
P.S.: Hezká, čtivá recenze. Ty Pavlovy mám na Hrej nejraději. Ten chlapec má spisovatelské střevo!

Editováno: 3. 04. 2019 v 12.48

Nahlásit nevhodný obsah

20873387
Manažer z EA napsal 3. 4. 2019 v 12.27

Mitsurugi: Přesně. Je to úplně jiná hra, ale zároveň si ponechala některé prvky, které jsou pro fromoky tipické a skvělé. Moje první fromsoft hra, u které jsem uvažoval, že jí nebudu hrát dál, ale GIT GUD a je to úplně jiný zážitek.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 3. 4. 2019 v 11.23

Zarenix: Kdo to bere jako nástupce Souls je úplně mimo. Ano, má to nějaké společné herní a designové prvky, ale tím to hasne. Není to ani RPG, takže vyčítat tomu málo RPG prvků je taky totální nesmysl, je to prostě akční adventura.

Nahlásit nevhodný obsah

20894091
Zarenix napsal 3. 4. 2019 v 11.03

U Sekira záleží, jestli se hodnotí jako samostatná hra a nebo nějaký nástupce Dark Souls/Bloodborne a pak se bude srovnávat s DS. Pokud bych to vzal z pohledu samostatné hry, tak je to takový mix DS a snad Assassina. Ve výsledku je to supr hra, která je přístupná příběhem a může potrápit lidi obtížností.

Pokud bych to bral jako nástupce, tak osobně tam vidím ztrátu "kvality". Třeba soundtrack je podle mě celkem oničem a nepůsobí v soubojích tak epicky jako v DS3. Bossové jsou dost podobní, není tam velká rozmanitost. Je tam snad 10 bossů a hromada mini-bossů co jsou "samurajové". Další věc co je pro mě naprd jsou nulové "rpg prvky". Na začátku mám katanu a na konci mám pořád katanu. Nejde měnit ani vizuálně armor, nejdou měnit zbraně a dá se jen vylepšovat. Je dost lidí, kterým melee combat nesedí a v dark souls pro ně byla výborná varianta třeba pyromancer nebo mage. Tady žádný výběr není. Já jsem celé Dark souls 3 prošel s Ultra Greatswordem a teď jsem nucen hrát rychlejší variantu, která mi nemusí vyhovovat. Na lokacích v DS3 se mi líbilo, že jsem se hledat cestičky a "studoval" enemáky jak chodí a jak se chovají abych mohl projít a umíral jsem než jsem našel další bonfire a přesto mě to furt bavilo. V Sekiru můžu tohle skipovat a skákat přes stromy nebo střechy pryč a skoro se vyvarovat combatu, což v dark souls bylo podle mě to klíčové, proč je to tak super hra.

Ve výsledku bych tomu dal 8/10 pokud bych to bral jako samostatná hra bez vazby na ostatní FS hry. 7/10 pokud to má být nástupce Dark Souls nebo Bloodborne a to bych možná přemýšlel i nad 6/10.

Nahlásit nevhodný obsah

20867579
Vollodo napsal 3. 4. 2019 v 10.41

marian.bencat: Uvědomuješ si vůbec, že kritizuješ něco, co je základem herního designu? Znovuvyužití některých animací je snad logické, když jde o stejné studio. Proč se za tohle měly strhávat body? Za pár zvukových efektů? To vážně? Neřeknu, kdyby to bylo celé prostě jen copy/paste, ale tvoje snaha o cestu proti proudu zní fakt komicky. Unseen aid funguje přesně tak, jak má. Loot system jako jak nefunguje? A že můžeš přeskočit značnou část kontentu díky tomu, že neobjevuješ lokace je snad špatně? Vždyť o tohle jim přesně šlo.

Jinak - možná jsi si ještě nevšiml, ale hodnocení je zde jen do 5, navíc je pouze orientační a subjektivní zhodnocení hry. Důležitější je vždy text.

Nahlásit nevhodný obsah

20849020
Davekiller65 napsal 3. 4. 2019 v 10.23

jen škoda, že je to opět feudální Japonsko...s tím už přišel nioh a užijeme si toho i v nioh 2...chtěl bych jiné prostředí a jinou dobu...katany mi už lezou krkem...

Nahlásit nevhodný obsah

20882760
OP figure napsal 3. 4. 2019 v 10.13

marian.bencat: Tyhle názory se rojí u každé skvělé hry a já jen doufám, že to aspoň opravdu vychází z přesvědčení a ne jen ze snahy vyčlenit se za každou cenu z "hype train".
Ke konkrétním argumentům:
Technickou zastaralost jsem nezaznamenal. Hra šla po moderní technické stránce dopředu oproti SoulsBorne, což se tak nějak očekávalo, i když ani SoulsBorne rozhodně ostudu nedělalo. Pokud to funguje dobře, není co řešit a rýpat do toho klackem. A Sekiro funguje naprosto skvěle.
Nedokonalý loot system - moc nechápu, co je tím myšleno.
Reuse movesetu a zvuku - no bojový systém je geniální a to jsem na něj asi první 3 hodiny hry těžce nadával a smutně u toho koukal na obal Bloodborne. Jenže postupem hry jsem zjistil, jak šeredně jsem se pletl :-). Ostatní pohyby mě taky nějak neiritují a opět nevidím důvod ničit prvky, které fungují dobře a za každou cenu je nahrazovat jinými. Zvuk je fenomenální (a kromě DS2 vždycky byl), takže opět - proč měnit, když jde navíc jen o minoritní efekty? Celkové nazvučení je dostatečně originální a odpovídá prostředí feudálního Japonska.
Unseen aid je zvláštní mechanika, osobně bych se bez ní obešel, ale funguje, jak má a nejednou mi i pomohla. Je to takové štěstí, kterému se dá jít naproti (abych nespoiloval).
Přeskočení poloviny obsahu není chyba, ale je to ctnost "Fromovek" už od prvopočátků...

Nahlásit nevhodný obsah

20881614
Silencio13 napsal 3. 4. 2019 v 08.26

Moc pěkná recenze a souhlasím .Sekiro je úžasná hra a jsem rád že dopadla jak dopadla.Je to další Miyazakiho dílo které si zaslouží nás obdiv(můj rozhodně má). Jinak pro lidi v komentářích,spoustu kontentu člověk mohl minout i v předchozích hrách,hold tohle k hrám od fromsoftware patri,ale kdo je pečlivý vše si najde . ^^

Nahlásit nevhodný obsah

20873387
Manažer z EA napsal 3. 4. 2019 v 08.15

stitch123: Vždyť já nepíšu, že se mi dříve nelíbil. Tenhle řadím na uroveň BB, možná trochu lepší ;)

Hodně recenzentů tvrdí, že je Sekiro z hlediska příběhu přístupnější, ale moc tomu nevěřte. Pořád se můžete připravit o spoustu obsahu(questů,NPC a lootu) pokud nebudete pozorní. Je to prostě klasická FROMovka.

Editováno: 3. 04. 2019 v 08.22

Nahlásit nevhodný obsah

20925240
krupajs96 napsal 3. 4. 2019 v 04.42

Pavle skvěle napsaná recenze :) díky moc :) zatím jsem hru nedohrál ještě mě pěkná část čeká ale šíleně mě to baví :)

Nahlásit nevhodný obsah

20865015
Kubaxx napsal 3. 4. 2019 v 00.13

marian.bencat: Nesouhlasím vůbec za mě je to trochu jiný koncept Fromovek. Soubojoví systém něco mezi DS a BB ale přesto svůj a originální. From Software a Hidetaka Mijazaki za mě odvedly skvělou práci. A technická stránka ok není to GoW nebo RE2. Ale na PC z HDR je hra pohledná a dokáže vykouzlit i moc hezké scenérie. PS: Díky tomu si i na mém obstarožním PC zahraju Sekiro ve 4k a téměř 60FPS. A co je hlavní i díky tomu má hra v dnešní době 50 či 100GB velikostí pouze 17GB.

Editováno: 3. 04. 2019 v 00.27

Nahlásit nevhodný obsah

20907524
july85 napsal 2. 4. 2019 v 23.50

marian.bencat: Souhlas a opetovne muj osobni rozpor pouze s 5 stupnovou skalou hodnoceni, proste tech 5 cisel je malo.. za me max 9/10, proste revoluce se nekona sorry, to roozhodne ne. S novym webem byste hodnoceni meli prehodnotit..

Nahlásit nevhodný obsah

20925258
marian.bencat napsal 2. 4. 2019 v 22.50

Tajně jsem doufal, že alespoň hrej.cz bude rozumný a nedá tomu absolutní hodnocení... nechápu nestržené body za tehnickou zastaralost, reuse movesetu a zvuku ze soulsbourne, nedokonalý loot systém, nefukční mechaniku Unseen aidu, která z největší části postrádá smysl, problémy level designu, kdy je možné přeskočit polovinu contentu a další věci... je to 80% hra? je. je to 85-90% hra? možná snad i taky.. ale 100% jako jinde...

nebo tu nemáte možnost 4.5/10 ?

Nahlásit nevhodný obsah

20859570
stitch123 napsal 2. 4. 2019 v 21.49

Manažer z EA: "Za mě nejlepší dabing od FS."

Mně se vždycky dabing postav v Souls hrách líbil.

Nahlásit nevhodný obsah

20873387
Manažer z EA napsal 2. 4. 2019 v 21.24

Skvělá recenze. Díky za ní.

Jinak asi jsem jediný blázen, ale hraju to s anglickým dabingem a přijde mi naprosto fenomenální. Zkoušel jsem oba samozřejmě, ale nakonec jsem zvolil ten anglický. A atmosféra? Když jsem slyšel "MY NAME!!... ", tak jsem se cítil neuvěřitelně. Za mě nejlepší dabing od FS. Vím, že nedává smysl, aby postavy mluvili anglicky, ale mě to absolutně nevadí. Při "originálním" dabingu se soustředím na titulky a co ta postava říká mě vůbec nezajímá.

Každopádně vím, že budu asi jediný :)

Nahlásit nevhodný obsah

Sekiro: Shadows Die Twice

  • Výrobce: From Software
  • Vydavatel: Activision
  • Žánr: 3rd person akce
  • Datum vydání: 22. 03. 2019
  • Platformy: PS4, PC, XOne