inzerce

Prey

Recenzovaná verze: PlayStation 4
8. květen 2017 15:45 / Pavel Makal / Recenze / Diskuze (91)

Související hra

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20864081
salamon napsal 16. 5. 2017 v 17.27

https://www.youtube.com/watch?v=LfNpDgRC-LI&feature=yout u.be

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 13. 5. 2017 v 22.30

Géčko: Samozřejmě, že první Deus Ex je nejlepší ze série, ale dnes by byla udělat hru podle 16 let staré hry marketingová sebevražda.
Human Revolution byl jednou z nejkomplexnějších her roku 2011, stejně jako je Prey pro rok 2017.Nevím, jak to bylo a je u indie her, jelikož hraji jen ty "velikány mezi indie hrami" jako Undertale nebo Papers Please.
Já jsem tedy rád za cokoliv, co se snaží Deus Ex nebo Bioshocku přiblížit, protože poslední Deus Ex, konkrétně Mankind Divided, nemělo moc dobrý příběh, bylo podprůměrně optimalizované a obsahovalo otřesné mikrotrasakce a MP, který je tak nezajímavý, že ho nikdo nehrál.

Editováno: 13. 05. 2017 v 22.31

Nahlásit nevhodný obsah

20912174
BONDI napsal 12. 5. 2017 v 16.08

Mitsurugi: Ale není to o moc lepší než starší díly,
a to jsem myslel.

Editováno: 12. 05. 2017 v 16.08

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 12. 5. 2017 v 16.05

BONDI: Omyl, nové Residenty s klidem dosahují "kvalit" těch starších, kde celá hra spočívala v pobíhání sem a tam a hledání klíčů s příšerným dabingem a stupidním příběhem. Jak je vidět, v RE se od těch dob moc nezměnilo, akorát combat je mnohem lepší.

Nahlásit nevhodný obsah

20912174
BONDI napsal 12. 5. 2017 v 15.57

Géčko: V dnešních dobách vymyslet komplexní hru,
je stále navyšujicím se problémem díky tomu,
že už jsme tohle všechno hráli v lepším provedení.
A proto jsme z nových her starých klasik tak zklamaní.
Podívejme se na sérii Resident Evil,
jejíž nové díly nedosahují kvalit prvních her z této série jen proto,
že studio nás nedokáže nadchnout a v nových dílech
vylepšit dokanalost prvních Resident Evil her.
Ale dovolím si tvrdit,
že Deus Ex Human Revolution se to povedlo na výbornou :-D

Editováno: 12. 05. 2017 v 16.00

Nahlásit nevhodný obsah

20915442
Géčko napsal 12. 5. 2017 v 15.40

MaxLaMage: Samozřejmě, že jsem si dal dohromady tak 35% z Bloodborne, ale základy samozřejmě ano, popisky předmětu ti rozhodně stačit nebudou, musíš pozorovat, poslouchat důkladně, myslím, že si stačí přečíst Paleblood Hunt a uvidíš, že Bloodborne je na herní poměry na pomezí geniality, k tomu si pusť jeho videa na youtube a myslím, že změníš názor. Samozřejmě občas stačí jenom symbolika. Např. Gael vs. Ashen One. Bohové pryč, démoni skoro taky a tak tam Na konci světa stojíš s dalším prokletým a bojuješ o Dark Souls. Je potřeba vlastně něco řikat? Ne, v tom jsou ty hra daleko vepředu :)

Strejda Phil: No, že by Human Revolution byl nějak komplexní oproti původnímu Dues Ex... To si tedy nemyslím.

Editováno: 12. 05. 2017 v 15.42

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 12. 5. 2017 v 14.15

Géčko: Kdo se to vrací...
Tobě se to líbit nebude, je to kombinace Deus Ex, System Shocku s trochou hororu k tomu.
Je to zábavné a komplexní, podobně jako Deus Ex Human Revolution.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 12. 5. 2017 v 12.37

Mitsurugi: Ve hrách jako Prey ale v těch emailech a zápiscích také nebývá příběh samotné hry, ale pozadí světa a vyprávění, jak se svět dostal do stavu, v jakém ho hráč vidí. Rozdíl je v tom, že Dark Souls to dělají pomocí kratičkých příběhů nebo spíš jen narážek či hesel zmateného encyklopedisty (navíc se toho dá hodně zjistit klasicky - prokecem neméně zmatených a stručných NPCček). Ty emaily jsou oproti tomu dost delší, jdou do mnohem větších podrobností a spíš než encyklopedii nahrazují dialogy. Právě ta ukecanost může být dost na škodu plynulosti hry.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 12. 5. 2017 v 10.57

MaxLaMage: Na popiscích je spíš lore a pozadí světa, než příběh samotné hry. Na pochopení příběhu ti popisky stačit nebudou.

Editováno: 12. 05. 2017 v 11.02

Nahlásit nevhodný obsah

7519761
MaxLaMage napsal 12. 5. 2017 v 10.13

vymazáno

Editováno: 12. 05. 2017 v 10.13

Nahlásit nevhodný obsah

7519761
MaxLaMage napsal 12. 5. 2017 v 10.11

Géčko: Občas mi přijde, že z těch her od From děláte něco, co nejsou. Ty hry mám rád, především první DS a BB, ale hlavně pro hratelnost. Příběh mě v tom vlastně ani nezajímá, ten styl narace mi prostě nevyhovuje. A jen se zeptám, na ten příběh v BB jsi přišel sám, nebo sis to někde přečetl? Protože pokud sám, tak jsi dle mě asi génius nebo jeden z vývojářů. Navíc, osobně si myslím, že hlavně v DS je příběh skutečně vyprávěn pomocí popisků u itemů, což je obdoba emailů v jiných hrách. Dělá se z toho geniální věc, ale je to jako film od Lynche. Spoustu věcí pochopí jen tvůrce, a nebo se musí strávit nepřiměřené množství času analyzováním všeho. Jsem přemýšlivý člověk, ale tohle je pro mě naprosto zbytečné a umělé ztěžování něčeho, co by se dalo udělat mnohem lépe, jednodušeji, ale nikoliv aby to ztratilo něco ze svého kouzla. Ale to je čistě můj názor samozřejmě.

Editováno: 12. 05. 2017 v 10.16

Nahlásit nevhodný obsah

20915442
Géčko napsal 11. 5. 2017 v 23.44

Kulda91: Ne, nemyslím si, že je to paradox, Soulsborne hry totiž nevysvětlují příběh čtením emailů(ve kterých se 100% objeví heslo na nějaké zamčené dveře), posloucháním kazet... Dost často musíš zapojit zrak a ve hře pozorovat. Třeba propojení Nigtmares v Bloodborne. Ve Frontier nalevo vidíš Mensis, napravo lodě ve Fishing Hamlet, tohle je poměrně triviální, ale zaručuji ti, že 90% současných hráčů(i recenzentů) si to nedá dohromady. Dost často Soulsborne hry komunikují s hráči pomocí architektury a dalších věci. Samozřejmě popisky předmětu tomu dávají nějakou linii, ale ve hře je spoustu hintů, které musíš hlavně objevit a je to vše, jen ne líné, protože s tebou komunikuje celý vytvořený svět a ne pár emailů.

Editováno: 11. 05. 2017 v 23.45

Nahlásit nevhodný obsah

20877208
Kulda91 napsal 11. 5. 2017 v 23.11

Mám dotaz na Pavla :) ..
V recenzi si stěžuješ, že už tě moc nebaví vyzobávat příběh z různých poznámek, nahrávek a pod, ale i přesto rád hraješ hry jako DS,BB a v těchto hrách tuhle mechaniku vůbec nekritizuješ .. není to trochu paradox ?
Tvoje recenze mám jinak rád, ale u toho Prey se bohužel moc nesejdeme :( Po dlouhé době zase skvělá hra ...

Nahlásit nevhodný obsah

20912174
BONDI napsal 11. 5. 2017 v 18.40

MaxLaMage: filip.koskan: Pánové,
díky Bohu za anglické slovníky, že ? :-D :-D

Nahlásit nevhodný obsah

20907524
filip.koskan napsal 11. 5. 2017 v 18.31

MaxLaMage: No problem, I was just trolling but still I believe if you write your reviews in czech.. more fellow countrymen find it and appreciate it.

Editováno: 11. 05. 2017 v 18.33

Nahlásit nevhodný obsah

7519761
MaxLaMage napsal 11. 5. 2017 v 18.05

filip.koskan: Because I am used to talk and write in English due to my job. It has nothing to do with being a poser. Sometimes I write in Czech, sometimes in English. It just comes naturally. Sorry for breaking it for you.

Editováno: 11. 05. 2017 v 18.05

Nahlásit nevhodný obsah

7519761
MaxLaMage napsal 11. 5. 2017 v 18.04

Géčko: Jestli tě nebavil Dishonored, tedy spíš že Ti připadal nudný, tak tohle nehraj :)

Nahlásit nevhodný obsah

20915442
Géčko napsal 11. 5. 2017 v 17.00

Tak co jaký to je? Otázka na ty rozumnější. Jedničku Dishonored jsem pro nudu v půlce zabalil, ale jelikož mám rád Somu apod. typ her, tak bych to zkusil, trošku mě odrazuje nudná výtvarná stránka hry.

Nahlásit nevhodný obsah

20907524
filip.koskan napsal 11. 5. 2017 v 16.39

MaxLaMage: Why did you write your review in English? It is quite sad because my Steam filters only czech reviews from czech ppl. I will never read or even find your review on Steam for f*ck sake! Also english Steam users will never ever read it because there are too many reviews! If you would write it in czech instead maybe I would find it and would read it and would eventually find it usefull. Wake up and stop being a f*cking poser!

Editováno: 11. 05. 2017 v 16.43

Nahlásit nevhodný obsah

20909930
RetroAnimeHD napsal 11. 5. 2017 v 12.16

Zkoušel jsem přečíst všechny ty komentáře tady, ale řekl jsem si že si vezmu knížku a bude to lepší :) Jinak díky za recenzi. Hra nemusí být špatná, ale tolik času na louskání a čtení různých dokumentů bez kterých člověk nepochopí příběh teď fakt čas nemám. Musím říct že odehrání 30 hodin na tuhle hru je opravdu málo a když tomu člověk nevěnuje dost času tak tenhle druh her je pro něj prostě nehratelný. Hrát to jako Dooma to fakt nejde :) Ale časem dotoho půjdu proč ne.

Nahlásit nevhodný obsah

20825828
OneShot napsal 10. 5. 2017 v 09.58

MaxLaMage: To zas kvůli mně nemusíš. :) Napravíš to v recenzi na sequel, jestli to má být to slovo od s, na které se HluchnikT marně snažil přijít. :)

Editováno: 10. 05. 2017 v 09.58

Nahlásit nevhodný obsah

7519761
MaxLaMage napsal 10. 5. 2017 v 09.55

OneShot: Díky. Jo máš pravdu, byl jsem tak plnej dojmů, že tohle jsem úplně zapomněl vypíchnout. Inu, nejsem profesionální recenzent, poznámky jsem si nedělal a jel jsem z patra. Ale popel na hlavu si teda sypu, ne že ne.

Nahlásit nevhodný obsah

7519761
MaxLaMage napsal 10. 5. 2017 v 09.50

HluchnikT: Ty jsi vtipnej, až to bolí. Nechceš dělat v televizi? Třeba v nějaký estrádě na Nově? Tam by ses docela slušně uživil, o trotly tam mají eminentní zájem.

Nahlásit nevhodný obsah

20825828
OneShot napsal 10. 5. 2017 v 09.39

MaxLaMage: No vidíš, to není špatná recenze. No a kdo zrovna neoplývá láskou k Arkane a Art Deco, tak si odečte 2 bodíky, a jsme opět na 6/10. :)
Akorát ses moc nerozepsal o těch side-questech, jaks to vyčítal Pavlovi, to je škoda. Rád bych si zrovna o tomhle přečetl.

Nahlásit nevhodný obsah

20847928
HluchnikT napsal 10. 5. 2017 v 09.35

MaxLaMage: "but I will definitely come back to it before the se......". ...sex for my first time? Kamo, tak to uz si svou oblíbenou hru znova nezahrajes..

Nahlásit nevhodný obsah

7519761
MaxLaMage napsal 10. 5. 2017 v 08.06

Je mi jasné, že to asi nikoho nezajímá, ale tady je moje recenze, co jsem dal na Steam. Omluvte mou angličtinu, profesionální pisálek ani překladatel nejsem. Jdu sem s kůží na trh jen proto, aby to nevypadlo, že jen remcám a hejtuju.

First I need to mention that I absolutely loved the original Prey (2006), I finished it three times at the time it was relevant and I have only a fond memories of that game. When I first saw the trailer for Prey 2, it was one of the most anticipated games for me. I absolutely loved the setting and the overall idea of bounty hunter set somewhere over the rainbow. Later on, when it was decided that Prey 2 will be cancelled, it was similar to my feelings about Half-Life 3.

When Bethesda announced this variation of Prey, I was angry, dissapointed and very meh about it. Everything has changed when I learned the mighty Arkane Studios will be the developers. I love those guys. Messiah and Dishonored are one of my favorite games and I absolutely loved Dishonored 2. Then I started to look forward for Prey.

So how is the game?
It´s fun. It´s a horror game. It´s a survival game. It´s Bioshock, System shock, Deus Ex and Dishonored combined together. I played the game four days straight, and that happens to me only with an exceptional games. It is true that it takes most of the game mechanics from other games, but there are few fresh ones. It´s very well combined and executed.


STORY
You wake up in your room somewhere what looks like a future San Francisco and you are going to visit your brother and do some tests. The test goes wrong and you´re sedated. You wake up again in your room, but there is something strange. You see a weird dead body of a mechanic. So you grab a wrench and decide to go out of there. You try to break the glass to go to the rooftop, but instead you learn that this was only a simulation and you are trapped in a space research facility infested with aliens. Aliens that are able to mimic themselves as anything and many other types. What is happening? Soon you will know. Or will you?
I loved the setting, all the little stories of the researchers and people on the facility, and I was thrilled to know what the hell is happening. To be honest, the ending was a wee bit disappointing, but maybe I was just expecting something different. There are multiple endings ( I can count four or something like that). It depends on your decisions you made through the game.
EDIT: I was thinking a bit more about the whole story and ending and although the presentation is not very good and clear, overall it is an interesting story. I could imagine a better cut-scene with more information, but that is just how Arkane is doing things.

GAMEPLAY
You can play the game any way you want. You can be either action hero, or stealthy sneaky shadow. Or something in between. The space station is really huge and you can even go to space and explore it from the outside. The station is made as a whole, meaning you can go nearly anywhere. The design of the station is absolutely brilliant. There are various access routes, service hatches or hidden areas. Imagine the new Deus Ex, but slightly better.
There is a fair share of weapons and gadgets. My personal favourite was pistol, shotgun, Gloo gun (you can immobilize enemies or use it to reach previously unreachable places) and then some gadgets like Typhon lure or EMP. All "grenades" can be used also as a mine, so you can set up a very clever traps. You can hack operators, hovering robots that can heal you or shoot enemies on sight, or turrets to aid you in a tough battles. It doesn´t work on Voltaic Typhons tho due to their EMP "aura".
You can craft weapons, ammo, medkits with your recyclated resources you get from the items across the whole station.
Morgan (name of your character) can upgrade himself with Neuromods (think about augments from Deus Ex). You can be harder, better, faster and stronger and later in the game you can acquire a Typhon abilities. I wasn´t using those much, but there are some pretty neat abilities.

GRAPHICS
My specs are i7 6700k, GTX 970 4gb and 32gb of RAM. I was running the game on 100 fps all the time expect one part in power reactor where I dropped to 50 fps. I dont know why.
Graphics are good. It certainly is not the best looking game, especially when the game is using Cry Engine. There was one part called Arboretrum filled with plants. That was fucking horrible. The textures looked like something from 2005. But other than that I liked the graphics, especially the future-retro art-decoish style of the station and visual effects of Typhons.

SOUND
Music and sound effects are awesome, but I needed to turn it down to like 40%. It is really, REALLY loud. Especially when mimic, camouflaged as a chair or coffee mug suddenly strikes you. It was not good for my heart, I hate jump scares. Sometimes it happened to me that the music was a bit off and not considering the situation, meaning that battle music was playing but there was nothing to fight. Soundtrack was composed by Mick Gordon, the guy who is behind the soundtrack for the new Doom, take that as a reference.

VERDICT
I really enjoyed the game, I finished it after approximately 27 hours (including loadings) and I did it in 4-5 long sessions. I love the gameplay, I love the setting and I love the size of the game. Prey is taking a lot from the other games of similar genre, but it´s adding it´s fair share of innovations and ideas. There was a lot of side-quests to do with reasonable rewards (although some of the side quest were just fetch quests). I loved going through people´s emails to learn what happened to them, those stories are very well written. It´s easier to write an excellent short story than a good novel. The ending was not presented in the best way possible, but it has it´s meaning and idea. I probably won´t play the game again in any short period, but I will definitely come back to it before the se...... I will come back to it. Arkane, keep up the good work.
8/10

TL;DR
If you like Dishonored, Bioshock or Deus Ex and you don´t mind an element of horror and all that set in a space station, you will love this game. Prey is basically System Shock 3 if you let it be System Shock 3.

Editováno: 10. 05. 2017 v 09.56

Nahlásit nevhodný obsah

20825828
OneShot napsal 9. 5. 2017 v 21.05

Jelikož si spousta zdejších uživatelů stěžuje na neobjektivitu Pavlovy recenze, jal jsem se napsat tu objektivně nejobjektivnější recenzi, teda prej.

Také jsem se rozhodl neužívat zde slovo Pr*y, jelikož je Bethesda Exclusive, a pro potřeby této recenze je nahradím méně sporným a méně pobuřujícím Sprey.

Se hrou nemám žádné vlastní, subjektivní zkušenosti, hrál jsem jen demo, které prej nereprezentuje finální hru, tedy jsem si prej zkoušel, jaké je to hrát Neprej, a tudíž musí být moje recenze velmi objektivní.

Jaký tedy ten Sprey vlastně je?

Začněme třeba grafikou. Na první pohled nás zaujme stylizací, která jako by z oka vypadla Dishonored, zejména ztvárněním postav. Objektivně říkám, že pokud grafiku Dishonored milujete, nejspíš se vám bude líbit i Sprey; pokud ne, tak nejspíš ne. Co se týče prostředí, je zpracováno především ve stylu Art Deco. Pokud si myslíte, že se do sci-fi prostředí budoucnosti parádně hodí dekorativní prvky z 30. let, budete nejspíš nadšení; pokud ne, tak nejspíš ne.

Nyní se sluší povědět něco o samotné hratelnosti. Na rovinu říkám, že milovníci závodních her budou zklamaní, v Porsche 911 si tu bohužel nezajezdí. Přitom by se v poměrně širokých koridorech stanice Talos I. prohánělo jedna radost. Ani příznivci prostorových puzzlů nebudou zcela nadšení, sice co chvíli musíte hledat způsob, jak se dostat přes epesní futuristické dveře, přece jen je ale takový Talos Principle v tomhle ohledu na daleko vyšší úrovni. Holt shoda jmen není všechno.

Tím se dostáváme k samotnému jádru pudla. Co je vlastně Sprey za žánr? Je to střílečka? Máme tu poměrně široký arzenál zbraní, od klasické pistole a brokovnice, až po takový Gloo Cannon, jenž emzáky obalí popcornem, který je evidentně tak odporný, že se raději nechají umlátit hasákem, než aby ochutnali. Bohužel, tento chrlič pražené kukuřice ve Spreyi jaksi nepočítá s rychlostí pavoučků, takže místo jejich znehybnění celý koridor vytapetujete. Pokud jste designérem interiérů a nechcete si nosit práci domů, tak se tomuto spreyi raději vyhněte. No jo, hasák je jistota.

Je to tedy klasická mlátička? Ne, to ještě není ono. Přece jen, autoři sází na atmosféru hry, a tak se místo hord nepřátel prokousáváme hordami a horami emailů a jiných útržků textu, do kterých autoři bůhvíjakým kouzlem zvládli vtěsnat celý New York Times i s Rudým právem. Pokud jste knižním editorem a chcete po práci relaxovat, tato hra bohužel opět není nic pro vás.

Sprey se snaží být vším: hororem, který vás neleká, konspirací, která vás neláká, RPGčkem, které vám radí nelevelovat postavu, jinak zlá noční motýl, a mohl bych pokračovat. Hra si bere inspiraci z kulovních her všech ras a žánrů- výlet do vesmíru připomíná Adrift, ovládání nejrůznějších tlačítek a monitorů Deus Ex, postavy Dishonored, Art deco a hasák Bioshock, již zmíněný popcorn "concrete power" z inFamous, aj. Všechny zmíněné prvky navíc zvládá kombinovat velmi dobře do té míry, že vás ani nenapadne, že k sobě jaksi nesedí. Problém je v tom, že hry, ze kterých si bere inspiraci, dotáhly ony prvky k dokonalosti mnohem lépe. Sice každá jen ten svůj, ale, jak se říká, někdy je méně více, víceméně. Ale, nakonec, každý správný Sprey má obsahovat nejrůznější příměsi, že?

Protože tahle recenze je nejobjektivnější z nejobjektivnějších, body si sečtěte sami podle toho, jak vás každý odstavec nalákal ke hraní, a sice 1 odstavec/ 1 bod.

P.S.: Doufám, že vám po přečtení tohoto došlo, jak můžete být rádi, že recenze píše Pavel, a ne já.
A promiň Pavle, že jsem ti vzezl tak trochu do zelí. :)

Nahlásit nevhodný obsah

20907524
filip.koskan napsal 9. 5. 2017 v 21.03

PS: co se stalo s Jirkou Bigasem?

Nahlásit nevhodný obsah

20915263
rogerdixx napsal 9. 5. 2017 v 19.22

Kdy už konečně uděláte recenzi na Outlast 2????

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 9. 5. 2017 v 18.57

Tak jak je vidno, tak lepidlo vypadá stejně blbě i na PC.

Nahlásit nevhodný obsah

Prey (reboot)

  • Výrobce: Arkane Studios
  • Vydavatel: Bethesda Game Studios
  • Žánr: 1st person akce
  • Datum vydání: 05. 05. 2017
  • Platformy: PC, Xbox 360