Pokémon Quest Recenze Pokémon Quest

Pokémon Quest

6. 6. 2018 09:00 15

Hele, Nintendo, takhle prostě ne. Chápu, že je třeba se po masivním neúspěchu Wii U - jasně, přiznávám to - nějak finančně uzdravit, ale budeš muset přehodnotit svůj přístup k mobilním spin-offům svých nejsilnějších značek. Pokémon Go stranou, tvé nakládání s Mariem, Animal Crossingem a nově i s Pokémony v Pokémon Quest je destruktivní. Nejsou to dobré hry. Naopak to jsou průhledné dojičky peněz, které baví nanejvýš jen pár dnů, a co se týče posledně jmenovaného, na Switch v žádném případě nepatří.

POKAŽENÁ PREMIÉRA POKÉMONŮ

Na Switchi je spousta titulů, které by na mobilech a tabletech prostě nefungovaly, a nejedná se pouze o first-party hry. Každý týden Switch dostává hry, které na hybridní platformě chytají druhý dech a šílenou rychlostí nafukují zdejší katalog. Mezi nimi se však nachází i několik titulů, které vyšly pro chytré telefony a tablety a, snad pochopíte mé stanovisko, snižují hodnotu celé platformy. Věřím, že mobilní hry patří na mobil a konzolové hry patří na konzole. Čestnou výjimkou jsou ty hry, které z konzole úspěšně zvládnou přechod na dotykové platformy, a těm to skutečně přeji. Pokémon Quest je však first-party hra, která je skutečně každým coulem mobilní F2P vysavač peněz s chabou herní smyčkou, která má vyústit v placení za možnost “hrát”. Stejně jako mnoho mobilních her, Pokémon Quest má totiž v sobě ukryté čekací překážky, které lze obejít, pokud hráči zaplatí.

Pokémon Quest je jen sledování ošklivých postaviček, které do sebe narážejí a vyplivávají číslíčka uštědřeného zranění.

Hráči si v PQ sestaví tým až o třech pokémonech, pošlou je na výpravu do divočiny, kde voxeloví pokémoni automaticky (!) běhají od jednoho střetu s nepřáteli k druhému, zatímco na hráčích je, aby mačkali čudlíky speciálních útoků vždy, když se nabijí. Stále platí kategorizace pokémonů, takže vodní pokémoni jsou účinnější proti ohnivým, létací proti broučím, atd. Tým si tedy skládáte podle lokace, do které se pokémoni vypraví. Po několika střetech dojde na souboj s bossem, větším pokémonem, po jehož porážce výprava končí úspěchem, pokémoni levelují a hráč dostává kamínky k vylepšování statistik své partičky a ingredience k vaření.

JE TO NA PICHU

No a to je všechno. Žádní trenéři, žádné předměty, žádné chytání pokémonů, žádný příběh. Pokémon Quest je jen sledování ošklivých postaviček, které do sebe narážejí a vyplivávají číslíčka uštědřeného zranění. Sem tam mačkat čudlíky útoků fakt není zábavné, a možná právě proto PQ přichází s možností celé souboje automatizovat. Vlastně mi to přišlo jako ta lepší varianta, protože tím odpadá ta nudná část bojů a já si při “hraní” můžu třeba udělat snídani, jít na záchod, hrát Overwatch nebo koukat na Netflix. Dokonce ani chytat pokémony nemůžete! Je třeba vařit polévky a lákat je k sobě do tábora. Jakože WTF?

A samozřejmě, že nejde chodit na výpravy donekonečna, protože PQ je mobilní rakovina. Hráče omezuje jakási baterie, která má pět nabití a jedno se vždy spotřebuje při jedné výpravě. Zcela pochopitelně pak trvá 30 minut, než se zase nabije. “Naštěstí” existuje herní měna PM Tickets, za kterou lze nabít baterii okamžitě, zachránit loot při porážce na výpravě nebo urychlit jiné čekací systémy. A samozřejmě, že lze PM Tickets získat za plnění questů a challengů, ale hlavně je lze koupit. V prvních pár hodinách pro to není důvod. Ale pokud se jimi prokousáte, je pravděpodobné, že vás hra (ačkoliv nechápu proč) baví a v tu chvíli se začne více projevovat možnost zkrátit si čekání nákupem jednoho z balíčků. Ty obsahují nejen tickety, ale i nějaké další nesmysly, jako jsou dekorace vašeho tábora nebo noví pokémoni.

HŘE SE VYHNOUT MÁŠ

Proč? Proč mít tenhle póvl na Switchi? Ovšem, že chápu proč - Switch má velkou základnu uživatelů - ale doopravdy to má Nintendo zapotřebí? V červnu Pokémon Quest vychází na mobily, kam patří spíše, alespoň okopírovaným stylem skutečně zábavné mobilní hry Crossy Road. Ale nemyslete si; dotyková destička z toho lepší hru neudělá. V Pokémon Quest totiž chybí radost z hraní. Hráč nemusí nic překonat. V ničem uspět. V jádru v podstatě záleží na naskládání vylepšovacích kamínků každému pokémonovi tak, aby se optimalizoval jeho výkon. Ale většinou je hraní jen sledování ošklivého divadla a létajících čísílek, a pokud chcete, mačkání čudlíků, které mají arbitrární vliv na výsledek boje. Buď je totiž mačkáte vy, nebo se mačkají samy. Jak potom lze v takové hře být ten nejlepší, jak nikdo před vámi?

Tohle je prostě past na finančně negramotné fanoušky Pokémonů se sklony k závislosti.

Pokémon Quest nestojí za váš čas a už vůbec ne za vaše peníze. Zakoupitelné balíčky se totiž pohybují od 75 do nemorálních 749 Kč, což jen dále hru zbavuje jakékoliv možnosti vykoupení. Tohle je prostě past na finančně negramotné fanoušky Pokémonů se sklony k závislosti, a to je zkrátka neomluvitelné na jakékoliv platformě.

Pokémon Quest

Pokémon Quest je nudný a morálně odporný způsob, jak vyždímat peněženku. Hrám na mobilech to z nějakého důvodu prochází, ale na konzolích tyhle móresy trpět nebudeme.