Perry Rhodan Recenze Perry Rhodan: Immortals of Terra

Perry Rhodan: Immortals of Terra

Luke

Luke

8. 7. 2008 22:50 6

Perry Rhodan je regentem planety Země. Blonďatý, inteligentní, dobrodružný, vtipný, okouzlující a s partou na smrt věrných agentů, kteří mu vždy pomohou překonat nástrahy kladené nepřátelskými civilizacemi nebo prostě jen vesmírem. Svým způsobem je Rhodan nevlastní bratr kapitána Kirka, jen na rozdíl od Williama Shattner nestárne a netloustne. Rhodanova historie začíná roku 1971, kdy po přistání na Měsíci objeví mimozemské plavidlo a s pomocí nové technologie zajistí Zemi mír a prosperitu. Pro sebe Rhodan najde ve vesmíru nesmrtelnost, a tak ho autoři mohou protáhnout až do daleké budoucnosti, kdy je Země jiná – ale problémy přetrvávají. Dohromady od šedesátých let vyšlo kolem třech tisíc sešitových příběhů a komiksů, na kterých se podíleli nejrůznější autoři a roku 1998 vznikla první počítačová hra. Popularita Rhodana je značná i v České republice, jak se můžete přesvědčit na stránkách fanklubu nebo v Databázi Multiverza. V nejnovější hře s podtitulem Immortals of Terra čelí nenadálému útoku na sídlo vlády. Mondra, Rhodanova krásná přítelkyně, je unesena kvůli tajemným mimozemským artefaktům a Rhodan sám je nucen vydat se na záchranu neoficiálně – zdá se, že jeho kolegové ho považují za kolaboranta. Ošemetná situace. Naštěstí klikání a používání předmětů společně s konverzacemi vše dotáhnou do šťastného konce.

Perry Rhodan je adventurou, která si neklade žádné jiné ambice, než být dobrou adventurou. Nečekejte kombinaci point-and-clicku s akčními minihrami nebo změnu hlavních protagonistů, jako v So Blonde, namísto toho očekávejte standardizované klikání a pomalý posun děje. Příběh je položen do detektivní roviny, tím pádem řešení úkolů bývají z devadesáti devíti procent ostře logická a pochopitelná a v žádném bodě nedojde k otázce: „Co mám teď vlastně dělat?“ Pro rychlou orientaci si Rhodan vede deník, kde jsou úkoly pěkně setříděné a popsané tak, aby nakoply hráče na správnou cestu. Příjemný detail je i malé preview lokací navazujících na tu, ve které jste – stačí kurzorem najet na východ z místnosti a objeví se miniaturka následujícího prostředí. Deník a preview prezentují dva praktické zásahy do hratelnosti, díky kterým se budete pohybovat k cíli rychleji než v jiných adventurách.

Země původu: Německo. Nálada hry: vážná. V záplavě barvičkami přeplácaných a rádoby vtipných adventurních titulů jde o příjemnou změnu, která zaujme především vyspělejší hráče. Němečtí vývojáři načrtli témata, jako je možné společenské zřízení budoucnosti nebo její politika, ale nic z toho neprozkoumávají hluboko a zprvu příjemný pocit, že se dostáváme do optimistické budoucnosti, je nahrazen zjištěním, že jde jen o dvourozměrné kulisy bez pořádné hloubky. Čistě jako příklad: ve hře je rok 4934, tedy tři tisíciletí od toho našeho. Přitom se nezdá, že by se třeba v architektuře něco změnilo a snad i náčrtky dubajských mrakodrapů blízké budoucnosti vypadají fantastičtěji. Jestli je u hry unikátní atmosféra, zjistíme nejlépe tak, že si představíme, že by se odehrávala jinde – třeba ve středověku nebo na planetě chlupatých inteligentních krychlí. Pakliže je taková představa akceptovatelná, nestojí na dost pevných základech. V opačném případě jde o dobře odvedený herní svět s problémy, které z jeho propracovanosti vyplývají a nedají se přenést jinam. U Perry Rhodana jde více o první variantu, jako by se scenáristé báli udělat hru, která by svojí intelektuální komplikovaností hráče urazila.

Pakliže Perry Rhodana znáte z literárního světa, budete se v jeho kůži cítit výborně. Charakterizace je skvěle zvládnutá, motivace jednotlivých postav také a na řadě míst narazíte na artefakty z minulých výprav, které znáte z knih. Je jich ale dost málo na to, aby se dala hra doporučit jako fanovská záležitost (pouze jeden člověk z vývojářského týmu znal Rhodana, když se na hře začalo pracovat) – a je jich zase příliš mnoho na to, aby člověk neznalý problematiky mohl do Rhodanových bot vklouznout a cítit se v nich jako doma. Výsledně tedy před námi ubíhá adventura, která je tak normální, jak jen může být, s několika inovacemi a parádním technologickým kabátem, ale... je to prostě jen normální adventura.

Perry Rhodan

Stejně jako u So Blonde mírně nadprůměrná adventura, která potěší příznivce žánru a Rhodana, ale jen těžkos e hledá důvod, proč by jí měl hrát někdo jiný.

Nádherné grafické zpracování vám dá zapomenout na to, že hra mohla být o dvě třídy lepší. Další plusy? Čistě technické: deník a náhledy lokací.