Pistol Whip Recenze Pistol Whip

Pistol Whip

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

3. 9. 2020 13:50

Není to tak dávno, co kluci z Beat Games udělali díru do světa s vysoce návykovou rytmickou hrou. Stačilo jim k tomu poměrně málo – dva světelné meče, barevné kostičky a kvalitní hudba. Ne nadarmo je Beat Saber řazen mezi ty nejlepší zážitky pro virtuální realitu.

Časem se zákonitě objevily tituly, v nichž je na první pohled patrná snaha na nebývalý úspěch československého projektu navázat. Patří mezi ně také Pistol Whip. Studio Cloudhead Games zachovává rytmický hudební podkres, místo světelných mečů ale vkládá hráčům do ruky ostře nabitý kvér.

KDYŽ BEAT SABER POTKÁ SUPERHOT

Premisa je jednoduchá. S devítkou v ruce se pomalu posouváte danou úrovní, v níž potkáváte další sympaťáky s nabitým kolťákem. Od nich se v první řadě nesmíte nechat zabít, čehož nejlépe dosáhnete tím, že je trefíte dříve, než stihnou vystřelit. Čím vyšší obtížnost, tím více neřádů. A o to více střel (včelek, vostrých, ale rozhodně ne kulek) bude hvízdat kolem vašich uší.

Úkol je jasný – prostřílet se až na konec. To je samo o sobě docela těžké, tedy alespoň zpočátku, než se maličko rozkoukáte a dostanete střelbu pořádně do ruky. Ze základní úrovně jsem se rychle přesunul na střední. A to už jsem se pořádně zapotil. Nejtěžší varianta je určena pro ty nejlepší pistolníky, zelenáči zde zkrátka nemají šanci. Obtížnost je vcelku dobře vybalancovaná, takže si na své přijdou sváteční hráči i ostřílení kovbojové.

Pistol Whip je v podstatě fitness hra ukrytá pod slupkou akční střílečky.

Velká škoda je, že hra vůbec nevysvětlí, jak lze ze zásahů vytřískat co nejvíce bodů. Jak už bylo zmíněno, Pistol Whip klade velký důraz na hudbu. Pokud tedy budete likvidovat protivníky v rytmu dunivých beatů, obdržíte body navíc. Oproti Beat Saberu je však poměrně těžké odhadnout tu správnou chvíli pro stisknutí spouště. Pomůže cvik, případně malá asistence v podobě vibrací, která na správný moment upozorní. Další možností, jak nahnat lepší čísla, je vyšší přesnost zásahů. Čím blíže si darebáky pustíte k tělu, tím více bodíků získáte za jejich smrt. A naopak – pokud budete mířit na postavy příliš vzdálené, obdržíte menší odměnu. Na to si ale musíte přijít úplně sami, protože hra ani v rámci tutoriálu základní principy neobjasní, což je asi jediná vada na kráse. Jinak je totiž naprosto boží.

UMĚNÍ JOHNA WICKA

Grafika je sice silně stylizovaná, hra však umí skvěle navodit parádní atmosféru. Měl jsem zkrátka pocit, že v barevných úrovních skutečně stojím. Vzhledem k velikosti našeho obývacího pokoje jsem byl nucen vypnout překážky, na úhyby prostě není místo. V lepší variantě bych se rozplácnul o stůl, v té horší bych prošel skleněnou skříní. Jde ostatně o možnost, která je k dispozici také v Beat Saberu. Následně jsem se ve stabilním postoji mohl konečně soustředit na střelbu.

Hře sice bohatě postačí, když si stoupnete rovně a své cíle budete hledat s jednou napřaženou rukou. To ale není ono, nehledě na to, že vás velmi rychle začne pálit rameno. Správný postoj je zkrátka základ. Ideální je uchopit Move ovladač oběma rukama a trochu se rozkročit s jednou nohou více vpředu. V tu ránu se z vás stane John Wick, obávaný zabiják, jenž si poradí i s několikanásobnou přesilou. Chopit se ostatně můžete speciální zbraně s označením Baba Yaga. Pomrknutí na populární biják je naprosto zřejmé, hra si ale tuto referenci může dovolit.

Příjemný detail je možnost nastavit si zvuk daného kvéru, který může znít jako nevýrazný plivanec, nebo jako protiletadlová kanonáda.

Na slavnou postavu jsem si v herním zápalu sám od sebe vzpomněl. Ono uhýbání zpomaleným projektilům mě totiž nutilo neustále se pohybovat. Doprava, doleva, ale také dolů a zase rychle nahoru. Nepřátelé vás musí trefit do hlavy, zásahy do těla nic neznamenají. I tak je ale sakra těžké sprše střel uhnout. Už na střední obtížnost se pořádně zapotíte, a pokud dojdete až nakonec, možná budete i ztěžka oddechovat. Jestli navíc ve hře strávíte alespoň hodinu, překvapí vás hned druhý den ráno intenzivní bolest svalů. Pistol Whip je v podstatě fitness hra ukrytá pod slupkou akční střílečky.

JEŠTĚ JEDNO KOLO

Momentálně je k dispozici deset úrovní, tedy deset songů. Není to mnoho. Je zde samozřejmě riziko, že se vám hudba rychle oposlouchá, motivací k opakování je pak samozřejmě vaše skóre, které si navíc můžete porovnat s dalšími hráči v globálním žebříčku. Dovedu si ale představit, že se řada pistolníků bude vracet „pouze” kvůli radosti z hraní.

Nechybí navíc mnoho dalších možností, jak si zážitek ozvláštnit. Co třeba zkusit zaúřadovat s kvérem v každé ruce? Dle autorů jde o formu zjednodušení, protože v tomto režimu přijdete o určité procento z celkového počtu bodů, hra se však zásadně změní. Je zde také možnost vypnout asistenci při míření, což naopak obtížnost značně zvýší.

Pro všechny „gun nuts” je připraven kufřík se slušnou sbírkou palebného arzenálu. Typ zbraně je však pouze kosmetickým prvkem. Příjemný detail je možnost nastavit si zvuk daného kvéru, který může znít jako nevýrazný plivanec, nebo jako protiletadlová kanonáda. Dunivější zvuk pak hezky doplňuje danou skladbu, pokud se tedy skutečně snažíte trefovat do rytmu.

Pistol Whip je zkrátka další hra, s níž se budete chlubit návštěvám. Parádní záležitost na večírek, na němž si můžete zasoutěžit o lepší skóre.

VYZYVATEL BEAT SABERU

Už z traileru jsem měl podezření, že bude Pistol Whip výjimečně dobrá záležitost. Podezření se naplnilo, dlouho jsem neměl z hraní tak upřímnou radost. Unikátní zážitek ze střelby podtrhuje velmi slušný soundtrack a vypiplaná hratelnost. A přitom je to tak jednoduché. Právě díky tomu je počin studia Cloudhead Games přístupný úplně všem, stačí jen nasadit brýle a vybrat si tu správnou obtížnost.

Hra má určitě potenciál do budoucna. Po vzoru Beat Saberu se i zde mohou objevit balíčky s další hudbou, což může udržet stávající hráče a zároveň nalákat nové. Je však otázkou, jaké mají autoři plány. Jedinou vadou na kráse je absence plnohodnotného turorialu, v němž by nováčkům mohla být načrtnuta základní pravidla hry.

Tak jako tak jde o prvního velkého vyzyvatele Beat Saberu. Upřímně musím říct, že se zážitek s Pistol Whip československému hitu minimálně vyrovnává. A to je asi ta největší poklona, kterou ve světě virtuální reality mohl získat. Mluvíme tak o povinnosti pro všechny majitele PS VR.

Pistol Whip

Jednoduchý, zábavný, návykový. Pistol Whip patří mezi hrstku VR her, které byste si za žádnou cenu neměli nechat ujít.