Resident Evil: Revelations 2 - Episode 3: Judgment Recenze Resident Evil: Revelations 2 - Ep. 3: Judgment

Resident Evil: Revelations 2 - Ep. 3: Judgment

Jiří Bigas

Jiří Bigas

16. 3. 2015 09:25 4

V polovině Revelations 2 začala mít řada fanoušků Resident Evilu neblahé tušení. Po dvou epizodách se člověku vkrádala do hlavy nepříjemná otázka, jak vlastně tohle dobrodružství nakonec dopadne. Kolísající kvalita jednotlivých kampaní a nevyjasněná orientace hry, která se snaží zavděčit novým i původním fanouškům, přinášela zmatek a nejistotu. Na konci tunelu se však závěrem druhé epizody objevil plamínek světla a naděje. Po katastrofální první půli předvedla poslední epizoda v druhé části neuvěřitelný obrat. Nenašel by se tak snad mezi hráči nikdo, kdo by nebyl zvědavý, zda to byl jen ojedinělý záchvěv někdejší geniality, nebo příslib dalších zlepšení.

HÁDANKY JSOU ZPÁTKY

Nebudeme vás dlouho napínat. Třetí epizoda nečekaně nabrala docela jiný kurz než její dva předchůdci a kvalitativně se vyhoupla minimálně o třídu výš. Putování obou dvojic navazuje na to nejlepší z minulé části, a i když má každá svou vlastní unikátní atmosféru a styl, tentokrát konečně lze o obou svorně prohlásit, že respektují odkaz série a jejich mechanismy jsou v duchu s klasickými díly.

Konečně narazíte na sérii jednoduchých, ale osvěžujících hádanek.

Claire a Moira vyrazí do opuštěné továrny, v níž doufají najít jednoho ze svých kolegů a hlavně děvčátko jménem Natalia, které se jim závěrem druhé epizody ztratilo. Jestli se jim to podaří, vám neprozradíme, ale co si nemůžeme nechat pro sebe, je skutečnost, že tu narazí konečně na sérii jednoduchých, ale osvěžujících hádanek. Stejně jako druhá dvojice se rovněž obě dívky vymaní z nudných koridorů a začnou se svobodněji pohybovat po otevřených lokacích. V nich je najednou mnohem větší radost prozkoumat všechna zákoutí, vyřešit, jak přejít přes laserové pole, přežít v místnosti s padajícím stropem nebo uvést do chodu mechanismus v místním masokombinátu.

ROVNOCENNÍ PARTNEŘI

Nejde o nic komplikovaného, ale prachobyčejná akce jako zázrakem najednou dokázala zvolnit tempo a přitom si na své přijdou obě postavy - každá má své úkoly, každá musí přiložit ruku k dílu. Dokonce už hru neprovází ani frustrace, když na místo druhého hráče řídí volnou postavu AI. Nicméně o velké pomoci ze strany počítače mluvit stále nelze. Na své cestě potkají Claire a Moira nejednu zajímavou figuru, narazí na nové záhady a především se v samém závěru utkají s bossem, který je v souladu s tradicí této hororové ságy.

Barryho a Natalii jsme opustili v závěru druhé epizody v ten nejvypjatější možný moment. I když z nastíněné šlamastyky nakonec nějak vyváznou, čeká je depresivní cesta podzemními odvodňovacími kanály a stokami. Jejich cesty se sice nerozcházejí, ale velkou část putování nemohou zůstat bok po boku. Ruské děvčátko musí svému ochránci otevírat obří dveře z ochozů a starostlivý dobrák svou chráněnku musí krýt, zatímco se po ní sápou zástupy nepřátel. Znovu přijde ke slovu Nataliino zvláštní nadání odhalit neviditelná monstra nebo se proplížit do míst, kam se Barry dostat nemůže, ani kdyby držel celý měsíc redukční dietu.

NEČEKANÝ OBRAT

Naštěstí Natalia není tak docela bezbranná a dovede přiložit ruku k dílu i v momentech, kdy přesila zatlačí Barryho do kouta. Ve vhodnou chvíli umí shodit do hloučku nepřátel výbušnou nádrž, a pak už stačí jen jeden dobře mířený výstřel. Ohlušující exploze a následný oheň spolyká všechno živé i neživé. Jejich dobrodružství ve třetím dějství vyvrcholí v opuštěném dole, kde znovu přijdou ke slovu pohyblivé mechanismy a puzzly v otevřeném prostředí. Pomocí pásových dopravníků musí Barry přesunout generátory pohánějící výtahy, aby unikly z této nebezpečné pasti. A jak už to tak bývá, na samý závěr vás čeká další vyčerpávající, ale spravedlivý souboj, který sice není tak propracovaný jako v první polovině epizody, ale určitě vás nezklame.

Když člověk sleduje závěrečnou animaci a následně teaser, vábící na poslední epizodu, uvědomí si, jak diametrálně se dokázal jeho vztah ke hře proměnit. Po dvou jen lehce nadprůměrných epizodách, které nijak zvlášť nehýří dobrými nápady ani ambicemi, by se člověk nenadál, že se hra může v polovině epizodického dobrodružství podobně zlepšit. Ba co víc, že fanouškům původních dílů vynahradí právě to často zmiňované strádání a zabere přesně v těch směrech a částech, u kterých to člověk už vůbec nečeká.

POKRAČOVÁNÍ PŘÍŠTĚ

Když máte tři čtvrtiny hry za sebou, najednou se nemůžete dočkat závěrečné epizody a těšíte se na poslední dílek do celé skládačky. Neuvěřitelným obratem si Capcom získá pozornost mnoha hráčů, kteří už nad Revelations 2 lámali hůl. Otázkou je, zda dokáží nastavenou laťku udržet, jestli ji dokonce nepřekonají a pokud ano, proč to takhle nemohlo vypadat od samého začátku. Celá hra je totiž nejen mnohem lepší a zajímavější, ale dokonce vám i déle vydrží. Zatímco dosud žádná z kampaní v rámci jedné epizody nezabrala více než hodinu, nyní snad i díky větší volnosti a hádankám, které vás mohou zpomalit, atakuje celá epizoda tříhodinovou délku. To je mimochodem skoro více, než strávíte v obou předchozích částech dohromady...

Resident Evil: Revelations 2 - Episode 3: Judgment

Od epizodických her člověk očekává, že si budou držet podobnou úroveň až dokonce. Možná, že kvalita jednotlivých částí bude spíš upadat. Třetí díl Revelations 2 ale dokazuje, že je možný i pravý opak.