The Legend of Zelda: Wind Waker HD Recenze The Legend of Zelda: Wind Waker HD

The Legend of Zelda: Wind Waker HD

Dan Kremser

Dan Kremser

6. 10. 2013 22:00 3

Není to tak dávno, co jsem žehral nad způsobem, jakým se Nintendo stará o Wii U a kritizoval hodně chabou knihovnu dostupných titulů. Situace došla tak daleko, že je za nejlepší hru považováno Lego City, což není nic proti hře samotné, jen to na konzolích od Nintenda rozhodně není zvykem. Neuběhl ale ještě ani rok a hle, máme tady Zeldu. Sice zrovna tu, kterou pravověrní fanoušci tak úplně neuznávají, ale pořád je to Zelda a ta přece Nintendo nikdy nezklamala! A nic se na tom ještě dlouho nezmění. Linkovo dobrodružství je totiž opět klenotem, se kterým Nintendo konečně vyplouvá tím správným směrem. Doslova.

ZNOVUOŽIVENÝ KLENOT

Příběh Wind Wakera se točí právě okolo plavby po moři, prozkoumávání ostrovů a především hledání rodiny s trochou té dnes už naprosto obligátní záchrany světa. Jednoduché a velmi přímočaré vyprávění má však něco do sebe i po tolika letech a především mladším hráčům vykouzlí úsměv na tváři. Wind Waker ostatně můžeme považovat za nejroztomilejší, nejrozjuchanější a bez jakýchkoli pochyb také nejbarevnější Zeldu všech dob.

Výtvarná stylizace je tady jedním slovem dokonalá. Původní grafice se dostalo náležité péče a zcela nové textury, Full HD rozlišení a širokoúhlý mód dělají z retra moderní titul, který si v ničem nezadá s aktuální konkurencí. Wind Waker ji navíc v lecčem předčí a úchvatná stylizace kráčející ruku v ruce s pastelovými barvami a cel shadovým rámováním vám nejednou vyrazí dech. Zdaleka nejvíce práce ale v Nintendu odvedli na stínech a světelných efektech. V tomto ohledu je Zelda dokonalou ukázkou možností Wii U a my si jen můžeme postesknout, proč že podobných titulů nevychází více.

KLASIKA JAKSEPATŘÍ

Facelift grafiky je ovšem také tou jedinou na první pohled viditelnou a opravdu důležitou změnou. Samotná hratelnost totiž zůstává zcela oddána původní verzi a vy se tak opět můžete chopit mluvícího červeného člunu a vyrazit prozkoumávat otevřený herní svět. Nosným prvkem hry je sedmička ostrovů, kde v tématických dungeonech získáte jednotlivé kusy Linkova vybavení, jako je bumerang nebo hák. Nikdo vám však nebrání v návštěvě menších ostrůvků, kde mnohdy objevíte nečekaná překvapení a užijete si spoustu zábavy. Zelda přece vždycky byla o radosti z objevování a hlavně o dokonale promyšleném game designu.

"Wind Waker HD je skutečnou hrou dneška a možná i zítřka."

Tématické dungeony, bezchybné spojení prostorových puzzlů se souboji a závan starých časů... Wind Waker nepokulhává ani v jednom a zatímco jeden hráč vám s nadšením popíše úžasně propracovaný svět s nekonečným množstvím tajných zákoutí a roztomilých detailů, jiný si bude ze hry pamatovat propracované souboje. Důležité ale je, že sama hra vás do ničeho netlačí a do značné míry vám dovoluje si vytvořit vlastní zážitek. A když se vám bude líbit oboje, dostanete harmonickou směsku, kde se jednotlivé prvky ani náhodou navzájem nepřetlačují. A to je dle mého ten hlavní znak skutečně dospělé hry.

TROCHA ÚPRAV

Wind Waker HD je prostě skutečnou hrou dneška a možná i zítřka. Pravda, někde museli autoři původní titul trošku vyspravit a dungeony jsou lehčí než v minulosti. Díky nové plachtě už také nemusíte trčet tak dlouho na moři. Zdaleka největším zásahem je však implementace Wii U Gamepadu. Nově nemusíte pauzovat hru při interakci s inventářem a třeba mapu máte neustále před očima. Na první pohled úplné blbosti, jenže v praxi vítané vychytávky, které o dost zlepšují výsledný zážitek a dělají průchod hrou mnohem plynulejším.

Jinak se ale originál opravdu obešel bez jakýchkoli zásahů. The Legend of Zelda: Wind Waker jednoduše dozrála jako víno a dáme krk na to, že devět z deseti hráčů ani nepozná skutečné stáří Linkova dobrodružství. Parádní grafika, strhující soundtrack a sice trošku tradičnější, ale o to kvalitnější hratelnost. Přesně to jsou hodnoty, které v dnešní době musí Nintendo ctít a především dělat hry, na nichž to půjde poznat. Tahle Zelda se totiž s přehledem stává nejlepší hrou na Wii U a dost možná se jedná i o ten magický titul, kvůli kterému si tuhle konzoli pořídíte. Wind Waker HD tím ale také naplno ukazuje, kde se Nintendo momentálně nachází, když jejich největším trumfem je lehce omlazená deset let stará klasika...

The Legend of Zelda: Wind Waker HD
Wii U Wii U

Nádherná grafika, úžasný soundtrack a především poctivá hratelnost, která neomrzí ani po 30 hodinách. Tady se zkrátka potkalo úplně všechno.