Pure Farming 2018 Recenze Pure Farming 2018

Pure Farming 2018

Martin Synek

Martin Synek

22. 3. 2018 15:23 3

Na trhu je nepřeberné množství her, které byste si chtěli zahrát a ještě více takových, které již z principu hrát nechcete. Jenže poté je zde řada her, které byste si zahráli, ale z nějakého důvodu si na ně nemůžete vyšetřit čas. Pro mě mezi takové patří i simulátory farmaření, které jsem doposud úspěšně míjel, a až do teď jsem se nedonutil usednout ani k jednomu titulu, který se dané problematice věnuje. Teď se ale situace změnila a já jsem sedl za volant traktoru Zetor, který ikonicky vyráží na pole, dokončit orání brambor.

Dnes se podíváme na zoubek hře Pure Farming 2018, jejíž vývojáři z polského studia Ice Flames slibovali, že půjde o nejkomplexnější simulátor farmaření ze všech. Na následujících řádcích byste se tedy měli dovědět, zda je tato hra určená právě pro vás, nebo byste se jí měli vyhnout tím největším obloukem v historii oblouků. Sliby jsou totiž jedna věc a realita obvykle bývá velmi vzdálená slovům samotných vývojářů.

KONKURENCE NIKDY NESPÍ

Celou dobu mějte na mysli, že jde o herní prvotinu výše zmíněného studia. Tam, kde Farming Simulator kraluje již nějaký ten pátek, museli vývojáři přijít s něčím novým a hlavně neokoukaným. Na začátek však musím zdůraznit, že vozovým parkem to rozhodně nebude. Pure Farming 2018 nabízí něco kolem sedmdesáti licencovaných produktů mnoha známých značek. Za všechno bych rád vyzdvihl spoustu techniky značky Zetor, jejíž vrcholový Crystal 160 se pyšní svou přítomností snad na všech reklamních materiálech. Dále ve hře potkáme vehikly značek JCB, Landini, McCormick, Gomselmash či Redlands, váš osobní vůz ponese značku Mitsubishi a dostanete možnost pořídit si i kamion Daf.

Příběhová část vás totiž provede přes naprosté základy prací na farmě až po složitější úkony, jako jsou například logistika nebo obnovitelné zdroje energie.

Překvapení ovšem přichází velmi záhy. První položka v nabídce herních módů je totiž příběhová kampaň. Ta je na polích farmářských simulátorů naprostou novinkou a právě v Pure Farming 2018 by to měla býti vaše první volba. Příběhová část vás totiž provede přes naprosté základy prací na farmě až po složitější úkony, jako jsou například logistika nebo obnovitelné zdroje energie. Má to samozřejmě logiku, protože příběh vás staví do situace, která vůbec není lichotivá, a vy se s ní musíte nějakým způsobem popasovat a jako začátečník stejně nevíte, jak postupovat, aby vaše práce nepřišla vniveč a nevyhazovali jste své vydřené penízky do hnoje.

VÍTEJTE V MONTANĚ

Ještě se na chvilku vraťme k příběhovému režimu. Ten před vás, hned pro začátek, klade zásadní problém. Jste kluk z města a váš dědeček vám po své smrti odkáže jeho farmu v Montaně, včetně významného dluhu samozřejmě. Na vás tedy je, abyste nějakým způsobem farmu postavili znova na nohy a začali prosperovat. Do základu disponujete traktorem, kombajnem, automobilem, několika pluhy a dalším příslušenstvím. Hra vás postupně naučí, jaký je přesný koloběh činností, ale přesto na vás později začne klást vyšší a vyšší nároky.

V mezičase, kdy budete objevovat a prozkoumávat celou mapu, narazíte na vedlejší úkoly, které jsou spojené s pomocí svým sousedům farmářům. Zde je na místě, abych vás varoval před přijímáním úkolů, na které nemáte dostatečné vybavení. Pokud totiž z jakéhokoli důvodu úkol nesplníte, nepůjde si jej zopakovat a na mapě jej budete mít označen, jako splněný. Časové limity jsou ze začátku benevolentní, ale poté se z nich stanou šibeniční termíny, nad kterými lze vyhrát pouze tak, že využijete švindlu v samotné hře. Plynutí času je totiž možné korigovat, a pokud vám čas nezadržitelně dochází, není problém zpomalit jeho tok a problém tak vyřešit.

CESTA KOLEM SVĚTA

Postupem času navštívíte i ostatní mapy, protože  Pure Farming 2018 není pouze o farmaření v americké Montaně. Podíváme se do jihoamerické Kolumbie či Japonska, evropské země zde zastupují Itálie a Německo (to pouze formou DLC), takže možností, jak vést svoji farmu, je vskutku dostatek. Každá z map je samozřejmě hratelná i v rámci ostatních módů a každá, tím myslím opravdu každá, se pyšní odlišným grafickým vzezřením, skladbou pěstovaných rostlin a částečně se obmění i vozový park. Proto je mi jasné, že v Kolumbii vám půjde o konopná pole, v Itálii zase o rozlehlé vinice a třeba v Japonsku bude hlavní náplní péče o pole rýžová.

Volným farmaření strávíte prakticky nejvíce času a také tento jediný mód vám umožní vybudovat svoji ultimátní farmu

Jakmile projdete příběhový režim, vaše další kroky povedou do volného farmaření či do farmářských výzev. Volným farmaření strávíte prakticky nejvíce času a také tento jediný mód vám umožní vybudovat svoji ultimátní farmu, která nejenom, že zastíní všechny vaše sousedy, ale systémem perfektně zvládnuté logistiky a dalších věcí s tím souvisejících, budete i nadále expandovat. Směr svého růstu si jako vždy, určujete sami. Výzva, jak už sám název napovídá, je o plnění jasně daných úkolů v časovém presu.

ZAOREJ, ZASEJ, POHNOJ, SKLIĎ A ZAVEZ

Veškeré dopravní prostředky či stroje jsou vcelku lehce ovladatelné a jejich řízení vám přejde do krve okamžitě. Je rozdíl mezí tím, když řídíte traktor a třeba auto. Arkádové řízení nesedí snad jen kamionům, což poznáte již při prvním usednutím za jeho volant. Zvláštní naklánění kamionu samotného působí divně i v simulátoru farmaření a jízda v něm zkrátka baví ze všeho nejméně. Na druhou stranu se mi velmi líbila možnost kdykoli usednout do některého z kombajnů a jet sklidit úrodu na jedno ze svých rozlehlých polí. Jde o úžasný relax.

Když už je řeč o dopravních prostředcích, měli bychom zmínit nutnost starat se o ně. Nejen, že musíte hlídat stav paliva ve stroji, ale svoje zde hraje i míra opotřebení jednotlivých vehiklů. Proto je nutné, čas od času, navštívit svoji dílnu a spustit diagnostiku vybraného stroje. Tím zjistíte míru opotřebení a můžete vykonat nutné opravy. Ať už jde o palivo nebo právě opravy, všechno se docela zásadním způsobem dotýká vašeho celkového rozpočtu, což může být ze začátku problém. Nakonec se však naučíte své finance rozdělovat správným způsobem a ze všeho se stane rutina.

ODDĚLME ZRNO OD PLEV

Zdejší grafické zpracování má dvě tváře. Modely veškerých ovladatelných strojů či vozů jsou na opravdu obstojné úrovni s citem pro detail. Zetor Crystal 160 vypadá opravdu jako Zetor Crystal 160 a Mitsubihi L200 je skutečně podobné svému reálnému vzoru. Celkově ale hra nevypadá vůbec dobře. Rád bych použil slovo „průměrná“, jenže bych pošpinil a urazil všechny hry s průměrně dobrou grafikou. Na mé obstarožní PS4 je hra vysloveně hnusná a mám takový pocit, že si vývojáři vyplácali všechen um právě na jednotlivé stroje.

Pure Farming 2018

Obraz i na krátkou vzdálenost neskutečně doskakuje, objekty v dálce snesou srovnání s grafikou, kterou jsme tu měli i před deseti lety, a o práci se světlem a nasvícením samotným raději budu mlčet. Stejně na tom jsou jakékoli lidské postavy i civilní auta, která se prohánějí po mapě. Nechápejte mne špatně. V Pure Farming 2018 je spousta věcí, které bez problémů přehlédnete nebo si na ně lehce zvyknete, ale abyste na pár metrů nebyli schopni rozeznat to, zda je pole zorané či nikoliv, beru v dnešní době jako obrovský problém. Upřímně doufám, že tvůrci v dohledné době vydají patch, který by tuhle záležitost alespoň trochu opravil.

SLUŠNÝ VÝKON

Další a nepříliš šťastnou věcí je neexistující kolizní systém. Uvedu příklad za všechny, který se mi stal asi po třech hodinách hraní, když jsem jel osobním vozem do obchodu. V jedné ze zatáček se vozidlo smeklo a zarazilo se o kámen tak nešťastně, že jsem jej musel prodat a následně koupit vozidlo nové (zaseknuté auto najdete i v galerii). Marná byla snaha o zatlačení traktorem do auta. To se prostě ani nehnulo. Když náhodou potkáte civilní auto na silnici, také před vámi nezastaví a napere to přímo do vás. Jede si stále tu svoji trasu a nebere ohled na okolí. Chválu však musím tvůrcům vyseknout za zvukové efekty. Vše zvučí asi tak, jak bych si představoval a zde nemám nejmenší důvod cokoli hanět.

Pure Farming je první z opravdových konkurentů osvědčeného Farming Simulatoru. Tvůrci vnesli do žánru několik dobrých nápadů, které osvěžují hratelnost a dělají hru jinou. Za negativum nelze brát ani chybějící multiplayer nebo prozatímní podporu modů, která se teprve chystá.

Pure Farming 2018

Pro milovníky farmaření by mělo jít o kvalitní volbu. Nebýt špatné grafiky, chybějícímu koliznímu systému a několika dalších drobných chybek, zvolal bych „Král je mrtev! Ať žije král!“.Takhle je to jen dobrá hra v ne moc obstojném kabátku.