Pro Evolution Soccer 2018

Recenzovaná verze: PlayStation 4
5. říjen 2017 18:30 / Jan Bors / Recenze / Diskuze (92)

Související hra

5623275
Zdenek.Kolla napsal 17. 12. 2017 v 17.55

Zajímavé,že v Polsku na stránkách hrej.pl(graj.pl) bylo hodnocení o dost pozitivnější než tady v Česku.Hra dostala 8.5 z 10. No já si nové pesko užívám a nedám dopustit.Fifu nehaním,prostě jsem si vybral pes,ale ta recenze je podle mě dost braná je z jedné strany a to jen z té špatné.Co už,komerční fifa je lepší,sice pro děcka,ale je lepší :-)
https://www.ppe.pl/recenzje/3442/pro-evolution-soccer-20 18-recenzja-gry.html

Editováno: 17. 12. 2017 v 17.56

20878831
michalnezval napsal 25. 10. 2017 v 08.00

djkraldak: cauec;-) Jasne,dobre mu tak:-D:-D;-)

20921788
djkraldak napsal 19. 10. 2017 v 13.43

Michalnezval: díky že jsi napsal, aspoň vidím že existují lidé co mají rádi kvalitní fotbal a proto hrají psa a ne fifu, recenzent u mě klesl na dno a může si hrát do konce života fifu " dobře mu tak" :-) Ať žije pro evo 2018, kupujte a hrajte nejlepší fotbal vřele doporučuji.

20878831
michalnezval napsal 18. 10. 2017 v 20.29

djkraldak: presne tak;-)

20878831
michalnezval napsal 18. 10. 2017 v 07.57

Kazdy rok vyzkousim peclive oba Fotbaly a musim se jeste jednou vratit k tehle recenzi.... Pesko si neskutecne uzivam a co se tyce grafiky,pohybu hracu,hratelnosti,driblingu s micem a jeho rozmanitosti, Fyziky mice,strel,je znovu daleko lepsi nez krasna,ale"neživa" Fifa...U noveho Peska me nesedi (jen v nekterych momentech) o neco pozdejsi reakce ovladani a otravne,dosti caste nerozpoznani hry,kam chci namirit prihravku,coz me dost vadi... tenhle neprijemny neduh Pesko bohuzel provazi kazdy rok a je to velka skoda...o necem takhle zasadnim se pan Bors ale z cela nepochopitelne vubec nezminuje...At je to jak chce,kazdy mame rad svou znacku,ale nechapu,jak muze recenzent dat tomuhle uzasnemu fotbalu znamku 2/5...povazuju to za za totalni minelu, neprofesionalitu a recenzentsky "zločin" ...pan Bors se v mych ocich na dobro zesmesnil a uz asi na vzdy zneduveryhodnil...

Editováno: 18. 10. 2017 v 12.36

7290120
Drooo napsal 15. 10. 2017 v 17.01

Ještě jedna věc mě tady rozesmála to jak při napsání trochu kontroverznejsi recenze už opouštíte navždy hrej.cz.....jste jak malé děti kteří dupou před výlohou protože jim maminka nechce koupit hráčku. Tak běžte pryč a hned tu bude smysluplnější debata......čuuuuus ;)

7290120
Drooo napsal 15. 10. 2017 v 16.46

Tak já asi budu jediný který bude s touto recenzí souhlasit. Už jsem PESko dlouho nehrál, protože jsem přešel na FIFU a že jsem byl sakra velký zastánce PESka (Hrál jsem ho už od PES 3) . Tento rok jsem si zahrál obě dvě hry a musím uznat že PES opravdu strašně zakrnělo a některé ty prvky mě úplně nostalgicky bouchly do očí. Víc se rozepisovat nebudu, bylo by to na dlouho, ale poslední věc přece jen řeknu a to že, PES by si zasloužil víc takových to recenzí, aby je to zase nakoplo a aby další ročník byl takový jako když přišlo PES 3, které mě doslova posadilo na prdel.

Editováno: 15. 10. 2017 v 16.48

20893795
Mart9 napsal 14. 10. 2017 v 11.34

djkraldak: Ty slušně neunášíš :D Mně třeba na games štve, že už druhý rok po sobě neměli koule na to, aby rozsekli, která z těch dvou her je lepší.

20921788
djkraldak napsal 14. 10. 2017 v 07.04

Sneaky Bitch: Děláš dobře, kup si PES a opět neprohloupíš je to nejlepší fotbal pod sluncem a stojí za to a výborně se hraje. PES je PES a je to nejlepší fotbal jako každý rok. Jsem rád, že tu jsou lidi co fotbalu rozumí a hrajou kvalitní tituly :-) Hrej.cz mě tímto recenzováním úplně odradilo a budu už se zaměřovat jen na games.tiscali.cz. Pokud nechají takto hanit od svého recenzenta tak skvělou hru jako je PES 2018 je to jejich obrovská hanba. Měj se a hodně zdaru v PESÍKU

Editováno: 14. 10. 2017 v 07.09

20921788
djkraldak napsal 14. 10. 2017 v 00.14

Stydno tomu kdo psal tuto recenzi, PES 2018 je zatím nejlepší fotbal, který jsem kdy z fotbalů hrál a on mu dá 2/5? Jde vidět, že člověk je zaujatý FIFAŘ a nemá o fotbalu ani páru, je tu pokrok kupředu a opět píšu stydno tomu kdo tuto nejlepší fotbalou simulaci která letos vznikla recenzoval. Zabal to a jdi hrát FIFU, která nikdy nebyla a nebude top, protože to je slabá napodobenina PESA a já hrál všechny fotbaly od nejstarší FIFY až po nejnovějšího PESA a vím narozdíl od tebe o čem mluvím. Jediné co měla amatérská FIFA oproti PESOVI byla licence na hráče, ale ve všem ostatním silně zaostávala a tak si to slabě kompenzovali jen licencema - ubohý EA SPORT už je sto let za opicema a jen kopíruje a ještě k tomu špatně. Sbohem ty nezaujatý recenzente a už prosímtě raději žádné tak skvostné hry nerecenzuj a nekaž veřejně. Díky

Editováno: 14. 10. 2017 v 07.07

20877290
martinbucek napsal 10. 10. 2017 v 20.37

masly008: ale lukaku JE kombo zlatana a messiho

20877290
martinbucek napsal 10. 10. 2017 v 20.36

pavel.makal: vidis a to bola jedina vec na ktoru si reagoval, tak som to skusil a vyslo to, ano recenzia je subjektivny nazor, ale co povies ak sa nezaklada na pravde, je to v poriadku? to uz je uplne irelevantne, ze sa recenzia v ziadnom nazore nezhoduje so ziadnou recenziou v cz a sk?, to nie je vobec divne, ze v diskuzii sa s recenziou nezhodne 90% ludi?....mam na mysli obsah, nie cislo....to pre mna nie je vobec smerodajne....si povies, sak kazdy si spravy svoj nazor, ale zabudas, ze su ludia co si vlastny nazor nespravia a idu podla recenzii.....takze moj nazor je, ze to honza nehral a vazne by ma zaujimal tadeasov nazor na hru, kedze ma fotbal rad a mohlo by ho to bavit.....a kde chcem ospravedlnenie?, honza popisal co popisal a ja s tym nesuhlasim, len ma zaujimalo, ci to niekto v redakcii hral a ci zdiela rovnaky nazor ku tomu som chcel aby sa niekto vyjadril a ani ja sa nemam zaco ospravedlnovat....ps tiez mi mozes kludne poslat mail ak chces o problematike podebatovat....pekny zvysok dna prajem

20875821
Mighty napsal 10. 10. 2017 v 18.22

Nezaujatá recenze :D :D :D FIFAř se nezapře

20894476
pavel.makal napsal 10. 10. 2017 v 16.17

martinbucek: Ale prosímtě. Reagujeme pravidělně na dotazy atp. Zapojovat se do diskuze, která se strhla pod touhle recenzí, je pro mě ztráta času, nic se tím nevyřeší, protože tu řada lidí jasně dokázala, že jakákoli debata je bezpředmětná. Máš problém? Pošli mi mail. Odpovědi se dočkáš zpravidla obratem. Recenze je subjektivní názor autora a omlouvat se tu za něj fakt nebudeme. A ty řeči o donate jsou naprosto zbytečná podpásovka.

20878612
masly008 napsal 10. 10. 2017 v 15.48

Tak jsem si po několika letech zahrál PES(pc) a jako tvrdit že je to blízko realitě je blbost.Odehrál jsem cca 30 zápasú na 2 nejtěžší úroveň a hlavní poznatek a sklamání je, s jakou přesnoustí dává AI přesné dlouhé míče
.Pochopím když dá pěkný míč za obranu hráč Pogbova kalibru, ale aby dávali křižné a milimetrové míče přes půl hřiště hráči jako Rashford,Herera,Darmian a hlavně Lukaku nemá s realismem nic společného.Naschvál jsem hrál asi 10 zápasů proti UTD a Lukaku je jako combo Zlatana, CR7 A Messiho.

20877290
martinbucek napsal 10. 10. 2017 v 11.45

Mitsurugi: kojinho55: ma pravdu, ze je to jedna z mala recenzii, kde sa aj komentuje,
2, ma pravdu, ze recenzia je kontroverzna a moze za nu autor
3, ma pravdu, ze si pospinil svoje meno v ociach ludi, co vedia ako natom hra je
4, je smutne, ze s tym nikto nic nespravil, je smutne, ze sa kutomu nikto nijak nevyjadril a vedenie hrej sa este vo videu ide hrat na urazene, ze nesuhlasime s recenziou a vyjadrujeme svoj nazor......

to ci chlapec niekoho urazal, mi je ukradnute, ja som napisal slusny a obsiahli komentar....prvy dokonca a nikto z hrej sa k tomu nevyjadril ani nic

pametate, ked v diskusiach jirka, zdenek a obcas vojta ludom odpisovali?...dnes je to asi malo cool, radsej pytat donate, treba peniaze na karticky do fifi

20879493
kojinho55 napsal 9. 10. 2017 v 20.17

Mitsurugi: 1) Nikde jsem nenapsal, že je to jeho povinnost, jen se nad tím pozastavuji. 2) Zmínil jsem neobvyklý počet komentářů, ve kterých je většina uživatelů konsternována recenzí, takže rozhodně nejde jen o mě. 3) Nedokážeš uvést konkrétní příklad mého napadení, napíšeš abstraktní blábol s nulovou informační hodnotou. Naopak ty jsi mě osočil, že se chovám jak hovado.

20921765
hrdinka.ales napsal 9. 10. 2017 v 19.27

Drew7878: Tohle je těžké hodnotit. PES musíš hrát na nejtěžší obtížnost, po pár zápasech se odemkne ještě legendární, aby jsi mohl posoudit jak na tom je. A hlavně tomu dát čas. Tyhle hry ukazují svojí sílu po více jak jednom utkání...

20847380
Mitsurugi napsal 9. 10. 2017 v 19.23

kojinho55: Asi jako si rasisti na Novinkách nevšímají, že jsou rasisti. Není jeho povinností se nějak ospravedlňovat v komentech. Zvlášť tobě.

20879493
kojinho55 napsal 9. 10. 2017 v 19.10

Mitsurugi: Nevšiml jsem si, že bych recenzenta jakkoli napadl. Přijde mi naopak od autora poněkud nemístné nenapsat do diskuze, kde je přes 70 příspěvků, nějaký souhrnný komentář, kterým by svůj postoj vyjádřený v recenzi obhájil či se eventuálně omluvil za nepřesnosti. Interakce se čtenáři i na případnou kritiku byla vždy jedna z největších deviz hrej.cz, proto jsem tímto přístupem lehce zklamán.

20847380
Mitsurugi napsal 9. 10. 2017 v 17.53

kojinho55: Když napadáš recenzenta tak se nediv. Nechovej se jak hovado a nikdo ti nic mazat nebude.

20879493
kojinho55 napsal 9. 10. 2017 v 17.32

prso: Neboj, už mi ten komentář smazali. Demokratická diskuze jak víno...

20877290
martinbucek napsal 8. 10. 2017 v 18.52

Drew7878: a tiez hravam na druhu najtazsiu

20877290
martinbucek napsal 8. 10. 2017 v 18.51

Drew7878: sak v pohode kazdy mame nejaky nazor, ale ako vravim, ja som ani v deme nemal problem s obranou a je dokonca rozdiel aky tym si vyberies.....s nemcami sa mi utocilo najlahsie s interom najtazsie.....v plnej hre tiez nemam problem s tym, ale ja sa snazim viac kombinovat a rozhadzat si superovu obranu, alebo conter pri ciare a center do sestnasky....a hravam vecsinou za slabsie kluby, je to vecsia vyzva spekulovat koho kupit, koho predat, aby mi zapasoval do systemu, mne sa lepsie hra pes a preto som si ho vybral, chapem, ze nie kazdemu sadne....a pohyb hracov mi nepride strojovy.....a ten aj ako jednu z mala veci aj honza vyzdvihol, teda ak nie ako jedinu....pusti si nejake videa na youtube ako to hraju a najlepsie ak tiez za nejake slabe muzstvo, kedy musi aj branit, nie len utocit, ako sa ti hraci presuvaju, ked napriklad prepadnu v obrane, ako sa volny hrac snazi nabehnut do volneho priestoru, aby to pokryl, kym sa vrati na svoje miesto.....ano da sa so silnym muzstvom hrat na protiutoky, ale so slabsim tazko, s interom tak hrat nemozes, lebo icardy ti skape na unavu

20875587
Drew7878 napsal 8. 10. 2017 v 13.37

martinbucek: Tak jsem zase něco málo odehrál a můj obrázek se pořád prohlubuje. Grafiku nebudu moc hodnotit, PES ji má lepší při opakovačkách a FIFA zase při gameplayi. Co se týče obtížnosti, tak u obou sérií jsem hrál na druhou nejtěžší, jsem tak už dlouhá léta zvyklý, takhle si tu hru osahám a pak přejdu na nejtěžší. Pokud má teda PES smysl hrát pouze na nejtěžší, mohl si to říct rovnou.

Abych teda přešel k věci. Problém s obranou přetrvává, dokonce ve vápně stačí mít jednoho hráče proti čtyřem, byť je o hlavu menší tak všechny předskočí a dá gól, to se opakuje neustále. Hodně mě taky zaráží, jak prostupné to hřiště je. Vezmu míč stoperem a běžím přímku 60 metrů bez toho, aniž by mě někdo atakoval, spíš všichni uhýbaj. Komický fakt bylo, když jsem běžel z lajny do vápna a obránce jen couval a nechal mě doběhnout až k bráně. To se děje přibližně 5x za zápas. A jak už jsem psal, ten pohyb je fakt strašnej. Tam jde udělat "klička" o 90 stupňů bez jakýkoli ztráty rychlosti a ohybu kloubů, navíc to vždycky na soupeře funguje a tímhle ho obejdeš. Ty hráči připomínaj spíš roboty než člověka. Hodně mi to gameplayem připomínalo FIFU 13.

Naproti tomu jsem byl velmi mile překvapen ( díky všem diskutujícím, že jsem to díky nim zkusil), jak se FIFA za 2 roky, co jsem jí nehrál, hodně posunula. Zlepšený a reálnější pohyb hráčů, o míči nemluvě. Hřiště je ve středu strašně zhuštěný, záloha a obrana se stahují k sobě, aby to co nejvíc zmenšili, no prostě paráda, nečekal jsem to. Obrana je taky mnohem těžší a všechno chce cvik.

A ještě taková malá poznámka. Docela jsem se bavil u "faulů" v PESku. Odebral jsem protihráči míč, ten mi následně přepadl přes nohu a občas se mi při tom pádu hlavou trochu otřel o nohy a rozhodčí mu vždycky odpískal faul. :D To se mi stalo klidně 2x za zápas.

Abych to tedy shrnul, kdyby se mě někdo zeptal, co si má koupit, ani na vteřinu neváhám a odpovím FIFU. Určitě se nechci pasovat do nějaké role extra odborníka, je spoustu lidí, kteří o tom ví daleko víc, ale obecně si myslím, že po tisících hodinách strávených hraním reálného i virtuálního fotbalu + další tisíce, spíš desetitisíce hodin odsledovaných zápasů, mám už trochu přehled a něco o tom vím.

To ať si nikdo nebere špatně, není nic špatného na tom, když preferujete PES. Konkurence je potřeba a obě série to žene kupředu. Pro mě je ale momentálně mnohem dál FIFA, je to logické, i vzhledem k financím.

20875936
prso napsal 8. 10. 2017 v 12.23

kojinho55: Tak se zase uklidníme, ne? Konstruktivní kritika je jedna věc, netřeba z toho dělat hon na čarodějnice.

20877290
martinbucek napsal 8. 10. 2017 v 09.06

Drew7878: ved prave o tom hovorim, mne obrana hra normalne, ci uz moja, alebo superova....jedine, ze by si hral na nizsku obtiaznost

20875587
Drew7878 napsal 8. 10. 2017 v 00.49

martinbucek: Já to mám divný? Ta hra za to vůbec nemůže, viď? :D I když jsem to vůbec neměl v plánu, tak nějaký čas u dema obou sérií ještě pobudu, abych si mohl aspoň malej obrázek udělat. Ne, nestalo se to jednou nebo dvakrát, bylo to celej zápas. Jenom fotbal nahoru dolu. Hlavně jsem teda všude slyšel, jaká je PES simulace atd., to jsem se musel smát už úplně. Zatím mi teda už přijde blíž k realitě ta FIFA a to je sakra arkáda. Ale aspoň na pohybu hráčů zapracovali, v PESku jsem měl pocit, že ti hráči nemají žádné klouby, žadný kotníky ani kolena, prostě jsou to stroje. Ještě tomu dám teda nějaký čas a třeba se setkáme zase u recenze FIFY. :D

20877290
martinbucek napsal 8. 10. 2017 v 00.28

Drew7878: tak to mas divne, mne sa to nestalo ani raz, a na 2 prihravky sa samozrejme mozes dostat pred branku, ale stane sa to mozno raz, mozno 2 krat, potom si uz obrana nato bude davat pozor