PlayStation Move Heroes Recenze PlayStation Move Heroes

PlayStation Move Heroes

Jan Bors

Jan Bors

21. 3. 2011 23:37 3

PS Move je hračka, která na svém kontě nemá úplně ta nejzajímavější čísla, a možná právě proto na ní neseženete, kromě přibalených Sport Champions, žádný (až na výjimky) zajímavější titul. Sony se tak rozhodlo reagovat vcelku nadějným projektem určeným pro širší publikum a obsahující kromě několika zajímavých disciplín především osvědčené playstationové hrdiny.

Staří známí

Ve hře se tak setkáte se starými známými z tradičních „Soňáckých“ her určených především mladším hráčům. Ze svých světů jsou zlými, ale hravými emzáky vytrženi postupně Ratchet s Clankem, Zak s Dexterem a Sly Cooper se svým želvím pomocníkem Bentleyem. Samozřejmě z velmi zábavného důvodu, který je sice staví do role vydíraných společníků, ale pokud se chtějí dostat zpět, musí se podvolit. Mimozemšťané chtějí zábavu, připravili si tak sérii dovednostních soutěží, plnou nástrah z vykradených světů slavných hrdinů.

O tom, že by se nemělo věřit ničemu, co má víc zubů než celá Adamsova rodina, by nám mohli ve vesmíru vyprávět a kromě ulhaných uzurpátorů tu budete čelit i opravdovým výzvám. Playstation Heroes totiž rozhodně není hra, ve které byste se ani trochu nezapotili. A s tím potem to samozřejmě myslíme vážně, protože poctivé hraní pomocí PS Move špetku fyzické námahy obnáší.

Preciznost sama

Jak jistě víte, dokáže být PS Move velice efektivní a přesná hračka. Bohužel nám to herní vývojáři zatím předvedli na velmi málo hrách, ale konkrétně tady se jim zadařilo víceméně na jedničku. Základem je výborná kalibrace, která vás už v průběhu dalšího hraní neotravuje, a přesto se nesetkáte s nepřesnostmi nebo se špatně reagujícími charaktery na vaše pohyby. Samozřejmě i tady se občas stane nějaká nepřístojnost, ale posléze zjistíte, že spíše stojíte mimo vámi kalibrovaný úhel.

Slabinou tak nakonec není ovládání, jak jsme předpokládali, ale spíše menší skladba herních možností. Heroes totiž nabízejí prakticky jen čtyři druhy zábavy, resp. čtyři herní módy, které se neustále opakují a ačkoliv nabízejí jednotlivé úrovně různé obměny herního systému, pro samotného hráče to znamená pouze soustředění se pomocí stejného prvku na trochu jiný úkol. A to je samozřejmě obrovská škoda, protože vícero herních variant by z tohoto titulu udělalo jasnou must-have záležitost.

O co tedy vlastně jde?

Konečně se dostáváme k herním principům, na kterých celé dobrodružství stojí. V podstatě se jedná o sérii několika desítek úrovňově orientovaných výzev. To znamená, že si vyberete lokaci a k ní vázanou disciplínu. Levely jsou většinou celkem malé a dovolují hráči pouze omezený pohyb, většinou po několika málo platformách nebo uličkách s různorodou škálou úkolů, nepřátel a dalších překážek. Motivaci zajišťuje odměňovací systém, který vám dovolí další řádku úrovní až s příslušným počtem získaných hvězdiček.

V diskových soutěžích je vaším tradičním úkolem sestřelit co nejvíce létajících prvků, ideálně v co nejkratším čase nebo za pomocí omezeného počtu disků, které můžete po odhození následně velmi přesně navádět. Hra se tak trochu proměňuje v povedený letecký simulátor. Další herní varianta je velice obdobná, akorát místo disku ovládáte bowlingovou kouli. Tady je ovládání o něco složitější, vzhledem k omezenému pohybu po zemi, což dělá z této disciplíny tu vůbec nejnáročnější a naskýtající tak největší výzvu, ovšem zábavnost se soustředí na ty zbylé.

Do ruky meč, bič a nebo pořádný kvér!

Není nic povzbudivějšího, než zjištění, že střílečky se dají i s pomocí PS Move solidně ovládat. Zatímco Killzone 3 v téhle herní variantě absolutně pohořel, v PS Move Heroes si to nebudete moci vynachválit. Herní pistolnická varianta se totiž stane vaší oblíbenou kratochvílí a hlavně vás bude bavit, na rozdíl od předchozích, i ve dvou hráčích. Skóre totiž nabíhá neuvěřitelným tempem a těla nepřátel vybuchují v nekonečné smyčce. Přitom na tom není nic složitého, prostě jenom míříte a maximálně pomocí „navigátoru“ někam popoběhnete, abyste vykosili další vlnu nepřátel.

Stejně zábavná, ne-li zábavnější, je varianta se zbraní nablízko. Do rukou se vám tak dostane základní zbraň jednotlivých postav, takže třeba u Ratcheta kladivo nebo u Slye upravená hůlka. S tou pak mydlíte nepřátelé hlava nehlava. Samozřejmě si musíte dát doma pozor na lustr. Jinak klasicly po vzoru starých mlátiček neustále krok za krokem likvidujete vlny nepřátel a sbíráte co největší skóre. Možná jen škoda, že škála pohybů vám nedovolí sofistikovanější bojové techniky. Na druhou stranu se vůbec nebudete muset trápit nějakými složitostmi. Naopak v obdobě tohoto módu si s ovládáním vyhrajete mnohem více. Místo zbraně nablízko totiž dostanete předlouhý energetický bič, který disponuje celou řadou specialit. Kromě klasického rubání můžete nepřátelé házet proti sobě nebo je v jednom efektivním a efektním „mega-prásku“ poslat na onen svět v celé tlupě. Bonusem jsou pak speciální schopnostijednotlivých postav, třeba disco-koule dokáže roztancovat i ty nejotrlejší nepřátele.

Co s tím?

V celém tom pohybovém šílenství je tak jedna jediná skutečná vada a to stereotyp. Sice se zvyšuje obtížnost, mění se prostředí a malinko obměňují úkoly, kdy třeba místo pomáhání ubohým a pod zámek strčeným stvořením, musíte včas aktivovat speciální panely atp., ale herní principy už žádnou další alternativou neprojdou a to je trochu škoda.

Takhle nám Playstation Move Heroes nabízejí pouze kvalitní a pěkně vypadající zábavu, která však nadchne spíše příležitostní hráče, otce menších dětí, kteří rádi hrají na Playstationu a skupinu hráčů, co doma často pořádají herní party a Sports Champion je už omrzely. Rozhodně se tak nejedná o špatný produkt, spíše naopak, ale rozhodně bychom si v případných přídavcích nebo pokračováních představili pestřejší zábavu, než hra momentálně nabízí.

PlayStation Move Heroes

Velice povedená PS Move hra, která kromě kvalitního a přesného ovládání nabízí slušnou porci zábavy a to hlavně mladším hráčům. Pro dospělé pak představuje zajímavé zpestření.