Sam & Max Episode 2: Situation: Comedy Recenze Sam & Max Episode 2: Situation: Comedy

Sam & Max Episode 2: Situation: Comedy

taltos

taltos

5. 2. 2007 23:41 1

I když se o epizodickém systému na veřejnosti hodně spekulovalo, po několika pokusných titulech slaví poměrně slušný úspěch. Stejně na tom byla i první epizoda série Sam & Max, která se díky dobrému příběhu a vtipným situacím těšila nemalé oblibě. Pro ty z vás, kteří danému trendu stále příliš neholdují, přichází další rázné „ale“ v podobě druhé epizody po krátkém čtvrt roce. Dosahuje pokračování o policejních komicích kvalit prvního dílu nebo se jedná jen o narychlo připravenou past na rýžování peněz?

Situace: komedie na druhou

Sam & Max Episode 2: Situation: Comedy
Série Sam & Max byla odjakživa humorným zážitkem, při kterém jste se především odreagovali a zapomněli na všední problémy. Tím bezesporu nová epizoda zůstává, takže se opět můžete těšit na netradiční dvojici policistů, kteří se pustí do řešení ještě o něco podivnějšího případu. A všudypřítomné poznámky k postupu ve hře, narážky na jakýkoliv pohyb vašeho kurzoru, ale i vtípky v každém rozhovoru a ironie ve většině situací, zůstaly, což je samozřejmě dobře. Pro ty, kteří se s první epizodou nesetkali, doporučuji před hraním pokračování doplnit své znalosti a Culture Shock si pořídit. Přesto se dá říci, že i bez zkušeností s ním si hru bez problémů zahrajete a užijete. Přijdete ale o některé narážky a hlavně o celistvý děj, který se snaží série navodit.

Situation: Comedy opět začíná novým případem, který by měl také nepřímo navazovat na předchozí děj. Minule se jednalo o partičku poblázněných kluků, kteří byli pod vlivem hypnózy. A tentokrát? Z telefonátu se dozvídáte, že jistá herečka Myra Stump drží ve své talkshow několik rukojmí a za žádnou cenu je nechce vydat. Záchrana nevinných občanů je logicky hlavním úkolem hráče. Připadá vám taková zápletka na hru Sam & Max až podezřele seriózní? Nebojte se, již po pár krocích zjistíte, že se nic nezměnilo, a opět si budete užívat bláznivé kousky a špičkování obou hrdinů.

Hercem, zpěvákem, kuchařem i milionářem v jednom

Sam & Max Episode 2: Situation: Comedy
Myra tedy drží ve svém studiu partičku rukojmí - a dostat ji z jejích spárů nebude tak lehkým úkolem, jak se může na první pohled zdát. V rozsáhlém nahrávacím studiu se odehrává několik soutěží a talkshow a abyste se hnuli dál, nezbývá vám, než těmito testy projít. Co takhle konkurz na herce? Maxi, prosím, nahoď smutný výraz. Same, udělej rozzlobeného psa („Proč musím psa hrát zrovna já?“). Podobných kousků se dočkáte během celé hry nespočet a kromě herectví si vyzkoušíte i soutěž ve zpěvu, vaření a nemine vás ani zajímavě znějící „Kdo nikdy nebude milionářem“. Myra vás totiž za žádnou cenu do své talkshow nepustí dříve, než jí donesete kazetu s vaším pořadem, nahrávací kontrakt a důkaz o nějakém skandálu ve vašem hvězdném životě. Jak se k takovým věcem s policisty dostat?

Úkoly většinou vyřešíte správným zkombinováním některých objektů v inventáři a prostředí (uvnitř inventáře samotného nicméně opět kombinovat nemůžete) nebo správnou odpovědí v dialogu. Těch je ve hře vskutku ohromné množství a pokud není váš druhý rodný jazyk angličtina, některé vtípky vám bezpochyby uniknou. Pointu však většinou bez problémů pochopíte, přičemž na správných odpovědích bude záležet více než kdy předtím. Pro příklad uvedu situaci s natáčením pořadu, v němž musíte v místnosti „ukrýt“ krávu. Zvíře samozřejmě nikam přenášet nebudete, ale musíte na ně použít maskování. K dispozici vám jsou objekty v místnosti i inventáři. Možností je tedy více. Chcete kuchaře nebo strýčka? Volba je na vás. Po úspěšném zamaskování vtrhne do pokoje kohout danou krávu hledající (ještě se u Sama & Maxe něčemu takovému divíte?) a vašim úkolem je správně reagovat na různé podněty od tohoto okřídleného detektiva. A věřte že hra na jeho otázky nabídne spoustu peprných odpovědí. Většinou však bude jen jedná správná, a tak si musíte dobře rozmyslet, co sedí k vaší předstírané postavě. Naštěstí se jede striktně logicky, což můžeme jen pochválit.

Nějaké podstatné změny?

Sam & Max Episode 2: Situation: Comedy
Stejně jako v první epizodě i tentokrát se budete pohybovat po okolí policejní stanice, přičemž devadesát procent herního času strávíte v nahrávacím studiu. Kromě této rozsáhlé lokace se již do žádných nových míst nepodíváte, ale naopak se potkáte se známými postavami. Prodavač Bosco vám opět poví o svém novém vynálezu na ochranu obchodu, Sibil si ze své psychiatrie udělala vydavatelství časopisu o ufonech a s jedním z trojice Soda Poppers budete soupeřit v pěvecké soutěži. Také nepřijdete o akční honičku v autě, kdy budete střílet po utíkající myši.

Technicky se hra nijak nezměnila, takže opět můžeme pochválit vtipnou a detailní grafiku zkombinovanou se skvělými pohyby všech postav. Ani dabing neztratil na kvalitě a každá postava má svůj osobitý hlas i styl mluvení. Jediná menší výtka míří na účet kamery, která nás občas ve studiu pozlobila a nedovolovala nám pohled na potřebné místo.

Obavy z pokračování?

Sam & Max Episode 2: Situation Comedy v nás vesměs zanechal kladné pocity a dobře jsme se u hry pobavili. Opět se ale zkrátila hrací doba. Ta se nyní pohybuje okolo dost slabých dvou hodin, což se leckomu může zdát jako nevýhodná investice i za devět dolarů (což je oficiální cena hry).

Humor, zajímavé postavy i prostředí, bláznivý příběh i řešení úkolů - to vše zůstalo prakticky nezměněno. Tomu, komu se líbila první epizoda, se jistě bude zamlouvat i druhá. Příběh se vydal spíše po plnění dílčích úkolů v nahrávacím studiu a vlastně až dodatečně se vyjasní, proč o výhru vůbec usilujete. Autoři by neměli opomínat příběh přesahující rámec jednotlivých dílů (který se točí okolo hypnotyzování), aby udrželi ty, kterým humor sám nestačí.

Sam & Max Episode 2: Situation: Comedy

Sam & Max Situation: Comedy je dobrým pokračováním s nezměněným konceptem a hordou vtipných situací k tomu. Nemůžeme ale pomíjet kratší herní dobu a příběh, který nás do děje rozhodně nijak moc nevtáhl. Doufejme, že příště autoři zapracují právě na tomto. Další epizoda na sebe totiž nenechá dlouho čekat.

Vtip na každém kroku, staří známí z první epizody, logické řešení pomocí správných odpovědí, zajímavé televizní soutěže, pěkná grafika i animace
Trošku zaostávající příběh v celistvém měřítku série, občas zlobící kamera, velmi náročná angličtina a kratší herní doba než u Culture Shock