Path of Exile

Recenzovaná verze: PC
7. listopad 2013 00:32 / Honza Konfršt / Recenze / Diskuze (30)

Související hra

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
-1
Micronex napsal 13. 2. 2014 v 12.44

Minimum inovací? Co čekáte od ARPG? Co myslíte, že se tam dá pořád vymýšlet nového? Moc toho není a i přesto PoE přineslo dost změn a vylepšení a to i oproti jiným (a také tvrdě placeným) hrám. Co je tam nepřehledné nechápu, u všeho jsou popisky, aby každý věděl co k čemu slouží a jak se to dá použít. Po pár desítkách minut ve hře jsem pochopil její systém a v ničem se neztrácel, tudíž tu "nepřehlednost" nikde nevidím. Ta hra v mnoha věcech pokořila Diablo 3, má stále víc a víc fanoušků a hráčů a mě by tedy zajímalo proč to tak je, když nepřinesla téměř nic nového a podle recenze je to jen další klikfest...Nicméně už jen to, že free to play hra, za kterou nemusíte dát ani halíř a i přes to dostanete šanci plně si ji vychutnat, snese srovnání s Diablem 3 a v mnohém ho i předčí, je pro PoE jasná výhra. :)

Nahlásit nevhodný obsah

-1
hun napsal 10. 2. 2014 v 13.01

Jarda: Zase ten ohraný mýtus o "objektivní" recenzi? Hlupče zapamatuj si dvě věci - recenze je vždy subjektivní a jiný názor než tvůj má stejnou hodnotu a áhu jako ten tvůj, netřeba ho zesměšňovat jenom kvůli tomu, že smýšlíš jinak.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Jarda napsal 10. 2. 2014 v 12.58

doufejme, že autor přestane psát recenze na hry, trapně subjektivní verdikty a trapné pokusy o to být vtipný. Z celé téhle recenze se mi chce brečet. Verdikt na závěr: Autorovo zkušenosti s RPG hrami aby člověk lupou pohledal ...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Felix napsal 15. 1. 2014 v 11.15

Daf: jak k i7 můžeš mít gforce 640??? příště dej míň prachů do procesoru a víc do grafárny ;-)

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Edgar napsal 14. 12. 2013 v 22.40

Daf: ja mam o hodne horsi pocitac a v PoE mam na medium stabilnich 60 (Battlefield bych ani nerozjel)

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Daf napsal 19. 11. 2013 v 22.51

Hra vcelku slusne vypilovana, nicmene velmi spatne odladena, nechapu proc mi framerate neustale pada pod 20 fps a to prosim podotykam na med/ low detailly. Pritom u jinych her napr naposled hrany battlefield 4 me na nastaveni high neklesne pod 30 fps ani pri nejvypetejsich situacich. Pisu tento coment jen z toho duvodu, ze recenzent tuto skutecnost zatajil a proto na ni chci timto upozornit, pro me je to opravdu do nebe volajici. Jinak hw specifikace je i7 2,6 ghz gforce 640 2 gb a 8 gb ram. Tohle proste nepochopim..

Nahlásit nevhodný obsah

-1
CK napsal 17. 11. 2013 v 13.37

Aha, ono už se to dalo hrát dřív. Já jsem si říkal, že mám deja vu, protoze už jsem to popisované už někde zažil. Po chvíli přemýšlení mi došlo, že jsem tu hru se ženou zkoušel, hrál, přestal hrát a za týden na ni zapomněl.

Ani nevím, jestli to ještě mám na harddisku nebo ne. Takže tentokrát souhlas s recenzi na 100 %. Klidně si to vyzkoušejte, nic to nestojí, ale divil bych se kdyby stopadesatý klon diabla někoho zaujmul. Doba už je jinde. Co fungovalo v roce 2000 to je dnes už překonané.

Stejně jako klony WoW už dnes nikoho nezaujmou, tak předpokládám, že ani tohle už ničí pozornost nepřitahne a když ano, tak dlouho neudrží. Mělo to vyjít před deseti lety a mohl to být hit. 3/5 za snahu.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 9. 11. 2013 v 12.21

EnterTheNameHere: Asi jako Diablo 3.

Nahlásit nevhodný obsah

402140
EnterTheNameHere napsal 9. 11. 2013 v 00.55

Mě spíše zaráží, že to je online hra a o tom jsem v recenzi nenašel zmínku, v jakém smyslu je online... "Druhé kafe a třetí hodina ranní, to mluví samo za sebe, pachuť na jazyku však trvá." - Nepij kafe, nebude pachuť(-;

Nahlásit nevhodný obsah

-1
ZeroChris napsal 8. 11. 2013 v 22.16

connor: To je provokace?

Nahlásit nevhodný obsah

-1
connor napsal 8. 11. 2013 v 22.10

ZeroChris: ten bodík podle novej nebo starej stupnici?
bo teďka má jeden bodík hodnotu dvoch podle starej stupnici

Nahlásit nevhodný obsah

-1
ZeroChris napsal 8. 11. 2013 v 19.44

Pánové, dámy (možná)
přijde Vám logické pod recenzí řešit stupnici hodnocení? Nebylo by chytřejší založit diskuzi na toto téma a pak zbytečně nepsat OFF-TOPIC komentáře? Zrovna reakce na tuhle hru mě vskutku zajímali a místo toho tu teď čtu úvahy nad rozdíly mezi 4/5 a 7-8/10. Začněte sakra přemýšlet.

Jinak hru jsem začal včera hrát s přítelkyní. Zatím to vypadá zajímavě, jediné čeho se bojím, aby se celá hra neupadla do stereotypu, ačkoliv jako hráč mnoha MMO jsem vůči jisté dávce stejnosti imunní. Mě osobně nejvíc zaujali různé ligy, které hra umožňuje. Jistě si za pár týdnů zkusím hardcore režim hry. Co musím osobně podchytit je skutečnost, že ačkoliv je hra F2P je to první hra co znám, kde Vám bude i 5000$ k NIČEMU! jediné co si za ně pořídíte jsou animace, efekty zbraní a peti. Osobně bych tedy hře bodík přidal.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 8. 11. 2013 v 15.13

Caesar: Jediné gameplay věci co si můžeš koupit za reálné peníze je rozšíření úschovny a sloty pro postavy (tím druhým si nejsem jistý na 100%).

Silesian: No to znamená, že podle onoho recenzenta je jedna hra o něco lepší než ta druhá, kdežto teď mají obě 4/5, takže by si někdo mohl myslet, že jsou stejně dobré. Ale ve výsledku je to úplně jedno, 4/5 nebo 7-8/10 nebo 70-80/100, důležitý je text recenze a slovní verdikt.

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 8. 11. 2013 v 13.25

Mitsurugi: Ano, je přesnější, pokud máš ale definovanou stupnici. Když ti někdo řekne 15 centimetrů, je to vždy stejná vzdálenost. Ale vem si dvě hry s hodnocením 7/10 a 8/10 a řekni, podle jakých kritérií dostala ta která hra 7 a 8. Pokud ta stupnice přesně definovaná není, pak to není přesnější, protože si to každý matlá podle sebe....

Editováno: 8. 11. 2013 v 13.26

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Caesar napsal 8. 11. 2013 v 13.08

Pěti nebo deseti stupňová škála. To je celkem jedno. Problém je, když v recenzi autor vynechá důležité věci, popř. jeho hodnocení je povrchní. Což je případ této recenze. Tohle teď není kritika autora. Jen ta hra je prostě komplexnější, než na první pohled vypadá a proto je těžší ji hodnotit. U takových her podle mého názoru nejde napsat recenzi po pár hodinách/dnech hraní.
Vyzkoušejte si to, je zadarmo. Tím myslím úplně zadarmo, platí se tam pouze za různé vizuální efekty, pety a podobné ptákoviny které nemají žádný vliv na hraní hry, sílu postavy a podobně. Na tom si autoři dost zakládají.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 8. 11. 2013 v 12.01

Silesian: Čím víc stupňů má stupnice, tím přesnější může být. Např. vzdálenost změříš přesněji na centimetry než na metry. Samozřejmě, když si recenzent udělá průměr jako 7/10 a nikdy nedává pod 5/10 tak je desetistupňová stupnice na nic. Ale jak už jsem říkal, nejšťastnější bych byl kdyby tam to číslo nebylo vůbec.

Nahlásit nevhodný obsah

20822354
Jiří Bigas napsal 8. 11. 2013 v 11.32

Connor: Budu se opakovat. Ale ještě jednou si dovolím ke změně hodnocení zrekapitulovat svůj nedávný komentář: "Pro pětibodovou hodnotící stupnici jsme rozhodli z vícero důvodů a ohledně jejího zavedení panovala v redakci, pokud si vzpomínám, překvapivá shoda. Můj osobní názor je, že má hodnocení sloužit jako doplněk k textu a číslo ve verdiktu nemá být absolutní. Pětibodová škála snad přiměje opět vnímat hru ne skrze číslo, ale recenzi v globálu. Současně má ale i psychologická pozitiva. Umožňuje například recenzentovi mnohem přirozeněji využívat celou hodnotící stupnici. Pětku udělíte snadněji než desítku a jeden nebo dva body z deseti zdaleka nepůsobí tak potupně jako 1-4/10. Čili v podstatě si od toho slibuji, že se opět hodnocení stane přirozenějším a nebude se omezovat (čest výjimkám) na 5-10/10." Nejde o to, jestli je lepší, nebo horší. Nám prostě dávala z výše uvedených důvodů takhle změna smysl a věříme, že bude do budoucna přínosem.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Connor napsal 8. 11. 2013 v 11.22

Silesian: když je 5stupňová lepší, tak proč skoro všechny weby používají tú desítkovu?

Nahlásit nevhodný obsah

-1
hugo napsal 8. 11. 2013 v 10.59

|Ten kdo psal tuto recenzi,je zcela ale uplne zcela mimo...pobavil jsem se :DDD

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 8. 11. 2013 v 10.24

Mitsurugi: Nevím, proč si myslíš, že by ta 10stupňová měla být přesnější. Stejně se v ní rozhodovalo spíše z pocitových důvodů (tedy jestli je to 7 nebo spíše už 8), u 5stupňové je to již jasnější. Navíc ta 10stupňová byla již dost zdeformovaná, kdy průměr byl někde kolem 7.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Wolwe napsal 8. 11. 2013 v 00.01

Nevim, co je na PoE neprehledneho.. pasivni strom je velky ale veskere hlavni skilly maji velke ikonky, stredne dulezite stredni ikonky a "nedulezite" ktere davate v podstate jen tak aby ste se nekam dostali maji, a ted prekvapeni, ano je to tak, MALE ikonky.. fakt hrozne neprehledny, na to aby mel jeden aspon vysokou aby to pochopil..
skilly ucene z gemu kdy v podstate neni zasadni omezeni toho co ktera classa pouziva, navic pomoci support gemu ruzne kombinovatelne a vylepsovatelne, to mi prijde jako slusny pocin, do zastupu vsech tech here kde se jede stylem "ty jsi mag, tady mas fireball a mazej". Konecne jedna z mala her, kde zalezi opravdu na me, JAK chci hrat, CO chci pouzivat. A jestli tam budu pobihat s placackou na mouchy a strilet ice bolty co nechavaji poison dotku s vybuchem, nikdo mi v tom nebrani.
Dalsi vec je tvorba itemu, kde mam moznost si pri dostatku trpelivosti a casu vyrobit presne ten item co potrebuju, s barvou gemu jakou potrebuju, poctem, propojenim. Zlepsovani kvality itemu(coz ovlivnuje treba dmg u zbrani), vyroba a upgradovani flasticek (hp potka s resistem po dobu regenerace HP atd atd), v endgamu vyrabeni vlastnich map (tim je mysleno sila nepratel vykoupena lepsim dropem pripadne specialni vlastnosti nepratel atd atd.. ).
A to jsem jen tak lehce zapatral z patra, i kdyz uz jsem PoE nejakou dobu nehral(neni cas).
Pro me, hodnoceni teto "recenze" 0/5, hra 4,5/5. Pokud chci delat recenzi na RPG typu PoE, musim te hre venovat nejaky cas, ne si ji zahrat jeden vecer a sdilet dojmy jako by to byl vseobecne uznavany fakt.. PoE odhali spoustu veci brzo ale jeste vic pozdeji. To je jako delat recenzi na jakekoli MMO, zahrat si free test verzi, kde clovek projde 1/100 hry a pak o tom delat zavery.. nonsense..
Howgh

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 7. 11. 2013 v 23.08

Silesian: Není to tak přesná stupnice, protože má jenom polovinu stupňů, ale podle mě je číselné hodnocení stejně úplná kravina takže je to fuk :D

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 7. 11. 2013 v 22.39

nagato: Nevím, co je na tom zkreslující. Hry co předtím dostaly 5-6 (průměr) teď dostanou trojku, předtím 7-8 (nadprůměr) nyní 4 a předtím 9-10 (extraklasa) teď 5. Co ti třeba ta 7 místo osmičky "napovědělo o hře"? A to nepočítám ty nekonečné diskuze typu "Já se nad tím vyhonil, tak nechápu, jak tomu ten kokot mohl dát 7, když je to jasná 8..."

Nahlásit nevhodný obsah

-1
nagato napsal 7. 11. 2013 v 22.22

to nové hodnocení her se mi moc nezamlouva...... lepší by bylo nechat to tam po desítku, ne u všetkych her se mi chce číst celá recenze, proto výsledné hodnocení je moc skreslujíci a nenapoví toho vela o tej hře

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 7. 11. 2013 v 21.51

iiswopii (email.cz): No nevím jak teď (hrál jsem jenom betu), ale tady nemůžeš vyplnit celý grid, což znamená obrovskou variabilitu buildů, zato ve FF se postavy nakonec lišily jenom vzhledem a limit breaky.

Nahlásit nevhodný obsah

20853496
iiswopii napsal 7. 11. 2013 v 21.28

Mitsurugi: jasně že to nefunguje úplně stejně. Napsal si to sám, není to akční rpg. Ale v obou hrách si postupně mohl dojít kamkoliv jsi chtěl a mít to co jiná postava. Takže to funguje docela podobně samozřejmě ne stejně.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 7. 11. 2013 v 18.20

iiswopii (email.cz): Akorát FFX není akční RPG. Navíc to tu funguje trochu jinak než Sphere Grid.

Editováno: 7. 11. 2013 v 18.21

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Caesar napsal 7. 11. 2013 v 18.09

Jasně, je to další Diablovka, ovšem podle mého názoru dotažena k dokonalosti... a stále se vylepšuje... :-)
Chce to tu hru chvilku hrát a teprve pak člověk dokáže ocenit její komplexnost. Já ji hraji asi 2-3 roky, ještě z dob uzavřené bety. Nejvíce se mi líbí snad nekonečné kombinace skillů. V recenzi jste tomu mohli věnovat trochu více prostoru.
Třeba naprosto obyčejny fireball. Přidáte k němu support gem a místo jednoho fireballu jich střílite například pět slabších. Jiný gem zase zvětši oblast výbuchu, další zase zapříčiní, že potvory v blízkosti začnou hořet. A co teprve spojit fireball s totemem, máte totem co střílí firebally:-) Nechcete totem, použijte dálkově ovládanou minu nebo past :-) Někdo se přiblíží a vy odpálíte nálože :-) No a největší sranda je, že většina z toho jde zkombinovat, např. totem co střilí vice fireballu a ty vše v okolí zapálí a podobně.. je toho fakt strašně moc.
Ve výsledku to vede k tomu, že každý build je jedinečný. To samozřejmě nemusí každému sednout. A hlavně KONEČNĚ hra není úplně jednoduchá.

Nahlásit nevhodný obsah

20853496
iiswopii napsal 7. 11. 2013 v 17.37

Hra v betě na měsíc zabavila. Podle pár patch listů se tam od bety kromě nové postavy a pár gemů nic moc nezměnilo, takže vracet se v plánu nemám. Fajne hra zadarmo, ale nic moc extra. Ten oslavovanej strom pasivních skillu, taky není nic tak extra novýho (podobná věc byla už ve starém FFx).

Nahlásit nevhodný obsah

20848831
Perkelensaatana napsal 7. 11. 2013 v 16.42

Poměrně a chytlavá a zábavná hra, největším kladem je podle mě přizpůsobení postav. Taky je zadarmo, takže si nestěžuji.

Nahlásit nevhodný obsah

Path of Exile

  • Výrobce: Grinding Gear Games
  • Vydavatel: Grinding Gear Games
  • Žánr: Akční RPG
  • Datum vydání: 23. 10. 2013
  • Platformy: PC, XOne