Pokkén Tournament Recenze Pokkén Tournament

Pokkén Tournament

Lukáš Kunce

Lukáš Kunce

26. 4. 2016 07:22 2

Není fanouška Pokémonů, který při pohledu na první obrázky z Pokkén Tournament nezjihl. Hned nato přišlo nepříjemné vystřízlivění, protože původně hra neměla opustit prostory japonských heren. Snad i díky nadšeným ohlasům komunity se Nintendo rozhodlo novinku vydat po 9 měsících i pro domácí konzoli Wii U a i navzdory nízkým prodejům konzole se Pokkén uchytil více než dobře. Svoje tuhé arkádové kořeny ale nezapře.

POKÉBALLE, KDE JSI?

Jestliže považujete příběh v hlavní sérii Pokémon RPG za nevýrazný a nezajímavý, pak vás nepřekvapí, že i nová bojovka je v tomto ohledu slabá jako čaj. Roli hlavního padoucha na sebe tentokrát vzal starý známý Mewtwo ovlivněný zvláštní silou synergických kamenů a vy ho máte zastavit. Námět to není kdovíjak špatný, způsob vyprávění skrze velmi omezený počet primitivních dialogů ho však sráží k zemi, o zcela bezpohlavních aktérech snad raději nemluvě. Úzce to souvisí se skutečností, že Pokkén vlastně ani nemá skutečný příběhový režim.

Obtížnost roste jen velmi pomalu a herní styl AI protivníků se nijak zásadně nemění.

Náplň pro jednoho hráče je jenom extrémně dlouhá posloupnost soubojů bez ničeho navíc. Jako každý správný trenér Pokémonů se musíte prokousat až na vrchol nejvyšší ligy, ale motivace k tomu je jediná - odemknout dvě zbývající hratelné postavy a pár drobností k tomu. Obtížnost navíc roste jen velmi pomalu a herní styl AI protivníků se nijak zásadně nemění. Jakmile si osvojíte pár základních triků, pak na vás v této části hry žádná velká výzva nečeká.

SEISMICKÝ ÚTOK!

Silné stránky Pokkénu je tak třeba hledat někde jinde. Obrovským lákadlem jsou pochopitelně pokémoní kulisy, neboť o hře se souboji v reálném čase fanoušci snili dlouhé roky. Překvapivě nejde jenom o převedení kultovního Tekkenu, za kterým stojí stejný vývojářský tým, do světa Pokémonů. Naopak, Pokkén přichází s několika netradičními prvky, jimiž by se v budoucnosti mohly inspirovat další bojovky, a to by od takového titulu čekal málokdo.

Vůbec nejzajímavější je rozčlenění soubojů do dvou střídajících se fází. Každá potyčka začíná v trojrozměrné Field Phase, jež připomíná sérii Naruto: Ultimate Ninja Storm. Oba protivníci se po aréně mohou volně pohybovat, a vzniká tak prostor pro útoky na větší vzdálenost. Až soupeři trochu nařežete, dojde k přepnutí do dvourozměrné Duel Phase, a tady už je příbuzný Tekken hodně cítit. Obvykle se o vítězi rozhoduje právě v této fázi, protože se v ní rozdá suverénně nejvíc úderů. Třebaže to na papíře nevypadá jako převratná novinka, jde o chytrý a nenásilný způsob, jak nevyhnutelně stereotypní souboje oživit. Třešničkou na dortu jsou vizuálně atraktivní Synergy Burst útoky, které stejně jako ultimátní jutsu v Narutovi mají za úkol ubrat soupeři pořádný kus zdraví a k tomu přichystat pěknou podívanou.

VŠECHNY ZKUSIT MÁM

Veledůležitou součástí každé bojovky je soupiska bojovníků. Nemůžu se ubránit pocitu, že právě tady tvůrci trochu promrhali potenciál. Z více než 700 existujících Pokémonů je hratelných jen 16 a i když ve výběru nechybí stálice jako Pikachu, Charizard nebo Gengar, uvítal bych klidně trojnásobný počet postav. Obzvlášť, přihlédnu-li k faktu, že ve hře je 30 dalších příšerek. Ty bohužel hrají jenom podpůrné role.

Kromě “příběhového režimu”, lokálních i online soubojů a tréninku hra nenabízí nic dalšího.

Každý z hratelných Pokémonů naštěstí disponuje dostatečně unikátní sadou chvatů a svého vyvoleného si mezi nimi snad najde každý. Příznivce opatrnějšího stylu bude zajímat Suicune a jeho útoky na dálku, zatímco přímočařejším hráčům by mohli více vyhovovat pomalejší, ale zato velmi silní Pokémoni jako Charizard nebo Machamp. Já nejprve sáhl po Charizardovi, jenže s hbitějšími protivníky jsem se nedokázal vypořádat. Nakonec se mým “mainem” stal opeřený Blaziken, který ztělesňuje příjemnou kombinaci rychlosti i síly.

PUSTO, PRÁZDNO

Dvě podobnosti s Naruto hrami od CyberConnect2 už jsem zmínil, ale nabízí se ještě další přirovnání. I v Pokkénu vám v každém utkání asistují dva různí pomocníci, kteří vašemu soupeři buď uštědří pár ran navíc, nebo vás například vyléčí. Každý support Pokémon dokáže ovlivnit zápas úplně jinak a je zábava hledat způsoby, jak tyto extra manévry využít co nejefektivněji. Nanečisto si to můžete vyzkoušet v tréninkovém režimu, kde je také možné si do sytosti vyzkoušet všechna komba i speciální útoky jednotlivých Pokémonů.

Ač se Pokkén hraje velmi dobře a v některých ohledech dělá lepší dojem než nejedna zajetá série bojovek, na obsah je opravdu skoupý. Kromě “příběhového režimu”, lokálních i online soubojů a tréninku totiž nenabízí nic dalšího. Podobným problémem trpěl Pokémon Stadium pro Nintendo 64, ten se to však snažil dohnat propojením s Game Boyem a návykovými minihrami. Pokkén je hra, od které by se nevinné podlézání fanouškům čekalo, ale nic takového se nekoná. Pokud nemáte v plánu dostat svůj skill na profesionální úroveň a chcete se u hry jenom nezávazně bavit, pak jedinou odměnou za vaši snahu budou odemykatelné předměty pro vašeho avatara, oblečení a tituly ke jménu. To není mnoho, ale fanoušky Pokémonů, na něž tvůrci evidentně cílí, to nejspíš nebude trápit.

VZHŮRU NA VICTORY ROAD

Na poměry konzole Wii U vypadá Pokkén Tournament dobře. Vedle moderních bojovek v čele s Mortal Kombat X a Street Fighter V už při posuzování technických kvalit neobstojí. Pokémoní barevnost zůstala, jen obraz není tak ostrý, jak si doba žádá. Aby také ano, když hra běží jenom v zastaralém rozlišení 720p. Zato ale drží skálopevných 60 snímků za vteřinu, což je pro tak kompetitivní záležitost důležitější než perfektní grafika.

Pokkén Tournament

Že je Pokkén povinností pro všechny pokémoní fanatiky, o tom není pochyb. K mému milému překvapení se však jedná o více než slušnou bojovku se stabilními základy, na kterých mohou tvůrci dál stavět. Nerad se v recenzích odkazuji na zatím neexistující, ale zaručeně kvalitnější a obsahově nabitější pokračování, v tomto případě ovšem musím udělat výjimku. Prvnímu pokusu zkrátka chybí obsah, který je pro masového hráče bez ambicí hru kompletně ovládnout podobně důležitý jako hratelnost.

Pokkén Tournament
Wii U Wii U

Pokud vám nevadí trestuhodně malý počet režimů a hratelných postav, neměli byste Pokkén Tournament minout. Lepší bojovku takového střihu s aktivní hráčskou komunitou na Wii U nenajdete.