Prince of Persia: The Fallen King Recenze Prince of Persia: The Fallen King

Prince of Persia: The Fallen King

Jiří Pavlovský

Jiří Pavlovský

9. 2. 2009 23:00 1

Příběh vychází z děje a světa PS3 hry. I tady bude nový, životem obroušený, zjizvený a vůbec tvrďácký princ bojovat proti nástupu temnoty a kydlit, co se dá. I tady bude mít parťáka (i když ten parťák nebude tak sexy jako na PlayStationu). I tady bude skákat po stěnách a překonávat pasti, kterých bude jako v myší noční můře. Ale rozhodně nečekejte jen okleštěnou verzi playstationové gamesy. Tvůrci se rozhodli nechat si jen hrdinu a svět a vyrazit s nimi úplně jinam. Kam? Zpátky ke kořenům.

Návrat na začátek

Stylově se totiž The Fallen King podobá úplně prvním Princům – těm, ve kterých jste pobíhali kobkami a napíchávali se na pasti. Je to ryzí 2D plošinovka, což už samo o sobě je důvod k jásotu. Zastávám totiž názor, že dvourozměrné plošinovky jsou nejen parádně hratelné a trestuhodně zanedbávané, ale i lék na veškeré problémy lidstva – od válek až po AIDS. A Princ má v sobě navíc přímočarost games, ve kterých vždycky exceloval Mario: jeho jediným cílem je dostat se na konec levelu. Tam vede jediná cesta (s občasnými odbočkami, na jejichž konci se skrývá pár zlatých mincí), a vy tu cestu vidíte pěkně z boku, přičemž na horní obrazovce vidíte svůj pokrok. Opravdu nám to chvílemi připadalo, jako by tvůrci vzali hru kníratého instalatéra a předělali ji pro perského monarchu. Dokonce má i podobné checkpointy!

Jen místo toho, abyste skákali želvám na krunýř, sekáte do svalnatých ranařů, rozbíjíte obří balvany, kutálíte se skrz úzké prostory, opatrně našlapujete, abyste neaktivovali pasti, skáčete ze stěny na stěnu, abyste se dostali dál a výš, a občas seberete nějaký ten lektvar, který vám dodá život, či seberete svitek s informacemi. Mohla by to být docela fajn hra, jenže se bohužel tvůrci rozhodli, že herní klasiku ozvláštní něčím novým a modernějším.

Hopsání za pomocí pera

A tím modernějším je to, že místo zuřivého mačkání kláves tady budete stejně zuřivě čárat perem. Na knoflíky ani nesáhnete – všechno budete řídit jen dotykem. Což je sice zajímavé, ale pro akční hopsačku to není zrovna šťastné řešení. Zatímco tlačítko vám poskytuje možnost okamžitých reakcí, a to i několikrát za sebou, tak pero je v tomhle ohledu trochu vypsané. Nevadí to při soubojích, kdy vám to naopak přináší možnost lépe vést údery, ale spíš ve skocích a jiných akčních disciplínách. Což tvůrci vyřešili tím, že všechno dost zjednodušili. Při skoku stačí kliknout na místo, kam se chcete dostat a váš muž tam sám hupsne. Stejně tak se dokáže bez problému udržet na stěně a poskytne vám čas, abyste klikli na protější plochu. Jo, fajn, ale pro plošinovku je to trochu nudné. Nebo otravné... to třeba u pastí, které spouští rychlá chůze – a jelikož ta se řídí jen tím, jak daleko od hrdiny ukážete, není to snadné na odhad.

I když to může znít jako hereze, tak v tomhle případě by bylo lepší držet se osvědčených postupů. Za pomoci klasického ovládání to mohla být mnohem zábavnější hra. Takhle můžeme jen opakovat to, co říkají lesbičky: I s perem se to dá, ale žádná rozkoš to není.

Prince of Persia: The Fallen King

Důkaz toho, že být za každou cenu aktuální nemusí vždycky fungovat. S klasickým ovládáním z toho mohla být slušná a dynamická hopsačka – s perem to prostě není ono.

Stará dobrá 2D plošinovka... a navíc je to návrat ke kořenům celé série. K tomu patří i jednoduchá grafika a přímočaře vyseknuté pozadí