Rise of the Tomb Raider - Baba Yaga: Temple of the Witch Recenze Rise of the Tomb Raider - Baba Yaga: Temple of the Witch

Rise of the Tomb Raider - Baba Yaga: Temple of the Witch

Pavel Makal

Pavel Makal

11. 3. 2016 11:00 16

Mám kamarádku. Jmenuje se Oksana a pochází ze sibiřského Krasnojarsku. Často jsem si dělal legraci, že poslední dobrodružství Lary Croft v mrazivé tundře je inspirováno Oksaninou cestou do samoobsluhy, kdy také musí vzít do ruky věrný luk, na záda kalašnikov po dědovi a přeskákat několik polorozpadlých mostů. Náhoda tomu chtěla, že u nás rodilá Ruska byla zrovna na návštěvě, když se na internetu objevil trailer na DLC s Babou Jagou. Nebyla z něj sice tak nadšená jako já, ale říkal jsem si, že s pak třeba budeme moci probrat herní náplň se skutečným mýtem. No, nemohl jsem se plést víc.

NADĚNKU CHCI ZA ŽENU!

DLC Temple of the WItch se ve hře projeví jako nová vedlejší mise v bývalé sovětské základně. Díky setkání s místní dívkou Nadiou se dozvíte o místní pověře a staré čarodějnici, která žije v zakázaném údolí. Tam se podle všeho vypravil dědeček onoho děvčete, který má z jistých důvodů s babou nevyřízené účty. A protože je děda nezvěstný, pouští se mladá archeoložka do jeho hledání a potažmo záchrany. Napřed ale vaše kroky zbrzdí shánění materiálů v tisíckrát prochozené lokaci, asi abyste byli ještě chvilku napnutí.

Z rudého oparu se najednou vynoří obří Walker Gear…ehm, pardon, chaloupka na kuří nožce a napětí je to tam.

Zpočátku vše vypadá slibně, jen vám možná bude podezřelé, že ty nejšťavnatější momenty z traileru, které jsem tehdy bral jako možná vyvrcholení příběhu nebo alespoň trumfy, které na nás autoři vybalí až ke konci, spatříte v prvních minutách. Z rudého oparu se najednou vynoří obří Walker Gear…ehm, pardon, chaloupka na kuří nožce a napětí je to tam. Jako zásadní problém bych pak viděl neschopnost scénáristy nějak překvapivě budovat příběh - hráč s průměrným IQ odhalí zápletku během několika prvních okamžiků.

TY MÁŠ SVALY, JÁ MÁM ČÁRY

Možná se ale není čemu divit, protože pár okamžiků trvá celé DLC. Za ty dvě stovky, které jsem za něj zaplatil, jsem dostal zhruba hodinu hraní. Tečka. Pokud čekáte přídavek, který uspokojí vaši touhu strávit v hebké kůži sexy Lary o pár hodin navíc, budete hořce zklamáni. Nechápu humbuk, který se okolo tohoto mrzáčka Microsoft snažil vyvolat, nedostali jsme ani novou hrobku na prozkoumání. Po dohrání té jedné krátké mise už nebudete mít žádný důvod se do údolí znovu vrátit a objevovat jeho skrytá zákoutí. DLC je poměrně akční, moc se u něj nezamyslíte, spíš si dost zastřílíte a na nějaké hluboké a realistické zapojení ruského folkloru úplně zapomeňte. Jediný bonus, který vám na konci zůstane, bude nový oblek a luk s jedovatými šípy.

Abych jen nehanil, psychedelické sekvence nepostrádají atmosféru a vysvětlení celé zápletky je docela originální. Nepřátelé, které tu potkáte, nejsou recyklátem ze základní hry, nemluvě o tom, že vás na konci čeká obligátní souboj s bossem, nebo spíše bossyní, a ten se tentokrát opravdu vyvedl. Má grády, je nápaditý a dokáže vám rozpumpovat krev v žilách. Díky tomu se nakonec na tohle DLC nedívám skrz prsty tak moc, jak by se mohlo zdát. Jenže to je vážně málo. Těšil jsem se na vytěžení děsivé postavy z pohádek až do poslední kapky, na opravdu hororové okamžiky, které by ozvláštnily poměrně repetitivní hratelnost Rise of the Tomb Raider.

DVĚ STOVKY MŮŽETE UTRATIT LÉPE

Nic z toho se nestalo, je to prostě další typický příklad, kdy se západní studio snaží zpracovat látku, se kterou nemá žádný vztah ani zkušenost. Autoři si prostě měli sednout ke knížce ruských pověstí a materiál pořádně nastudovat. Temple of the Witch tak nakonec míří jen na ty největší fanoušky Lary Croft, kterým nestačil masivní obsah posledního dílu Tomb Raideru a chtějí pořád víc. Dvě stovky už dnes sice nejsou žádný balík, ale určitě je můžete utratit rozumněji. Jděte třeba do kina na Deadpoola!

Promarněná šance udělat kvalitní psychothriller v krásných kulisách posledního Tomb Raideru. Škoda, Baba Jaga by si zasloužila lepší zacházení.