Prison Break: The Conspiracy Recenze Prison Break: The Conspiracy

Prison Break: The Conspiracy

Erik Omar

Erik Omar

21. 4. 2010 22:34 2

Licencované hry, jako snaha držitele samotné licence vydělat ještě nějaký ten peníz navíc, tu vždy byly a budou, ovšem kvalitní licencované tituly, ty už jsou přece jen vzácnější. A co teprve kvalitní herní adaptace zavedených a kultovních seriálů? Panečku, to je teprve husarský kousek, který žel snad nikdo doposud nepředvedl. Nepovedlo se to průměrné 24: The Game, mírně nadprůměrné Lost: Via Domus a naprosto jasně to nezvládlo ani nejnovější „FOXovské“ dílo Prison Break: The Conspiracy, jehož zločineckou tematiku pocítíte i sami na sobě, to když si po chvíli hraní uvědomíte, že vás v obchodě sprostě okradli.

Při Útěku z Vězení budete Ztraceni

Borci ze slovinského studia ZootFly dostali do ruky perfektní koncept první sezóny seriálu, který ovšem uchopili z dost nešťastného konce. Namísto abychom se tak po věznici Fox River proháněli v kůži intelektuála Michaela Schofielda popřípadě jeho bratra Lincolna a zažili si, sic pro fanoušky dobře známé, ovšem i na sté převyprávění zábavné dobrodružství, sledujeme hlavní linii z úhlu agenta Toma Paxtona pracujícího pro Společnost, který má v roli vězně za úkol pojistit páteční grilovačku aneb Lincovu popravu elektrickým křeslem. Z prstu vycucaná kaše je velmi špatně našroubovaná do originálního příběhu a vše nakonec vyzní tak, jako by vám o seriálu vyprávěl šestiletý syn/bratr. Nejsou vysvětleny motivace postav a zásadní události se dějí jen tak mimochodem bez vysvětlení, takže jestli o Útěku z Vězení slyšíte poprvé, budete naprosto ztraceni.

Nechci být poslíček!

Na druhou stranu v chodbách, tunelech a skladištích samotné věznice se ztratíte jen těžko, což je ovšem důsledek neustále se opakujících lokací, které začnou nudit stejně rychle jako celkový koncept hry. Vývojáři se totiž hráče nesnaží bavit zajímavými úkoly, ba naopak servírují stále jedno a to samé v bledě modrém celých zhruba osm hodin hratelnosti. Chceš něco? Běž tam a dones mi to, po cestě někam vyšplhej, vypáči pár dveří, odšroubuj několik poklopů, vyhni se strážím, vyhni se kamerám a pořád dokolečka jako na kolotoči. Po hodině už tak vlastně ani nemusíte pokračovat, nic nového vás nečeká. Bobkem na hromadě (třešničkou na dortu ve špatném slova smyslu) je naprostá absence jakékoliv akce během těchto nenápaditých a mizerných stealth sekvencí, jež jsou však ve hře dominantní. Jakmile vás totiž kdokoliv jiný než vězeň zahlédne, hra končí (naštěstí jsou všechny NPC tupé jak polena). Mizerně provedené pěstní souboje a tlačítkové sekvence během cut-scén jsou tak jedinými akčními chvílemi, které ve hře (bohužel) zažijete.

A vy jste kdo?

Z technického hlediska se jedná o naprosto podprůměrný produkt. Audiovizuální zpracování pokulhává a berličku mu dělá jen originální soundtrack, který místy dokáže navodit hutnou atmosféru. Tedy spíše otupující a to tak, že člověk chvílemi úplně zapomene na neustálé problémy s kamerou a ovládáním.

Prison Break: The Conspiracy je zjevně určen pouze pro skalní fanoušky seriálu, ale ani těm bychom koupi nedoporučovali, jelikož několik herců asi tušilo jak vše dopadne, a tak se ani neobtěžovali propůjčovat obličeje. Dále hru sráží do kolen absence seriálových hlasů, na které pravděpodobně nezbyly peníze.

Prison Break: The Conspiracy

Když napíšeme, že by byla mnohem větší zábava podávat mýdla v Fox Riverské umyvárce, uděláte si asi celkem jasný obrázek o kvalitě hry, která je ve všech směrech špatná, stupidní a nudná. Od nižšího hodnocení jí drží jen původní seriálový soundtrack.